PDA

Se full versjon : dere som ammer barn mellom 1,5-2,5 år...

maman
06 Mar 2007, 00:03
hvor ofte ammer dere på natten?
her hos oss har dette nå tiltatt, hun er snart to år og den siste tiden har hun noen ganger våknet etter halvannen time for påfyll. Virker ikke som om hun er syk (bortsett fra væske i ørene som snart skal dreneres bort, og dette har hun jo hatt lenge)
Nå lurer vi på hva vi kan gjøre for å få sove bedre - og uten at snuppa må gråte. Foreløpig er det det hun gjør helt til mamma kommer med puppen. noen råd??

Tusenogtredve
06 Mar 2007, 09:15
Jeg ammer ikke på natta. Løvinna sover sammenhengende.

Men jeg tror alt er perioder. Av og til sover de dårlig, av og til sover de godt - akkurat som oss. Jeg er sikker på at alle perioder ender. Ingen gode råd, dessverre, men jeg skjønner at du blir sliten av dette.

Marigold
06 Mar 2007, 09:23
Noen netter sover han bedre enn andre. I det siste hender det også at han våkner, snur seg og sover videre uten å ville ha pupp. En gjennomsnitts-natt våkner han ca to ganger for å spise. Det er mye bedre enn før. :hjerte2:

Når han er frisk da. Når han er syk er det MYE mer. Faktisk er det et tidlig tegn på sykdom at han trapper opp på natten igjen. Som de siste ukene med streptokokker og omgangssyke.

indiana
06 Mar 2007, 11:52
nja... min jente på 21 mnd ammet jeg vel 6 ganger i natt..og det er en vanlig natt her i hjemmet... det har aldri vært bedre... bare værre....og lite eller ingen forandring siden hun ble født!!

så jeg vet ikke... skulle gjerne gjort noe med det... men aner ikke hvordan... spør ofte om hun ikke vil kose etc. men det er ikke interesant!!

Jeano
06 Mar 2007, 13:24
Løvetann er 27 mnd nå og han dier ca 2 ganger etter at jeg har lagt meg.
Men det er når han er frisk, når er han syk så å si en gang i mnd. og da tar det noen uker både før og etter hvor ammingen er fra konstant til 2 ganger.

Al-Kemia
06 Mar 2007, 19:20
Ammer ca 2-3 ganger. Som regel sover jeg gjennom natta så jeg vet ærlig talt ikke. Men så er det netter om natt til i dag der det var noen timer sammenhengende diiing og akutt ammenoia for meg. Ble jo vont og ekkelt etter en stund.

Wanaagsan
06 Mar 2007, 19:34
Offisielt ammer jeg ikke 2-åringen om natten (hvis han ikke er syk). Men han kommer inn til oss hver natt/morgen, og hvis jeg er trøtt nok, så får han nok stålet litt melk uten at jeg registrerer det. Men som regel snur jeg bare ryggen til, og så sovner begge to med én gang.

Jeg nattavvendte bevisst da han var 15 mndr og omsider begynte å bli frisk av høst-/vinterforkjølelsene, og som etter flere halvsyke måneder hadde vent seg til litt for mange oppvåkninger om natten (og dermed fikk for lite søvn). Som erstatning fikk han en varm, søvnig mamma-armkrok, nynning/synging, verbal trøst, stryking på rygg e.a. fra en overbevist mor.

snusmumrik
15 May 2007, 03:00
Jeg ammer Alva 1-2 ganger på en normal natt

Takhisis
15 May 2007, 10:44
Storebror ble ammet mellom 2 og ti-millioner ganger hver natt:) Det varierte veldig med hva som skjedde på¨dagtid og sånn.

Nusla
15 May 2007, 10:45
Jeg ammer stort sett 1-2 ganger hver natt.

Taratroll
15 May 2007, 10:47
Vi nattammer ikke lenger. Har vanligvis ikke gjort det siden hun var ca. 1 og et halvt siden hun som oftest sover hele natten. Men jeg har aldri bevisst nattavent.

Perle
15 May 2007, 10:55
Lykketrollet er 26 måneder. Hun dier vanligvis 2-3 ganger om natta enda. Det er mindre enn for noen få måneder siden. Nå syns jeg virkelig at det har roet seg.

indiana
15 May 2007, 11:16
nå er det gått noen mnd siden jeg har svart og vesla er 2 år om en mnd... og hun ammes enda ca. 6 ganger pr. natt....