PDA

Se full versjon : Nå ammer jeg ikke offentlig lengre.

Tina
18 Oct 2006, 19:08
Det er for så vidt ganske lenge siden jeg ammet offentlig, men jeg har liksom tenkt at jeg bare ikke ammet den ene gangen, hvis dere skjønner. Men i dag kjente jeg at det ikke bare er hver enkelt gang jeg ikke ammer når han vil det, uten det føles rett og slett feil å amme nå.

Det er synd, at jeg ikke klarer å stå for det. Jeg kan godt si at jeg ammer, men ikke trekke frem puppen :pupper: blant folk lengre.

Han er halvannet år nå.

Ammer dere offentlig?

Taratroll
18 Oct 2006, 19:11
Ja, jeg ammer offentlig. Men jeg gidder ikke å dra ut puppen hver 5 minutt slik som det kan bli hjemme av og til.
Nå er jenta mi straks 2 år og jeg har enda ikke opplevd at noen har sagt noe negativt. Og hva folk tenker bryr meg egentlig lite.

Marigold
18 Oct 2006, 19:44
Vi var for eksempel på Dolly Dimples på Søndag, og da fikk han pupp. Det nytter ikke å nekte egentlig, for da skjønner han ingenting og blir opphisset. Men jeg er diskret, og jeg har aldri fått noen negative reaksjoner.
By the way: Han blir 2 i desember.

Essa
18 Oct 2006, 19:52
Nope... Er det full krise går jeg et annet sted. Handicaptoalett er f.eks. en glimrende ammeplass i krisesituasjoner :knegg: Men egentlig er det veldig sjelden det er krise lengre. Han godtar det 99% av gangene jeg sier at jeg ikke har lyst akkurat da :) Sluttet å amme offentlig for et par måneder siden. Men blant familie og venner gjør jeg det ennå.

Hilja
18 Oct 2006, 20:27
Eg ammer heller ikkje offentleg. Seier til folk at eg ammer, ja, men dra ut puppen offentleg no når han er 1,5 år, nei...:huh: :bag: :sparke:

Serendipity
18 Oct 2006, 20:31
Tja... Jeg TRENGER sjelden å gjøre det fordi han vil ha pupp i bare visse tilfeller på dagtid. Som om han er trøtt, syk, veldig lei seg osv. Og det skjer faktisk sjelden sammen med folk :) De gangene han får pupp offentlig, så kjenner jeg at det ikke alltid er like ok. Jeg prøver å være kul på det men det er ikke alltid jeg får det like bra til :sparke: Men om mannen min er der sammen med meg så går det mye bedre. Og så spørs det HVEM jeg er sammen med. På et kjøpesenter f.eks gjør det meg ingenting, men litt rarere når jeg må amme han sammen med barnløse venner for eksempel, og spesielt mannfolk.

Gutten ble 2 år i september.

Sjalindia
18 Oct 2006, 21:01
Jeg gjør det. Gjorde sist i kveld faktisk. det var arrangement på skolen til Storesøster og lillegutt er ikke helt i form. Så da fikk han pupp. Mem prøver å gjøre det litt diskret da. :rødme2:

Men det gjør meg ingeting. Synes ike han er så stor at det er pinlig.

Wanaagsan
18 Oct 2006, 21:05
Nei, jeg tror ikke det... Ammet nok offentlig til han var ca 1 år og 9 mndr. Nå er han to år, og jeg kan fortsatt amme hos familie og gode venner. Teoretisk kan jeg nok amme offentlig òg hvis han virkelig trenger det. Ja, jeg ammet vel forresten i barnehagen for en måned siden. Men det er bare hvis han virkelig trenger det, som sagt. Han klarer som regel å vente.

