PDA

Se full versjon : Dansemusen tar ett steg til....

Eple
02 May 2011, 23:00
Dere kjenner begeret.... det som kan blir veldig fullt. Og dere vet hvordan slitsom legging kan fremkalle høy puls og mildt sagt utydelig kroppspråk.... Og enda mer sutrete og klengete barn.... :gal:

I disse årene som dansemusmamma har jeg samsovet og stortrivdes med det. Så flyttet hun inn på eget rom på eget initiativ og siden har vi sittet i en lenestol og sett på at hun har funnet søvnen. Dette har begynt å bli skikkelig kjedelig- og hun merket at jeg ikke ville være der. Jeg tenkte at jeg skulle ta det opp med henne og jeg grudde meg. tanken på å presse på ang å gi slipp på meg satt langt inne!

Følgende samtale tok sted for to dager siden:

"du Eplejentaaa? Jeg tenkte på en ting...."
(legg merke til at jeg pakker det inn....:bag:... )

Hun så opp- og fortalte med hele kroppen at hun leste meg.

"jeg tenkte at du kanskje var klar for å kanskje legge deg alene sånn som mange andre barn gjør? Sånn- hvis vi leser bok og så legger du deg og jeg... går ned og drikker kaffe med pappa og passer på eh... hunden"

Hun så på meg- haken datt ned og hun ropte ut

"HVA- GJØR ANDRE BARN DET????" :oj:

Hun var nesten sjokkert over at vi ikke hadde fortalt om dette før- og vips så var vi kastet ut av rommet hennes...

Men... jeg kan ikke gå ned. Det er bittelitt for langt unna. Må være i etasjen- og rydde og vimse rundt. Nå kan jeg nyte at det betaler seg å investere i mye kos, mye trygghet, kroppsbevissthet og fokus på fysiske behov.

En god mammadag dette :firehjerter:

Purra
02 May 2011, 23:03
Hehe,de er gode disse pikene :firehjerter:

Lille O
02 May 2011, 23:05
Tnåå, ser for meg det sjokkerte fjeset! Søtnosen.
Og gode mammaen.
(Kjenner til det med det begeret altså.. )

dunderdama
02 May 2011, 23:46
Hoho..jeg må nå le:)

Mange ting som er lettere enn man tror når man egentlig har gjort alt arbeidet på forhånd;)

I overgangsfasen her i heimen satt jeg på stua rett utenfor og snakka i telefonen. Det er nok godt å høre mamma selv om man skal være veldig selvstendig;)

Lenore
03 May 2011, 08:56
Søte Eplejenta :firehjerter:

Jeano
03 May 2011, 09:01
hun er så herlig!!!

Filipine
03 May 2011, 09:21
Ha ha ha ha ha! Søta! Begge to, for den del!

Madison
03 May 2011, 09:27
Jeg ler også. Skjønningen!

Noor
03 May 2011, 10:19
:forelsket:

Liz
03 May 2011, 16:00
:fnis:

Ambivalent
03 May 2011, 17:29
Søte Eplejenta :firehjerter:

:nikker:

siemens
03 May 2011, 18:47
Herlig!!!

Moder'n
03 May 2011, 19:52
Sånn skal det være!

Augusta
03 May 2011, 20:14
Så herlig!
Jeg tror jeg endelig kan si at jenten min sover godt om natten nå, nå har hun sovet hele natten alene nesten alle de siste nettene i et par måneder, tror jeg. Deilig når man vet at barnet får ta det i sitt tempo!

creemy
03 May 2011, 21:55
Herlig!

fru Potethode
03 May 2011, 22:09
Det er jenta si det! Nesten sånn var det her også, dog ikke fullt så tydelig. Og det trøster jeg meg med når jeg tenker på Lillebroren vår som har sovnet for natten på soverommet kanskje høyst 20 ganger i løpet av livet... Senga er for hopping og ramling, ikke soving.

Og du? Mitt mentale bilde av eplejenta er nå en bestemt liten frøken med litt stor skinnjakke med brannbefalemblem på armen og skjermluen på snei.

Eple
03 May 2011, 22:34
:knegg: poteten- det bildet kan jeg også se for meg!

charlie_83
04 May 2011, 18:52
Jeg blir helt rørt :D

Wanaagsan
04 May 2011, 19:45
Tenk at du greide å si det så fint sjøl om begeret var fullt! :)

Eple
04 May 2011, 20:47
Tenk at du greide å si det så fint sjøl om begeret var fullt! :)

vel- begeret var vel ikke fullt. Men det var på vei til å bli det....

Det er jo problemet med meg (og oss?) at vi strekker oss bittelitt for langt uten at det er nødvendig. Og dermed blir neste steg så dumt fordi man ikke klarer å si fra før man brøler. Been there..... :(

men i kveld var hun litt uttafor og spurte meg om jeg kunne sitte bare bittelitt..... og det var greit. Men hun har EGENTLIG begynt å legge seg alene sier hun :fnis: