PDA

Se full versjon : Hva er forskjellen mellom Hunt og Sears?

Bærbar
23 Oct 2006, 19:18
Jan Hunt, forfatter av boken The Natural Child: Parenting from the Heart sees av og til som en motpol til Dr. Sears innenfor tilknytingsomorg.

Har du lest den ene eller den andre eller begge - og hva mener du skiller de to innenfor tilknytingsomsorg?

´trikken
30 Oct 2006, 20:27
Jeg har bare lest Sears, jeg. Jeg DIGGER han :nemlig:

Noe mer kan ikke jeg si om den saken.

Silje
30 Oct 2006, 21:33
Har lest begge, og likar begge, og ser ikkje dei som motpolar. Sears skriv nok for eit større publikum og er meire praktisk og pragmatisk, mens Hunt er kanskje litt meire filosofisk, men eg synest dei utfyller kvarandre bra. Begge appellerer til meg, iallefall.

Eller kanskje eg er sånn i ammetåka at eg ikkje har fått med meg evt. motsetningar....

Bærbar
31 Oct 2006, 09:33
Det jeg tenker på er at når jeg leste Hunt, så var det flott helt til halveis, da jeg begynte å føle at resten av boken handlet om å være hjemmeværende og ha hjemmeskole og at det var det som var det mest ideelle - mens jeg følte at Sears ikke har like mye trykk på nettopp denne delen.

Ingen andre som føler det slik? :knegg:

´trikken
31 Oct 2006, 09:41
Jeg tror jeg skjønner hva du mener.

Selv om jeg ikke har lest noen av Hunt sine bøker, så har jeg lest litt på nettsidene hennes, og jeg fikk litt inntrykk av det du beskriver. Sears er litt mer åpen for at alle kan praktisere tilknytingsomsorg, man må ikke gjøre det på noen spesiell måte. Det er vel derfor jeg liker ham så godt, han er så veiledende, og ikke styrende i det hele tatt.