Hadde en diskusjon med han hos svigers forleden. Jeg hadde ikke på meg amme-BH (har begynt å gå med vanlig BH av og til - 2 år siden sist - de er egentlig bedre (for en krympende a-skål), de andre...), og ikke en veldig praktisk topp heller.
- Kell a mamma... (betyr altså mm)
- Nei, ikkje noooo.
- Jooo, kell...
- E du så trøtt, då?
- Ja...kell...
- (ler) Neeei... Du kan få når vi kommer hjem.
- (ler) Jooo, kell nooo...
- Neeei, no begynner jo barne-TV.
- Åja! (løper og setter seg) Få skive! (De spiser alltid kvelds til barne-TV)

Serendipity
18 Oct 2006, 21:39
Nei, jeg tror ikke det... Ammet nok offentlig til han var ca 1 år og 9 mndr. Nå er han to år, og jeg kan fortsatt amme hos familie og gode venner. Teoretisk kan jeg nok amme offentlig òg hvis han virkelig trenger det. Ja, jeg ammet vel forresten i barnehagen for en måned siden. Men det er bare hvis han virkelig trenger det, som sagt. Han klarer som regel å vente.

Hadde en diskusjon med han hos svigers forleden. Jeg hadde ikke på meg amme-BH (har begynt å gå med vanlig BH av og til - 2 år siden sist - de er egentlig bedre (for en krympende a-skål), de andre...), og ikke en veldig praktisk topp heller.
- Kell a mamma... (betyr altså mm)
- Nei, ikkje noooo.
- Jooo, kell...
- E du så trøtt, då?
- Ja...kell...
- (ler) Neeei... Du kan få når vi kommer hjem.
- (ler) Jooo, kell nooo...
- Neeei, no begynner jo barne-TV.
- Åja! (løper og setter seg) Få skive! (De spiser alltid kvelds til barne-TV)
Hihi, så herlig :D

Kvakk
18 Oct 2006, 22:11
Jeg ammer forsatt offentlig, men så er hun ikke så gammel enda heller. :blomsterfjes:

Mamma Mø
18 Oct 2006, 22:25
Det er veldig sjeldent, jeg tror det bare har skjedd to-tre ganger det siste halve året. En dag i barnehagen, og ett par ganger på formiddagstomme kafeer. Han spør som regel ikke når vi er ute og godtar at jeg sier at han skal få hjemme i sofaen. Dersom det er veldig viktig for han, så får han.

Hvis vi er på ferie eller overnattingsbesøk hos familie ammer han som vanlig. De vet at at han fortsatt ammer og jeg orker ikke å prøve å skjule det heller.

Vi sluttet med amming i barnehagen da han var ca 20 måneder, men det var fordi det tok så lang tid og han ville ha med en gang vi kom inn døren hjemme. Da ble det mye frustrasjon, fordi det var tomt. Nå ammer vi med en gang vi kommer hjem og får en koselig og avslappende stund sammen.

Cleopatra
18 Oct 2006, 22:30
Jeg ammer sjelden offentlig lengre, han er straks 2 år nå.
Det går greit å vente, som regel vil han kun ha mm hjemme eller når han er trøtt..
Enkelte jeg kjenner ville vært sjokka om de hadde sett det.. :sladre:

Bollefro
18 Oct 2006, 23:40
Ja, jeg ammer ofte offentlig.
Lillefrø vil ha pupp ofte, og blir hysterisk om jeg spør om hun kan vente litt. Hun må ha med en gang.

Vi kan ikke bruke handlevogn på butikken lenger, for da sitte hun rett i høyde med puppene mine, og da er det umulig å holde henne unna:)

Men hun er bare 23 mnd ennå:)

fru Potethode
19 Oct 2006, 00:14
Sønnen min er 20 måneder snart, og riktignok ammer jeg ikke, men jeg lurer på hvordan dere kan unngå å amme offentlig, om dere skjønner?

Knerten har begynt å kose med magen min nå, og han tar tak i genseren, røsker opp og blottlegger det som er. Prøver jeg å være litt diskret blir han helt på tuppa og roper og brøler og skal vertfall ha opp genseren!

Og han leter faktisk ikke etter noe spesielt heller. Hadde det vært noe der han hadde likt... Oi... Måtte hatt musefeller rundt livet da tror jeg!