PDA

Se full versjon : "Toddlers don't need milk from their Mummy!"

moo
19 May 2007, 09:14
Ja, dette sa storesøster til lillejenta i dag tidlig! (Vi har snakket en del siden ettårsdagen om at lillejenta vår ikke er baby lenge, men en toddler/smårolling.)

Så sitter jeg bare og funderer på hvorvidt dette er noe storesøster har kommet på helt av seg selv, eller om noen (besteforeldre, barnehageansatte, andre rundt oss?) har sagt dette i hennes påhør? At lillejenta er for stor til å ammes nå? Paranoid, jeg? :flau:

Hmmmm. Jeg har i hvert fall forklart at det ikke stemmer at morsmelk/amming bare er for spedbarn. :)

Izza
20 May 2007, 14:18
Oi.. Skjønner godt at du blir litt paranoid.. Det høres ikke ut som noe en 6(?)åring har kommet frem til helt selv, mer som noe hun har hørt. Godt at du fikk forklart henne at det er bra også for smårollinger med morsmelk.

Wanaagsan
20 May 2007, 15:15
Da lillebror passerte to år, nevnte storesøster òg av og til at store gutter ikke trengte pupp. Jeg lurte òg mye på om noen hadde fortalt henne det (det er bl.a. en ansatt i barnehagen som mener at mm for "store" barn bare er tull), eller om hun hadde fått med seg at hun bare fikk til hun sluttet å være baby (har fortalt flere ganger at hun bare fikk i et år).