PDA

Se full versjon : TiO og "de andre"

gjest
01 Jul 2007, 22:21
Hvordan tenker dere om TiO, og forholdet til andre som ikke støtter dette?

Tenker dere at de andre er "uopplyste"? At de ikke vet bedre, at de blir blendet av hvordan sin egen barndom har vert og at de handler ut fra de forventninger familie og venner har?
Eller tenker dere at andre har tatt sitt valg, mens dere har tatt et annet? At for deg er TiO det riktige, men at det kanskje ikke er riktig for en annen forelder eller et annet barn?

September
01 Jul 2007, 22:26
Noen tror jeg har tatt ett bevisst valg, mens andre tror jeg bare gjør det helsesøster eller andre sier de skal gjøre uten at de har tenkt igjennom det. Dette varierer, så det er vanskelig å gi et klart svar...

Maika
01 Jul 2007, 22:35
Jeg tenker at de har hoppet på en type logikk som er enkel og lettfattelig-- men som ikke tar høyde for annet enn at barnets vilje skal tøyles og temmes. Jeg tenker også at mange av dem kanskje hadde gjort som oss hvis de hadde hatt tilgjengelig informasjon.

ETA--og dette skal ses i lys av at jeg i dag har fått KJEFT for ikke å la jenta mi gråte seg i søvn!

Marigold
01 Jul 2007, 22:36
Eller tenker dere at andre har tatt sitt valg, mens dere har tatt et annet? At for deg er TiO det riktige, men at det kanskje ikke er riktig for en annen forelder eller et annet barn?

Jeg tenker egentlig sånn. Jeg har sett for mange velfungerende familier, som har hatt mer rutiner og mindre bæring og amming enn meg og likefullt hatt nære og gode relasjoner...til å tro at jeg på noen måte skulle være noe bedre.
Men jeg er meg, og jeg er kjempeglad for at det også er flere som tenker som meg. :klemse:

Mamma Mø
01 Jul 2007, 22:36
Jeg tenker at andre har tatt sitt valg, mens vi har tatt et annet. Likevel må jeg innrømme at jeg blir litt oppgitt når jeg ser hvor mye energi enkelte bruker på maktkamp med ungene sine. (Og de blir vel like oppgitt over å se at jeg "gir etter" og forhandler og forklarer veldig mye og veldig lenge og ikke setter grenser.)

Magica
01 Jul 2007, 22:40
Noen tror jeg har tatt ett bevisst valg, mens andre tror jeg bare gjør det helsesøster eller andre sier de skal gjøre uten at de har tenkt igjennom det. Dette varierer, så det er vanskelig å gi et klart svar...

Signerer!

L'en
01 Jul 2007, 22:50
Bare de ikke sier at; jammen, mamma'n min/helsesøster/venninna mi sa det, eller gjorde det, -så derfor vil jeg også gjøre sånn....

Bare de ikke sier dét, for det argumentet holder bare ikke, altså! At andre foreldre handler annerledes enn hva jeg ville gjort, det er nå en ting. Jeg har ingen fasit, og jeg gjør masse feil, men jeg prøver iallefall å være en ok forelder. Men de som bare henviser til mora si for hvorfor de gjør slik eller sånn, de har jeg ikke så mye respekt for, desverre.