PDA

Se full versjon : Slutte med nattamming-iallefall trappe ned.

Magica
08 Apr 2007, 22:37
Lillegutt har gått fra å tidligere ha en til to amminger hver natt,til å ha oppvåkninger minst hver annen time,og melk dvs pupp er det eneste som roer ham.Han sover i egen seng,og dette har alltid fungert fint for oss,tidlig morgen har jeg tatt ham oppi til meg og han har da blitt ammet og så har vi sovet en time eller to til.For en tid tilbake ble han kraftig forkjølet,og det betydde mye soving med meg,og jeg er så trett at jeg ammer automatisk når han våkner til,og dermed har han fått en vane med å våkne,og ikke greie å sovne uten puppen.
Jeg vet barna går gjennom forskjellige faser,og at utvikling og sykdom feks kan påvirke amming og deres behov for det,men er det noen supertriks her ute?Jeg har så lyst å ha det sånn som det var tidligere,nå blir det utrolig lite søvn på oss alle tre egentlig.Vi er ikke helt enige om å ha baby i senga-for meg hadde det vært greit om jeg ikke ammet hele natta,men for faren blir det å ligge på ank i redsel for å ligge oppå ham,eller så våkner han av lyder fra ungen.Dette streser jo meg-jeg vet faren må sove og være opplagt,og derfor skynder jeg meg å amme,for at ikke faren skal våkne av småttens protester mot å sovne uten puppen.Vi må komm til en enighet her,men jeg trenger noen gode råd om nattavvenning fra dere.Lillegutt er ti mnd,og jeg føler tiden er moden for å roe det på natta nå.Jeg vet at flere her ammer på natta,og det med langt større unger,men kom med synspunkter,jeg er rimelig trett nå og må finne en måte som passer alle tre.

mirimor
08 Apr 2007, 22:46
Vi gjorde det slik:
1. La ham på eget rom da han var rundt 11 mnd. På rommet hans hadde vi en madrass på gulvet. Når han våkna på natta, gikk jeg inn til ham og vi sov sammen på madrassen der resten av natta. Jeg amma ham etter behov da. Men mener det resulterte i færre amminger..

2. Når vi skulle nattavvenne, gikk jeg inn til ham som beskrevet over. Men jeg koste, ga smokk og vann over en amming om gangen... Samsov med ham fra han våkna på natta. pappaen forsøkte å ta noe av dette, men det resulterte bare i at jeg var våken uansett, og vi mente det var drastisk å ta vekk både pupp og mor på natta. Vi nattavvenna egentlig aldri helt, for etter en stund sov han til 05, og da orka jeg ikke begynne å styre med å få ham til å sovne på annet vis enn med pupp. Men etter vi begynte å "styre" med nettene, tok det bare 3 mnd til vi slutta med amming, han ville ikke ha mer plutselig. Men da var han eldre enn din og jeg gravid igjen..