PDA

Se full versjon : Venninna blir gal...

ezi
30 Mar 2007, 22:44
Igjen trenger jeg hjelp til min bestevenninne. (Hun bor da i Tsjekkia og snakker ikke norsk:))
Hun er hjemme med 3barn, eldste er nesten 4, mellomste 2,5 og minsten 4mnd.
Hun sliter med disciplinen. Typisk situasjon, de to store barna løper rundt nakne, og det tar 2timer før de klarer å kle på seg.. Ingenting hjelper. Eller mellomsten hopper på sengen hvor lillebror ligger.
Hun har lest Gentle discipline, men klarer ikke å sette det til praksis, hun mener barna ikka kan skjønne konsekvensene av det de gjør enda (eg. naken-forkjølelse) etc.

Har dere noen erfaringer eller vil dere beskrive hvordan det funker hos dere med barn på samme/lik alder???

Takk!

Jeano
30 Mar 2007, 23:10
Kanskje hun tar de to store barna for å være større en de egentlig er?
Kanskje det retter seg en del bare ved å ta de på fanget, kos med de, kle de, og la de være små.

gjest
30 Mar 2007, 23:43
Min erfaring sier at barna forstår mer enn vi aner, men de klarer ikke alltid tenke fornuftig selv. Barna klarer ikke selv å se sammenhengen mellom å gå naken og å bli syk, men de kan forstå at det er slik dersom mamma forteller dem det.
Har ikke så mange råd å komme med ut over det akkurat nå..

sanaa
05 May 2007, 11:58
De er litt mindre enn mine 3. RUtiner er bra!! Her går vi rett på badet alle 3. Mellomste leker litt mens jeg steller minste. Eldste greier det meste selv. Når minste er klar, tar jeg ham på ryggen eller lar ham leke på gulvet mens jeg holder et øye med ham, til jeg er ferdig med mellomste og evt hjelper storesøster litt.