PDA

Se full versjon : vaginadialog?

Eple
13 Nov 2011, 21:43
Jeg var på badet med Eplejenta en kveld. Hun var i skikkelig tøysehumør og spratt rundt. Lo og lo... Jeg prøvde å få kontakt og snakke om den prosessen hun var i, å slutte med bleier om natten. Det var ikke spesielt interessant for 4 åringen og jeg kom ikke gjennom. Det var da det skjedde. Tissen fikk stemme! :oj:

Stemmen lignet på MiniMargrethe fra barneTV og den var ganske frekk... Etter noen frekkheter som vi flirte godt av sa jeg "du tissen... hva gjør vi med det der truse eller bleiegreiene?" og tissen svarte med pipestemme "jeg er ikke klar for å sove med bare truse enda jeg! Jeg er fremdeles litt liten!" og jeg bøyde meg ned og svarte "det er helt greit lille tiss. Bare si når du er klar. Og du? Tusen takk for informasjonen!"

:knegg:

Nå er bleien på og hun synes det er helt greit. Ikke noe flaut, tissen har sagt hva den trenger. Den må vokse litt til før den er klar :firehjerter:

Akershus36
13 Nov 2011, 22:04
Herleg !

Kanelisvingane
13 Nov 2011, 22:19
Så fantastisk herlig!

fjordtausa
13 Nov 2011, 22:20
Helt herlig!

Hjertemamma
13 Nov 2011, 22:31
Herlig :knegg:

Jeg måtte skrive vår egen kroppen snakker - historie fra helga.

Lille O
14 Nov 2011, 00:26
Det måtte liksom være Eplejenta, ja. Hun er så tydelig den snuppa der :)
Fin historie!

Pelly
14 Nov 2011, 07:00
Herlig, må høre med tissen til noen her også om det snart er dags kanskje...

(Sendt fra mobilen og retta av autocorrect ;-)

Sund
14 Nov 2011, 08:00
Herlig!
Og godt at det finnes andre fireåringer som heller ikke er klare for å kutte nattbleia.

isleofview
14 Nov 2011, 08:10
Priceless :konge:

Lenore
14 Nov 2011, 09:35
:fnis: Herlig!

P.S. Mini-margrethe er kuul.

Madison
14 Nov 2011, 09:44
Vi kuttet ikke nattbleien før i sommer, 4 år og 8 mnd. Til trøst.
Men det er jo en fantastisk ide å høre på hva tissen sier. Både nå og senere. :knegg:

Wanaagsan
14 Nov 2011, 10:14
Kjekt med barn (og tisse, for så vidt) som kan si hva de trenger... :)

Purra
14 Nov 2011, 10:37
Herlig!

Prestekrage
14 Nov 2011, 17:00
Jeg var på badet med Eplejenta en kveld. Hun var i skikkelig tøysehumør og spratt rundt. Lo og lo... Jeg prøvde å få kontakt og snakke om den prosessen hun var i, å slutte med bleier om natten. Det var ikke spesielt interessant for 4 åringen og jeg kom ikke gjennom. Det var da det skjedde. Tissen fikk stemme! :oj:

Stemmen lignet på MiniMargrethe fra barneTV og den var ganske frekk... Etter noen frekkheter som vi flirte godt av sa jeg "du tissen... hva gjør vi med det der truse eller bleiegreiene?" og tissen svarte med pipestemme "jeg er ikke klar for å sove med bare truse enda jeg! Jeg er fremdeles litt liten!" og jeg bøyde meg ned og svarte "det er helt greit lille tiss. Bare si når du er klar. Og du? Tusen takk for informasjonen!"

Nå er bleien på og hun synes det er helt greit. Ikke noe flaut, tissen har sagt hva den trenger. Den må vokse litt til før den er klar :firehjerter:

Fantastisk!!!! :knegg:

Filipine
14 Nov 2011, 20:32
Knegg! "Av barn og fulle folk får man høre sannheten" kan nå skrives om!

Liz
14 Nov 2011, 20:58

Ambivalent
14 Nov 2011, 22:50
Tihi!! Så bra at dere begge lytter til tissen :fnis:

Chance
15 Nov 2011, 00:46
Ha ha ha! Fantastisk!

Silence
15 Nov 2011, 10:40
:skratte: Ler nesten så jeg griner her!

Min 4åring er heller ikke klar til å kutte nattbleien ennå... Men jeg har ikke fått det bekreftet fra (tisse)kilden selv. Jeg måtte gå via andre, mer vanlige, kilder for å få den informasjonen.

Rivella
15 Nov 2011, 11:37

Saphy
15 Nov 2011, 21:42

siemens
16 Nov 2011, 00:59
Herrlig!!

dunderdama
18 Nov 2011, 00:36
Jeg er jo en stor tilhenger av og forkjemper for å lytte til kroppen så jeg likte denne dialogen godt. Tror sannelig vi skal ta en lignende samtale hjemme til oss. Og jeg lurer veldig på hvilken stemme de forskjellige kroppsdelene har her i huset..mon tro om rompa er litt grovere i stemmen?:fnis:

Eple
13 Jun 2012, 21:43
:knegg: denne hadde jeg glemt! Herlighet- vi leker så mye og snakker til armer, ben og til underliv i denne familien. Det er av og til som jeg er litt redd for hva hun forteller i barnehagen :oj:

dunderdama
13 Jun 2012, 21:49
Kommuniserende kroppsdeler kan jeg jo mye om, men det er sjelden de er så pratsomme som de i Eple-heimen:knegg:

Jeg undrer meg (les. tidvis bekymrer meg) hva Loppa skravler om av og til, når ped.leder forteller at hun nesten ikke får spist frokosten sin for enten så skravler hun eller så ler hun eller lytter så intenst at matboksen går i glemmeboka.

Eple
13 Jun 2012, 22:04
Jeg er jo en stor tilhenger av og forkjemper for å lytte til kroppen så jeg likte denne dialogen godt. Tror sannelig vi skal ta en lignende samtale hjemme til oss. Og jeg lurer veldig på hvilken stemme de forskjellige kroppsdelene har her i huset..mon tro om rompa er litt grovere i stemmen?:fnis:

rumpen her er skikkelig frekk! Den løper av og til etter gutta og vifter seg frem og tilbake mens den roper "rumpe rumpe" Den må vi være litt streng med faktisk :nemlig:

Kommuniserende kroppsdeler kan jeg jo mye om, men det er sjelden de er så pratsomme som de i Eple-heimen:knegg:

Jeg undrer meg (les. tidvis bekymrer meg) hva Loppa skravler om av og til, når ped.leder forteller at hun nesten ikke får spist frokosten sin for enten så skravler hun eller så ler hun eller lytter så intenst at matboksen går i glemmeboka.

Jeg opplever jo stadig at elever forteller ting- som at de har hørt foreldrene ha sex og sånn. :skratte:

Det morsomste jeg har hørt om var en jente som i 1. klasse tok med en bunke med bilder for å vise læreren "se- her e mamma på fest!" :fnis:

ja ja- det var en avsporing, men det tåler vi jo