PDA

Se full versjon : Er dette en dum bestikkelse?

Sofia
05 Jun 2007, 08:51
La meg høre hva dere synes - jeg tåler kritikk også:

Lille My har så pent, langt hår. :hjertebank: Og jeg har ikke hjerte til å klippe det. Men hun hater å stelle det - og det må gres daglig for at det ikke skal bli dreadlocks ut av det.

Så nå bestikker jeg henne med smokk (som ellers er en dedikert sovedings her hos oss) for å få henne til å sitte stille når jeg grer. Har hun smokken er alt OK, har hun den ikke hyler hun at det lugger. Jeg forsøker selvfølgelig å være forsiktig.

Men er den smokkingen en avledning som lurer henne til å synes noe hun ikke liker er OK? Eller er det greit? Burde jeg kanskje bare klippe henne?

Selv tenker jeg at smokken er såpass uskyldig at det er greit.

moo
05 Jun 2007, 09:04
Jeg synes ikke dette høres ut som bestikkelse i det hele tatt, jeg! Det hadde vært mer: Dersom du sitter i ro, så får du smokken etterpå. (Og ikke dersom du hyler.)

Nei, jeg kan ikke se noe galt i dette! Du bare hjelpe henne å finne en måte å takle noe hun ikke synes er noe gøy.

:)

Ville Vanilje
05 Jun 2007, 09:06
jeg synes smokken er en glimrende avledning jeg, ikke annerledes enn om hun feks fikk en skål med hårstrikk e.l. å holde på med mens du børster. Jeg bruker begge triksene selv, mine har langt hår nå som får sovedreads hver natt:)

MatAlv
05 Jun 2007, 09:31
La meg høre hva dere synes - jeg tåler kritikk også:

Lille My har så pent, langt hår. :hjertebank: Og jeg har ikke hjerte til å klippe det. Men hun hater å stelle det - og det må gres daglig for at det ikke skal bli dreadlocks ut av det.

Så nå bestikker jeg henne med smokk (som ellers er en dedikert sovedings her hos oss) for å få henne til å sitte stille når jeg grer. Har hun smokken er alt OK, har hun den ikke hyler hun at det lugger. Jeg forsøker selvfølgelig å være forsiktig.

Men er den smokkingen en avledning som lurer henne til å synes noe hun ikke liker er OK? Eller er det greit? Burde jeg kanskje bare klippe henne?

Selv tenker jeg at smokken er såpass uskyldig at det er greit.

Jeg ser ikke noe problem i det du gjoer. Men, Storesoester hadde det paa samme vis, saa vi klippet det - og da ble det ikke saa lett floker etterpaa. Hun bestemte selv at hun ville klippe det, for hun hatet aa gre det.

Perle
05 Jun 2007, 09:38
Jeg skulle gjerne hatt smokker å tilby mine, for å si det sånn! Hårstell er et mareritt både for store og små. Jeg har foreslått hårklipp, men det skal de ikke vite noe av. Prinsessen sitt hår får vi ofte rett og slett ikke børstet. Det hjelper forøvrig ikke så veldig å børste det heller, like etterpå ser det nesten like ille ut igjen. Jeg har lekt med tanken på å lage skikkelige dreads på henne. Hun har perfekt hår til det, tror jeg.

Taratroll
05 Jun 2007, 09:43
Jeg ser heller ikke noe problem med dette.

Jeg er takknemlig for at A har ganske glatt hår. For ellers hadde jeg slitt tror jeg. Hun nekter å ha noe i håret og nå for tiden vil hun ikke bade heller. Så tror ikke håret hennes har vært vasket på 3 uker. Alikevel ser det ganske så bra ut.

Millami
05 Jun 2007, 11:56
Om smokken fungerer som avledning i dette tilfellet må jo det være helt perfekt. Min lille tuppe har også knutehår av en annen verden,men er inne i en god periode der hun får børste mitt hår også får jeg fikse hennes. Om ikke det fungerer er nok vi også tilbake på smokken som hårbestikkelse.

kaje
05 Jun 2007, 12:38
Jeg synes ikke dette høres ut som bestikkelse i det hele tatt, jeg! Det hadde vært mer: Dersom du sitter i ro, så får du smokken etterpå. (Og ikke dersom du hyler.)

