PDA

Se full versjon : STEsønn

mara
22 Oct 2006, 11:02
liker ikke "ste" men BonusStorebror har en mor som ikke er som oss ;)
dette fører til konflikter, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre §!§!

kjenner at jeg blir litt -den onde stemor og det er jo helt feil siden han trenger å bli møtt på en annen måte -med kjærlighet men jeg merker at jeg koker noen ganger og han er ikke vant til å tenke slik som oss..

skal skrive mer men nå poffer batteriet strax!

mara
22 Oct 2006, 11:10
jeg vil si at vi prøver å drive med NVC og GD , men når BonusStorebror er her skjønner han liksom ikke det, men det er jo det han trenger men alt spenner seg liksom og han er vant til å få MYYE kjeft og det ender ofte med at jeg også gjør det for jeg slipper liksom ikke inn ..
det han trenger er kjærlighet og forstålse!

jeg føler nesten at han ikke får den tilbakemeldingen han trenger når han er hjemme hos mammaen sin, og på skolen.. han er veldig egen og lukker ørene fort.
han er smart, lærer ting fort men skrøner mye..

deling og samarbeid er fjernt for han..

det er bare så frustrerene å se hvordan han er med "mine" gutter (og hvordan min på snart 3 tar etter..), og jeg tror og håper (så ond som jeg er ;)) at mine gutter IKKE blir slik når de blir eldre..

nå rekker jeg jo ikke skrive ALT men håper dere kan hjelpe meg litt, evt kan jeg skrive mer om det ernoe dere lurer på!

mara
22 Oct 2006, 11:11
rekker ikke rette for må skrive med venstrehanda mens jeg klemmer ledninga sammen med den høyre!

mara
22 Oct 2006, 11:24
ser at jeg har MASSE skrivefeil, men skal prøve å se om jeg rekker å rette ;)

Serendipity
22 Oct 2006, 11:33
Jeg har ingen gode råd, men en klem skal du få :klem: Jeg håper du får mange gode svar som hjelper både deg og gutten.

mara
22 Oct 2006, 11:36
tusen takK!
det er så godt å vite at noen der ute i den virituelle (staves det sånn?) bryr seg!

Essa
22 Oct 2006, 12:32
Uff, dette hørtes vanskelig ut, mara! Har du prøvd å ta en skikkelig prat med han og fortalt han hvordan du/dere tenker? Han forstår jo ganske mye nå, selv om han muligens ikke klarer å utrykke det... Tenker at han kanskje kan gi inntrykk av at du ikke når inn, men at det egentlig når inn en hel del alikevel når han får summet seg litt...

Jeg kjenner jo hverken deg, han eller situasjonen, men jeg tror jeg nok ville valgt å være veldig åpen og ærlig med han. Han er jo sikkert litt utrygg på deg, som er naturlig ovenfor steforeldre, og da blir det kanskje litt lettere hvis han føler seg trygg på hvor han har deg... I og med at dere har en litt annen filosofi. Altså hva du liker ved han, hva du kan ønske at dere snakker litt mer om sammen, hvordan du ønsker å snakke til han osv... og kanskje ikke forvent at han skal gi noe tilbake i første om gang...

Bare tenker litt høyt her... mulig jeg er helt på villspor i forhold til din situasjon...

:klem:

mara
23 Oct 2006, 14:31
takk for svar.

mora her snakker ikke til meg og alt er vondt og vanskelig i den forbindelsen..

hum viser INGEN intr. i meg eller hvem jeg er.. hun bryr seg ikke om meg og jeg reagerer veldig på dette siden jeg har så mye å gjøre med gutten hennes -rart ikke sant?

jeg har kjent gutten siden han var tre år ca -da jeg og mannen kom sammen..

Filipine
23 Oct 2006, 14:47
Jeg har ingen direkte erfaringer. Men har en god venninnne som hadde samme problemstilling som deg. Og har prøvd å snakke mye med henne om hvordan de best mulig kunne løse situasjonen.

For deres del, endte det med at de overtok omsorgen 100 prosent, og det gjorde hverdagen lettere. Nå er jo ikke det en løsning for alle, så det er vanskelig å gi så veldig gode råd. Men selv om det er et langsiktig arbeid, har jeg veldig stor tro på å være klare på deres regime når han er hos dere. Vi har jo tro på at oppdragelsesfilosofien vår synker inn selv om vi bruker lavmælte virkemidler. Ikke lett, men jeg tror at gode rollemodeller vil påvirke barnet, selv om det ikke ser ut som om det virker der og da.

mara
23 Oct 2006, 15:09
honning: om en annen dame skal ha mine gutter ofte vil jeg vite hvem hun er, hva hun står for osv. jeg har prøvd å ta kontakt med henne men NEI!!
hun snakker ikke til meg om hun ser meg, og hilser heller ikke når jeg er med å henter -leverer bonusstorebror..

og ang overtak (eller iallefall endringer) av samværsrett er de til mekling nå..

Natti & Bella
23 Oct 2006, 15:14
honning: om en annen dame skal ha mine gutter ofte vil jeg vite hvem hun er, hva hun står for osv. jeg har prøvd å ta kontakt med henne men NEI!!
hun snakker ikke til meg om hun ser meg, og hilser heller ikke når jeg er med å henter -leverer bonusstorebror..

og ang overtak (eller iallefall endringer) av samværsrett er de til mekling nå..

Det var slik her også altså,men fordi mannen og hun møttes ofte og snakket om guttene og at jeg la meg langflat etter fødselen til Bella løsnet alt.

Det viktige er i allefall at foreldrene til gutten kan samarbeide og snakke sammen. Jeg trakk meg ofte bort om hun skulle komme for å diskutere guttene.

Noor
23 Oct 2006, 20:48
Å, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver! Her er det to gutter som pappa'n har fra før, 12 og 14 år. Yngstemann er ikke noe problem, han bor mest hos oss og er veltilpasset. Med eldstemann er det mye sånn du beskriver. Han er i utgangspunket annenhver uke hos hver, men ender som regel mest hos mora fordi han får lov til mye mer der. Han er egen, deler ikke, rydder ikke etter seg, griser og tørker ikke opp, osv. Mamma'n går det ikke an å snakke med, hun lyver og legger på selv. Hun praktiserer dessuten ikke noe oppdragelse what so ever, gutten gjør som han vil der. Ikke lett å praktisere NVC da, vi er ganske i villrede med hvordan vi skal opptre.