PDA

Se full versjon : Ny forskning om trøst og tilknytning

Løvemamma
12 Jun 2007, 23:04
Gleder meg til denne rapporten blir tilgjengelig. Kjempespennende!

http://www.nova.no/?id=14131

Lurifaksmammaen
12 Jun 2007, 23:12
Ja, leste om denne avhandlingen... lovende!!!

Mamma Mø
12 Jun 2007, 23:27
Dette ser jeg frem til å lese mer om. Håper det blir tilgjengelig på nett.

Løvemamma
12 Jun 2007, 23:45
Dette ser jeg frem til å lese mer om. Håper det blir tilgjengelig på nett.

Som regel legger de ut sammendrag bare - noen ganger er de fyldige og andre ganger ikke. Ellers tror jeg rapporten som regel koster ca 50,- hvis en vil ha den i sin helhet.

gjest
12 Jun 2007, 23:48
Spennende. Jeg synest jo at jeg selv er ganske dårlig på å trøste. Jeg er der og jeg viser forståelse, men jeg føler meg som en elendig trøster. Får håpe det er noen gode råd i trøsting der også da..

Mamma Mø
12 Jun 2007, 23:56
Spennende. Jeg synest jo at jeg selv er ganske dårlig på å trøste. Jeg er der og jeg viser forståelse, men jeg føler meg som en elendig trøster. Får håpe det er noen gode råd i trøsting der også da..

Hva mener du med at du er dårlig på å trøste? Ikke ment som et kritisk spørsmål, er bare nyskjerrig.

gjest
13 Jun 2007, 00:02
Hva mener du med at du er dårlig på å trøste? Ikke ment som et kritisk spørsmål, er bare nyskjerrig.
Jeg føler bare at jeg ikke får det til. Vanskelig å forklare.

Nå er jeg trett, for jeg sitter og lurer på om nanny911 kunne kommet og observert og bidratt med kritiske tilbakemeldinger på min evne til å trøste... For jeg ser ikke helt hva jeg ikke får til og hva jeg har problemer med. Jeg gjør jo bare så godt jeg kan.

Mulig det er mangelen på umiddelbar positiv respons som gjør at jeg føler meg mislykket?

Mamma Mø
13 Jun 2007, 00:06
Jeg føler bare at jeg ikke får det til. Vanskelig å forklare.

Nå er jeg trett, for jeg sitter og lurer på om nanny911 kunne kommet og observert og bidratt med kritiske tilbakemeldinger på min evne til å trøste... For jeg ser ikke helt hva jeg ikke får til og hva jeg har problemer med. Jeg gjør jo bare så godt jeg kan.

Mulig det er mangelen på umiddelbar positiv respons som gjør at jeg føler meg mislykket?
Kanskje det er godt nok. Du er tilstede og viser forståelse. Nanny911 kan pelle seg inn i et gammelt arkiv og bli der for godt.