PDA

Se full versjon : En stor og en liten pupp

Garfield
28 Oct 2006, 11:23
Jeg har nå fått en stor og en liten pupp. Den store puppen var "godpuppen" til storebror og er mer lettmelket, men lillesøster liker begge like godt. Er det noe jeg kan gjøre for å utligne forskjellen som f.eks:

1) La vesla die mer av den lille puppen slik at den må produsere mer melk og kansje blir større?

2) La vesla die mer av den store puppen slik at den aldri blir pårengfull av melk og derfor ikke blir større?

3) fortsette å bruke begge puppene like mye å regne med at det utjevner seg ved ammeslutt?

Er jo egentlig ikke noe stort problem da, men dersom ammemønster har noe å si så hvorfor ikke prøve?

Kvakk
28 Oct 2006, 11:47
Jeg har visst også fått to ulike størrelser, men Tulla liker begge puppene like godt. Så det ser ut til at den ene puppene er en bedre melkeprodusent enn den andre. Prøver så godt jeg kan å amme fra begge to, og lillepuppener faktisk mest brukt om natta...

Marigold
28 Oct 2006, 12:59
og jeg fikk litt sjokk da jeg oppdaget det. De neste dagene var jeg påpasselig med å la han die like mye fra begge brystene, og det hjalp. Det var god-puppen som var blitt størst her også.