PDA

Se full versjon : MME etter fylte ett år

Rivella
06 May 2007, 21:59
Strengt tatt er det vel fortsatt en uke til jeg offisielt kan kalle meg langtidsammer, men har et spørsmål likevel, jeg.

Jeg ammer fortsatt en god del, og har ingen ønsker om å endre på dette med det første, tvert i mot håper jeg å kunne amme en god stund til. Imidlertid hender det jo en sjelden gang i blant at jeg ikke er hjemme ved leggetid. Til nå har hun da fått pumpet melk eller MME, og har tatt det uten problemer. Er det ok å fortsette med MME også etter fylte ett år? Jeg sliter litt med å pumpe og hører heller ikke til de mest produktive meieriene, så fryselageret er heller slunkent, og jeg ser egentlig ikke for meg at jeg kommer til å pumpe så mye mer fremover heller.

Vi mistenker at lille S. reagerer på vanlig kumelk, så hittil har hun fått minimalt med melkeprodukter (kun litt yoghurt etc.), og jeg er ikke spesielt lysten på å gi henne noe mer enn dette på en stund. Hvis hun ikke kan få MME, hva bør vi gi henne i stedet (OK, morsmelk selvsagt, men altså i de tilfellene der den ikke er tilgjengelig)? Vann?

gjest
06 May 2007, 22:03
Tulla fikk mme til hun var to år, da for å sikkre litt ifht at hun var mye syk.
Jeg ser ingen problemer med å fortsette med mme selv om hun runder året, eneste er at normal mme er basert på kumelk. Melkefri mme er veldig dyrt, men mulig å få tak i på apoteket. Men mulig hun vil drikke melk basert på soya eller ris eller havre eller noe?

Petrina
06 May 2007, 22:08
Jeg ville ha fortsatt med mme ettersom hun liker det. Vi gav ikke mme eller vanlig melk pga av melkeallergi, så når jeg var borte fikk hun vann om hun var tørst. Da kastet hun seg som regel over meg når jeg kom hjem igjen :snill: Jeg var aldri borte så mange timer i slengen, og hun sovnet greit uten pupp sammen men pappaen. Da hun var 16 måneder var jeg borte i to døgn og da var hun helt uten melk.

Rivella
06 May 2007, 22:17
Tusen takk for svar, jenter :blomsterfjes:!

Hun tåler vanlig MME, heldigvis. Uten at vi har fått det utredet skikkelig, er jeg ganske sikker på at det heller er snakk om laktoseintoleranse enn melkeproteinallergi.

Ellers er det jo som Petrina sier ikke snakk om så mange timene, og når jeg er tilbake er gjensynsgleden med puppen stor, for å si det sånn...