PDA

Se full versjon : "Må tisse NÅ!!!!!"

creemy
06 Jul 2011, 21:04
Gutta og jeg var en tur i byen i dag.
Da vi er på apoteket må Lillegutt tisse.
NÅ!

Så jeg spør om de har et toalett vi kan låne.
"Tjaa" får jeg til svar.
"Du, jeg har en 5-åring her som må veldig tisse NÅ!, Kan vi få låne toalette" sier jeg.
"Jeg skal sjekke" får jeg til svar.
Han kommer tilbake og sier nei!
Damen han snakket med kommer bak ham og jeg spør igjen:"kan vi virkelig ikke låne doen så sønnen min får tisset?"
"Nei, sånt driver vi ikke med" svarer damen.

Grrrrr!

Så jeg river med meg vogn og Lillegutt som står å tripper.
Fyker videre på vår vei og inn i nabobutikken.
Spør og får samme svar!!

Nå begynner han å bli desperat!
-jeg også!

Så bærer det opp 2 etg til i rulletrapp med vogn og Lillegutt som nå har tatt et realt grep om sakene for å ikke tisse på seg.

DER er toalette.
"Polett nødvendig, fåes i kassen"
Jeg løper gjennom lokalet.
"Jeg MÅ ha en polett!" nesten roper jeg.

Gutten bak kassa står og ekspederer med er kjapp, napper til seg nøkkelen og kaster den til meg.
Jeg har et mottak verdig en baseballspiller :fnis: har nærmest snudd da jeg tar imot.
Låse opp, river buksa på Lillegutt ned mens han nå nesten hopper.
-og endelig kan vi puste lettet ut.

Men hvor er Mini?
Han glemte vi ute på gangen.....
:fnis:

At det skal være så vanskelig å få låne toalette for en liten gutt.

Madison
06 Jul 2011, 21:23
:fnis: Og den der slå-i-bordet-smilien. Herlig historie, men er det virkelig MULIG?
Jeg har heldigvis aldri blitt nektet toalett når L MÅ tisse NÅ (stort sett hennes eneste modus), og vi har gått mange rare steder. Så utrolig lite raust av dem!

Purra
06 Jul 2011, 22:40
Nekte do? For en femåring? Makan!
Men fin historie da

Marigold
06 Jul 2011, 22:42
Skikkelig dårlig.
Men - historien var morsom.
:knegg:

creemy
06 Jul 2011, 22:43
Skjønner at de kanskje har noen regler på apoteket, men vi snakker om en femåring.
I ren protest skal jeg ikke handle hos Boots apotek mer hvertfall.
Akkurat som at de kommer til å merke det :fnis:

Rivella
06 Jul 2011, 22:53
Hurra for happy ending!

Men ja, så utrolig lite raust av dem. Jo eldre jeg blir, desto mer allergisk blir jeg mot dårlig kundebehandling, altså. Kjenner jeg hisser meg skikkelig opp på Lillegutts vegne her.

Pelly
06 Jul 2011, 23:33
:fnis: Sånn er det noen ganger - takk for en fargerik beskrivelse!

fru Potethode
07 Jul 2011, 00:44
Noen butikker har ikke toalett, greit nok, men på steder der opptil flere jobber så har de jo i det minste et personaldo. Og det er stor forskjell på en femåring og en voksen, altså. Men sånn er det alt for mange steder. På Rhodos var jeg inne på en sjaber butikk, Lillegutt MÅTTE og jeg prøver å spørre etter nærmeste toalett. Innehaveren som egentlig ikke viser at han forstår engelsk tar oss med opp i andre etasje, til sannsynligvis sin egen leilighet og viser oss til doen. Ikke den mest hygieniske jeg har sett, men Lillegutt står jo å tisser så det gikk bra. Den skumle mannen klappet gutten på hodet og ga ham en sjokolade på vei ned igjen. Litt skjelven smiler og takker jeg på alle språk tilgjengelig.

Dette imponerte meg!

Liz
07 Jul 2011, 06:26
Sånt irriterer meg VOLDSOMT! :nemlig:

Sund
07 Jul 2011, 07:56
Jeg har sluppet inn mange kunder på personaldoen på dagligvarebutikk da jeg jobba der. Stort sett små barn, men også noen voksne. Når du bare må, går det ikke an å måtte løpe.

Så skal ikke handle på boots i ren sympati :knegg:

Taratroll
07 Jul 2011, 08:07
Min erfaring er at de som jobber på butikkene heller vil låne bort toalettet enn å vaske opp tiss fra gulvet. Så vi har heldigvis alltid fått låne toalett.

isleofview
07 Jul 2011, 08:32
Min erfaring er at de som jobber på butikkene heller vil låne bort toalettet enn å vaske opp tiss fra gulvet. Så vi har heldigvis alltid fått låne toalett.

:konge: hahahahaaaa!

Vi har opplevd å bli nektet også, med små barn, både i USA og Norge. Det handler om folk som er for firkantet til å greie å tenke logisk. Grrrrrrr!

siemens
07 Jul 2011, 11:13
god historie, elendig service!

Siv
07 Jul 2011, 12:42
Jeg hadde med meg to tissetrengte barn på et apotek i Tvedestrand. Der fikk vi gå på do, med vakt ettersom personaltoalettet var på lageret med sterke medisiner. Det kommer vel an på hvem man treffer. Tidligere har jeg fulgt mange barn på do i butikker jeg har jobbet i.