PDA

Se full versjon : Langtidsamming og nattamming

Mamma Mø
24 Oct 2006, 10:42
Ammer dere fortsatt på natta? Hvor gammelt var barnet da dere evt sluttet og hvordan gjorde dere det?

Nete
24 Oct 2006, 10:50
Vår gutt fikk nattpupp til han var ca 14-15 mnd. Da prøvde vi å avslutte det bare for å se om han godtok det. Og det gjorde han. Hadde han blitt hysterisk hadde vi nok holdt på lengre ja :).
Man merker fort om barna er klare for det tror jeg.

Perle
24 Oct 2006, 10:53
Jeg nattammer fortsatt. Lillesøster er passert 19 måneder. Jeg regner med at jeg kommer til å holde på til hun slutter av seg selv.

Marigold
24 Oct 2006, 10:54
og nærmer seg to år. Men jeg synes å merke at han kan klare seg i lengre perioder uten pupp nå, både på dagtid og nattestid.
JEg regner ikke med å venne han av med natt-puppen før han er helt avvent. Og når det blir, vet jeg ikke ennå.
Jeg har store planer om å lese litt litteratur om selvavenning. Det vil si, selvavenning hvor barnet er selvavvent innen de er tre. Hvis det finnes da?

Garfield
24 Oct 2006, 10:55
Lillesøster ammer jeg døgnet rundt ennå. Storebror sluttet jeg å amme midt i svangerskapet med lillesøster - han var da litt over 2 år. Jeg gjorde ikke noen spesielle tiltak for å slutte å amme, jeg rett og slett bare sluttet og tilby puppen og da ble det sjeldnere og sjeldnere. Nattaming tok jeg noen ekstra tiltak for å få slutt på da han nærmet seg to år. Med full jobb og nygravid var jeg enorm sliten og orket ikke mer nattamming. Storebror var da såpass stor at det gikk an å snakke "fornuft" med ham, så han fikk beskjed om at mamma ikke lagde mer melk om nettene og så fikk han vann istedet. Gikk ganske greit

Mamma Mø
24 Oct 2006, 11:12
Jeg har store planer om å lese litt litteratur om selvavenning. Det vil si, selvavenning hvor barnet er selvavvent innen de er tre. Hvis det finnes da?
Si ifra hvis du finner noe. Kråka ammer dag og natt fortsatt. Men den siste uka har han våknet mange ganger og ammet tilsvarende ofte. Jeg kjenner jeg er litt lei av det, men denne perioden går nok over den også. Er bare litt trett i dag. :kaffepc:

Løvemamma
24 Oct 2006, 11:14
Løvejenten ammer enda på natten (hun er jo bare 7 mnd) Husker ikke nøyaktig når øvegutten sluttet med det, for det gikk av seg selv. Måtte ikke gjøre noe for det. Han bare sov igjennom i stedet. Så vi var vel veldig heldige med det.

Takhisis
24 Oct 2006, 11:53
Hadde vi ikke ammet om natta så hadde vi ikke ammet.For det er bare da han vil ha...Og han vil bare ha et par ganger hver natt,så det er til å leve med.

Slyngel
24 Oct 2006, 12:30
Eldstegutten er 2 år og 8 mnd og han ammes fortsatt om natta. Har ikke gjort annet enn halvhjertede forsøk på å begrense det.