PDA

Se full versjon : Det blir en dyr infeksjon, dette...

fru Potethode
23 Apr 2007, 14:07
Et av argumentene for amming og morsmelk er jo nettopp at det er billig, for morsmelkerstattning er så dyrt. Ja... Det må være for noen som ikke har hatt sopp, det!

En tube Mycostatin krem - 63,50
En flaske Mycostatin mixtur - 232,40
En pk Diflucan tabletter - 326,10

Vi har nå vært gjennom 3 tuber krem, 2 flasker mikstur og har nå begynt på den tredje. I tillegg har jeg nå fått en tablettkur på 2x7 tabletter Diflucan.

1539,90 har vi altså brukt så langt.

Sist jeg kjøpte Collet MME kostet den 99,- kroner. Bare medisinene utgjør altså over 15 uker morsmelkerstattning. I tillegg har jeg pumpet og flasket. Pumpa koster 1600,- og flaskene koster vel en 40,- per stk og smokkene til nyfødte...

Helt vilt!

Nå vil jeg at vi skal bli friske, altså!!!

Noor
23 Apr 2007, 14:11
Du Soro, det finnes et synonympreparat til Diflucan - sa de ikke det på apoteket? De har vel plikt til å si fra om sånt? Det andre heter Fluconazol og koster 40,- for en tablett mot 150,- for en diflucan.

fru Potethode
23 Apr 2007, 14:15
Du Soro, det finnes et synonympreparat til Diflucan - sa de ikke det på apoteket? De har vel plikt til å si fra om sånt? Det andre heter Fluconazol og koster 40,- for en tablett mot 150,- for en diflucan.

Joda, de sa det, men de hadde den ikke inne. Det har vært rot med leveringen og er ikke lagervare før om en drøy uke. Så lenge orker ikke jeg vente!

Noor
23 Apr 2007, 14:17
Joda, de sa det, men de hadde den ikke inne. Det har vært rot med leveringen og er ikke lagervare før om en drøy uke. Så lenge orker ikke jeg vente!
Skjønner! Men da bare krysser vi fingrene for at artilleriet tar knekken på soppen, for nå fyrer du virkelig løs!

fru Potethode
23 Apr 2007, 14:23
Skjønner! Men da bare krysser vi fingrene for at artilleriet tar knekken på soppen, for nå fyrer du virkelig løs!

:nemlig:

Eple
23 Apr 2007, 14:47
:klem: Ikke billig å være ammende alltid.

Twig
23 Apr 2007, 15:44
Så dumt at det skal være så dyrt :(

Håper du blir bedre snart!! :babydust:

Imse
23 Apr 2007, 17:08
Å, herlighet! Jeg har hatt trøske, men har klart meg med mikstur og salve... Men denne gangen er det dyrt å gi morsmelk, fordi jeg pumper og gir på sonde... 10 beger til å fryse ned melk koster feks 149kr...

-diab-
23 Apr 2007, 17:50
Så dyrt, da!! Nei, det skal visst ikke alltid være så billig og enkelt å amme.

sanaa
23 Apr 2007, 19:51
Håper du blir kvitt soppen!!

Tina
23 Apr 2007, 19:59
Uff, Soro. Pengene er jo kjedelig bare det - men alt styr og all smerte og smøring og det ene med det andre... Håper dere blir kvitt dette herket snart!

Har ikke blitt kvitt min sopp ennå selv om jeg ikke ammer lengre. Driver med Mycostatinkur nå. Livredd for å ikke bli kvitt det til nestemann kommer... Og kjemperedd at Prinsen skal smitte meg igjen - han har ikke helt sluppet tanken på pupp ennå og vil sikkert smake når babyen får, men det vet jeg ikke om jeg tør! Enda jeg vil la ham prøve.

fru Potethode
23 Apr 2007, 20:23
Jeg og legen min har en uoffisiell idè om at jeg kan ha vært infisert helt siden Knerten ble ammet. :( Lykke til Tina!!!

Stratos
23 Apr 2007, 20:25
Jeg sender litt bli-frisk-støv :dust:

Bollefro
24 Apr 2007, 20:23
Ja, sant det er irriterende dyrt?

Jeg hadde ikke de samme problemene som deg, men jeg har hatt gjentatte brystbetennelser i to og et halvt år nå. Det første halve året prøvde jeg flere forskjellige pencilinkurer uten hell, vi gjorde et siste forsøk på en ekstra sterk og vanvittig dyr kur. -og den funka!
Koster over 500 kr pr kur, og det er jo vanvittig dyrt igrunn. Synes iallefall jeg. Tenker jeg har hatt mellom tolv og femten slike kurer denne perioden, og det blir faktisk ganske mange tusen. Grovt regnet ca 7000.

Nå må jeg få meg et slikt kort som jeg fører opp og sparer til frikort på altså! Jeg viste ikke at det var så ille før jeg begynte å tenke etter nå:hypo: Jeg er desverre ikke flink til å spare på kvitteringer...