Nei, jeg kan ikke se noe galt i dette! Du bare hjelpe henne å finne en måte å takle noe hun ikke synes er noe gøy.

:)

Bra sagt:)

Men hvorvidt du bør klippe håret hennes er en annen sak, syns jeg. Hehe.. du spurte om ærlige svar, sant? Jeg tenker at det bør bli en avveining mellom hennes egne behov og lyster. Hvis hun feks har lyst på langt hår, men behov for en hverdag uten børstekamp, hvis du skjønner. Og dersom det lange håret ikke er hennes ønske eller behov, men ditt, så blir det en annen sak, syns jeg. Da står og faller det på om mamma klarer å gjøre de vanskelige tingene som hårvask og børsting uten kamp og smerte. Jeg syns allikevel ikke smokken er noen dårlig løsning, altså, da er dere likom tilfreds begge to, eller hva?

Hva tenker du om dette?

Hjertemamma
05 Jun 2007, 16:11
Jeg synes ikke dette blir annerledes enn at Løveungen kun vil være hos frisøren fordi de har stol med ratt på :)

Marigold
05 Jun 2007, 16:19
med fire barn er det lenge siden jeg konkluderte at bestikkelser kan være av det gode i ny og ne. Nå vet jeg ikke om det med smokken og hårgreing kommer inn på min leste over bestikkelser. Det hørtes mer ut som en smart deal.:nikker:

Tina
05 Jun 2007, 20:55
Det er vel ikke en bestikkelse, i mine øyne! Jeg bestikker ganske mye :rolleyes:

Jeg bruker tilby Prinsen smokken når jeg ser at han har det vanskelig og er sliten, selv om han ikke ber om det. Ikke som erstatning for kos, men for å få lov til å gi kos. Mulig at andre mener at smokkbruk skal begrenses mer, og heller vente til den blir etterspurt, men jeg ser hvor mye mer ro han får med smokk. Ofte må den til for at jeg skal få lov til å trøste hvis han har det vanskelig. Så jeg er tilhenger av fornuftig smokkbruk :)

Løvemamma
05 Jun 2007, 21:12
Synes det er helt alright. Smokken er kanskje ikke bare en sovegdings, men en "sove- og gre håret dings". Og det er vel helt ok?

Gykke
05 Jun 2007, 23:52
Her brukes også smokken når vi må gre ut floker:knegg: . Vi klarer det som regel uten, hvis hun har lagt seg med haler. Da slipper vi de verste flokene. Det har hun også innsett og er dermed lett å be i kveldsstellet...

Sofia
06 Jun 2007, 08:22
Men hvorvidt du bør klippe håret hennes er en annen sak, syns jeg. Hehe.. du spurte om ærlige svar, sant? Jeg tenker at det bør bli en avveining mellom hennes egne behov og lyster. Hvis hun feks har lyst på langt hår, men behov for en hverdag uten børstekamp, hvis du skjønner. Og dersom det lange håret ikke er hennes ønske eller behov, men ditt, så blir det en annen sak, syns jeg. Da står og faller det på om mamma klarer å gjøre de vanskelige tingene som hårvask og børsting uten kamp og smerte. Jeg syns allikevel ikke smokken er noen dårlig løsning, altså, da er dere likom tilfreds begge to, eller hva?

Hva tenker du om dette?
Jeg tenker på akkurat dette, om det er et svar. Men jeg har ikke helt konkludert enda ;)

Husnissemor
06 Jun 2007, 09:04
Det blir vel bare det samme som at jeg får et ukeblad å lese i mens frisøren holder på med håret mitt?

mara
06 Jun 2007, 09:17
har du prøvd sånn spraybalsam? natusan skal vel boikottes men vi måtte bruke NOE så da ble det det helt til storebror nekta å være jente...

Sofia
06 Jun 2007, 09:20
Det blir vel bare det samme som at jeg får et ukeblad å lese i mens frisøren holder på med håret mitt?
Takk! Det er det mentale bildet jeg trenger. Dette er nok helt greit. Og håret er sååååå pent :fnis:

Ville du hylt og sparket frisøren uten ukebladet, forresten? ;)

Sashimi
06 Jun 2007, 09:22
Ville du hylt og sparket frisøren uten ukebladet, forresten? ;)

det ville jeg gjort! :knegg: