PDA

Se full versjon : Jeg hadde bestemt meg for å slutte, jeg.

Lille O
09 Aug 2011, 01:31
Fordi vi var så travle, og han spurte ikke. Og det gikk fint, jeg tilbød ikke heller.
Men nå er det kanskje 1,5 uke snart 2 uker siden jeg ammet sist. Og jeg har spreng.. Og ikke føler jeg meg "fri" som jeg gjorde da jeg avsluttet ammingen med Obo. Jeg føler meg mest vemodig nå. Og når han ser på meg med store øyne og ber om å få "pup-pup", så skjærer det faktisk i både hjertet og magen når jeg sier at puppen er tom..
Det er vel ikke riktig å avslutte enda da? Jeg hadde sett for meg at det skulle være lett å avslutte når han ble 2 år.. Men det er ikke lett..
:(

Tobo tar det fint, men jeg sliter.. Så, jeg kan vel ikke gå rundt med denne sprengen heller? Det gir seg vel ikke av seg selv?
Mest lyst har jeg til å bare gå bort til den "lille babyen min" i senga vår, og legge han til, kjenne freden senke seg.. (Selv om jeg slutta å nattamme for 9 mnd.siden..)

Sukk...

Regner med noen her inne forstår i alle fall..

Moder'n
09 Aug 2011, 06:44
:klemse:

Det er ikke lett når man rett og slett ikke er klar. Hvor ofte ammet du før det ble slutt? På slutten (snuppa var like under 2 1/2 år da vi slutta) ammet jeg bare ved leggetid. Og ikke hver kveld heller, egentlig. Så jeg hadde ingen spreng i det hele tatt.

Så hos oss var både jeg og snuppa klar. Og det gjorde det hele ganske enkelt, egentlig.

Håper du finner ut av det (og at du ikke har noen klumper i brystet!). :klem:

Lille O
09 Aug 2011, 11:49
Nei, vi ammet i gjennom snitt 2-3 dager i uka. Det kunne gå mange dager i mellom, eller det kunne gå ingen dager i mellom.
Men jeg har bestemt meg for å tilby ham senere i dag. Så fortsetter vi med denne sakte utfasingen vår en stund til.
Jeg skal innrømme at det er tallet (året) 2, som har hørtes så stort ut.. At jeg har tenkt DA må jeg slutte.. Men det er jo bare et teit tall.. Han er jo lille ungen min..

meloni
09 Aug 2011, 21:04
Hva taler i mot å fortsette slik dere har gjort?

siemens
09 Aug 2011, 22:32
Klem!

Du, jeg bråstoppet her tidligere i sommer etter at det ble bare tull nattetid, tenkte fortsette litt dagtid, og ammet 1-2 ganger om dagen i en ukes tid, (ikke så mye melk som kom, men noen slurker var det vel), men bråstoppet dagtid også da det delvis resulterte i nytt tull nattetid OG tull dagtid. Jeg fikk spreng etter noen dager som holdt i seg i nesten en uke, så gikk det over. Heldigvis var begge delene helt greit for Sneipen, han ble bare MER sint om han fikk enn da han ikke fikk.

Når det gjelder det å gi seg nå eller ikke, spør jeg som meloni.

Lille O
09 Aug 2011, 22:57
Nei - det var dette med hodet som hadde bestemt seg for at ved 2 år, da slutter vi.. Pluss at han glemmer av å etterspørre i flere dager i strekk. Men i dag var det 1,5 uke om ikke 2 uker siden jeg ammet sist, og nå hadde jeg skikkelig spreng. Så jeg tilbød Tobo i dag. Han ble veldig glad, og det var bra med melk på begge sider. Så vi fortsetter som vi har gjort. Glad for at jeg har tatt den avgjørelsen, og glad for at jeg ikke har spreng mer.

meloni
10 Aug 2011, 08:02
Vinn-vinn høres det ut som :)

charlie_83
10 Aug 2011, 21:56
Kos deg så lenge det føles greit. Nå er det jo barnehagestart oppi det hele, og da kan litt puppekos være ekstra godt :klemse:

meloni
11 Aug 2011, 09:53
Kos deg så lenge det føles greit. Nå er det jo barnehagestart oppi det hele, og da kan litt puppekos være ekstra godt :klemse:

:nikker:

Chance
11 Aug 2011, 12:43
enig med de andre her. Ingen grunn til å slutte tvert om du ikke plages av det. to-tre ganger i uka høres jo minimalt ut spørr du meg..
Snuppa henger i puppen støtt enda hun, og jeg skulle ønske jeg kunne kutte kraftig ned.. Vi har til og med innført sutt for å få henne til å trappe ned av seg selv, uten hell.. Håper at det er slutt i løpet av vinteren en gang..