PDA

Se full versjon : Jeg sliter for tiden

Snuskerusk
05 Jun 2007, 21:13
Jeg er så langt fra den mammaen jeg vil være for tiden. Jeg "nei'er", og "nei'er" og "nei'er" ørtogfjørtig ganger om dagen. Jeg huffer og akker meg, og har en tålmodighet som ikke strekker særlig langt. Jeg tror nok at dette kommer av at jeg ikke har så mye energi til overs for tiden. Gravid med medfølgende plager og mannen borte.

Jeg prøver å avlede Rusketusket når han interesserer seg for ting jeg ikke lnsker, men det funker liksom ikke. Når han har funnet noe han vil gjøre, så vil han det.

La meg ta et eksempel. Hver eneste gang jeg åpner badedøra, da suser han inn, og rett i doen. Jeg synes det er så ekkelt og vil jo ikke at han skal drive på nedi doen. Så jeg prøver med alle mulig slags andre "spennende" ting som kan finnes på badet, men nei. Doen er spennende. Og når dette er det vi starter dagen med, da blir jeg bare så lei. Også begynner jeg med "nei'ingen".

Har noen gode råd til hvordan få litt bedre tålmodighet, og i tillegg gode metoder for å få han interessert i andre ting enn det jeg ikke vil?

Liz
05 Jun 2007, 21:20
Jeg er ikke god på dette, men jeg ville ihvertfall kjøpt en sånn do-låse-sak.. Sånn at han ikke får opp doen! Jeg får totalt noia når lillemann finner veien nedi der.. *grøss*

:barn:

Snuskerusk
05 Jun 2007, 21:23
Finnes det noe sånt noe? Det visste jeg ikke. Hovr får man tak i det?

Liz
05 Jun 2007, 21:38
Finnes det noe sånt noe? Det visste jeg ikke. Hovr får man tak i det?

Tror jeg har sett det på babyshop.. Har det ikke selv da, for min tass fyker oppi badekaret før doen ;) men den dagen doen blir extra spesiell, da kommer det lås på den! :)

Marit
05 Jun 2007, 21:41
Snuppa mi gjør akkurat det samme. Skal nedi do eller klatre oppå. Ingen av delen er særlig ønsket fra min side. Jeg unngår dobesøk jeg. Hvis jeg skal være med Snuppa alene om morgenen dusjer jeg om kvelden :gal:

Når dere skal inn på doen om morgenen er det lurt å være forberedt- ikke forvent at han ikke skal gjøre det. Også kan du forby degselv å si nei. Min erfaring er at det er nytteløst å si nei til så små barn. Man blir bare sur av det selv.

Snart slutter han med dette!

Fant
05 Jun 2007, 22:18
Urk, husker så godt hvordan det var før vi fikk lås på doen! Lille klumpen her i huset var også enormt opptatt av doen, og det tok bare ett eneste lite ubevoktet sekund før han hadde sluppet noe nedi der.. sååå ekkelt.

Og vet du, jeg husker at vi også hadde en litt vanskelig periode da Fantungen var litt over året. Alt ble så vanskelig med ham, tror det kom ikke så lenge etter at han begynte å gå.
Plutselig lurte jeg på hva i alle dager jeg hadde begitt meg ut på, jeg kom jo slett ikke til å klare dette her... Men det var visst bare en periode :barn:

Sofia
06 Jun 2007, 08:28
:trøste: Gravide damer er vel helt sånn generelt ikke de mest tålmodige. Jeg tenker at det er viktig at du skaffer deg nok hvile - overskudd er alfa og omega når man skal ha med små barn å gjøre.

Dolås er lurt. Avverg de situasjonene du kan avverge. Også ville jeg forsøkt å forklare hvorfor det ikke er lurt å ta oppi doen. "Doen er skitten, og man blir kanskje syn hvis man leker oppi den. Derfor vil mamma at vi skal leke med noe annet - vil du det?" Noe i den duren. Selv når de er veldig små er det godt med en forklaring - lettere å akseptere grenser da.