PDA

Se full versjon : Endre sugeteknikk på 2 åring

Taratroll
08 Apr 2007, 10:55
Brystene mine er jo ganske ømme for tiden og det hjelper ikke at sugeteknikken til A egentlig bare har blitt verre. Sikkert fordi det ikke er så mye melk i brystene for tiden. Jeg har fått henne fra å turne for mye når hun dier, men jeg ser ofte tannmerker rundt brystvorten.

Noen som har erfaring med å lære så store barn bedre sugeteknikk? Siden amming ikke er så fryktelig behagelig for tiden skulle jeg gjerne gjort det litt bedre. Hvordan bør jeg gå frem? Hun har ikke så godt språk enda, men skjønner mye. Så det burde vel være mulig å kommunisere frem en forandring.

Jeano
08 Apr 2007, 11:17
Kan du be henne om å gape høyt f.eks.?
Så du får masse pupp i munnen hennes.
Jeg merker at Løvetann så å si kun suger ytterst, så det er vel en måte å suge på når de blir større

Taratroll
08 Apr 2007, 12:22
Det kan jeg prøve.

Tror forresten det er bortimot helt tomt i brystene mine nå. Null svelgelyder når hun dier og jeg får ikke ut en dråpe når jeg prøver å håndmelke. Håper at kolostrummelken kan komme snart, men det er jo ikke sikkert den kommer før helt på slutten av svangerskapet. Blir jo helt misunnelig jeg når jeg leser poster fra andre gravide som klager over lekkasjer fra brystene, jeg skulle gjerne hatt det. :fnis:

krusedull
08 Apr 2007, 14:49
Jeg har bedt Nuppa gape høyt, og forklart at det er vondt om hun biter eller suger "rart". Ellers har jeg også ømme bryster nå, utrolig kjipt (venter mensen, sikkert derfor). Det må være utrolig slitsomt å ha det sånn i månedsvis, jeg syes du er en hverdagshelt som ammer gjennom svangerskapet, jeg :klem:

Taratroll
09 Apr 2007, 10:22
Jeg har bedt Nuppa gape høyt, og forklart at det er vondt om hun biter eller suger "rart". Ellers har jeg også ømme bryster nå, utrolig kjipt (venter mensen, sikkert derfor). Det må være utrolig slitsomt å ha det sånn i månedsvis, jeg syes du er en hverdagshelt som ammer gjennom svangerskapet, jeg :klem:

Tusen takk! Men jeg må si at vi har tilpasset ammingen mye etter at jeg ble gravid. Hun får absolutt ikke ligge å tørrsuge lenge og jeg ammer ikke like mye heller.

Egentlig syns jeg at det har vært litt greit. For det har gitt meg en sjanse til å endre ting jeg ikke var helt fornøyd med fra før av. Før brukte jeg oftest å amme henne i søvn og hun kunne gjerne ligge med puppen i munnen i minst en halvtime før hun slapp og jeg kunne gå ut. Nå sovner hun uten puppen og har også begynnt å sovne alene på rommet.

En annen ting som er litt rart er at den venstre puppen er veldig vond å amme med når jeg sitter, men vond når jeg ligger i sengen med henne. Mens den høyre puppen er omvendt. :fnis: