PDA

Se full versjon : Den gode mammafølelsen har vært på besøk hos meg i dag

Østens perle
06 Sep 2007, 23:36
Endelig en dag der den gode mammafølelsen er tilbake. I dag føler jeg at jeg har vært den mammaen jeg ønsker for mine barn, og det har vært en strålende god dag.

Som flere andre her inne har jeg slitt med mammarollen min i det siste. Har ikke vært særlig stolt over hvordan jeg har håndtert ulike situasjoner med barna. Synes søskensjalusi er vanskelig og storebror kan være ganske så vanskelig om dagene - har veldig vanskellig for å samarbeide og ombestemmer seg hele tiden, så det er ikke lett å gjøre avtaler med han. Har vært så lei meg på grunn av hvordan jeg har håndtert ham i mange tilfeller, og jeg synes jeg har vært veldig urettferdig av og til.

Desverre for meg selv, har jeg en tendens til å trekke meg tilbake når jeg synes ting er vanskelig. Har som Tina følt at jeg ikke hadde noe her å gjøre og har hatt lite å bidra med. Tråden til Tina som jeg leste i natt ga meg faktisk det jeg trengte - å vite at det ikke bare er jeg som synes at det er vanskelig å være den mammaen man ønsker av og til. Fikk nytt håp og energi, og jeg har hatt en fantastisk dag med mine barn i dag - noe jeg trengte veldig!!!!

Vil egentlig bare si; takk for at dere har gitt meg en strålende dag! :sol:

kaje
07 Sep 2007, 00:20
Så godt å høre deg tilbake, Østens Perle. :blåblomst:

Har liksom tenkt at du har hatt litt mye å henge fingrene i, jeg - og det er kanskje rett... Tror vi alle har våre utfordringer jeg, jeg kjenner på det stadig selv. Etter de siste trådene kjenner jeg at det er godt det er et år til lillebap er toogethalvt..... En halvannetåring springer man etter, sånn rent fysisk, ser jeg for meg. Mens om et år må jeg springe enda fortere mens jeg samtidig argumenterer, anerkjenner, avleder og gir positiv respons....... ??

Tar av meg hatten for dere med flere småbarn. Er så glad dere deler erfaringene deres

:klemse:

Eple
07 Sep 2007, 00:26
Det er derfor vi er her og derfor forumet finnes- slik at vi kan dele gleder, sorger og tenke høyt når vi blir utfordret. Det er ikke et forum der vi skal være perfekte og konkurrere,- heller tvert i mot! Her samarbeider vi, gir råd om noen spør om det og tenker høyt SAMMEN!

Jeg tenker det er litt som å gå på kafe med en god venninne som du vet vil deg vel. Hun som kommer med oppbyggelige kommentarer, vennlige dytt når man trenger det og allltid er der.

Glad du har hatt en fin dag Østens Perle- håper skuldrene har senket seg litt nå.

:hjerteskilt:

Marigold
07 Sep 2007, 08:04
Jeg tenker det er litt som å gå på kafe med en god venninne som du vet vil deg vel. Hun som kommer med oppbyggelige kommentarer, vennlige dytt når man trenger det og allltid er der.

Sånn tenker nok jeg også. Samtidig diskuterer jeg nok ofte ut fra idealet uten å henge meg opp i hva jeg ikke får til - eller tenke om jeg ikke hører til av den grunn.
For eksempel sier jeg sikkert "nei" for ofte til å være en ideal TiO-mor. Leo ser for mye på dvd og TV. Jeg tilbringer for mye td på daten. Ja, listen er utrolig lang hvis jeg skulle begynne å lete etter feil hos meg selv.

Jeg synes dere alle hører til her, og kan ikke tenke meg dette stedet uten Tina, Østens Perle, eller noen andre. Som Eple sier er dere den venninnen jeg HELST møter på cafe, og jeg kunne ikke se for meg Ringblomst uten. :fargehjerter:

Vims
07 Sep 2007, 09:43
Jeg så masse masse masse masse masse go mamma da jeg var hos deg sist, Østens Perle!! Godt du har sett henne nå også!!:)

annama & bolla
07 Sep 2007, 09:47

Dette forumet må være unikt tror jeg! Så fint! :rose:

Eple
07 Sep 2007, 09:58
Jeg så masse masse masse masse masse go mamma da jeg var hos deg sist, Østens Perle!! Godt du har sett henne nå også!!:)

Så var ikke jeg der:gal: Var det koselig eller? God kaffe?

(og Vims- jeg ser også det. Hver gang vi er sammen ser jeg en var og utrolig oppmerksom mamma. Men som til tider er litt perfeksjonistisk. Og som synes det er vanskelig å ikke kunne dele seg i to...);)

Vims
07 Sep 2007, 10:01
Så var ikke jeg der:gal: Var det koselig eller? God kaffe?

(og Vims- jeg ser også det. Hver gang vi er sammen ser jeg en var og utrolig oppmerksom mamma. Men som til tider er litt perfeksjonistisk. Og som synes det er vanskelig å ikke kunne dele seg i to...);)

:nikker: Veldig god kaffe, og så serverte lille prinsessen meg masse "ekstra mat" som hun laget på komfyren. Og lo seg skakk hvis jeg "brente" meg :fnis: Helt herlig!! Klart vi savnet deg, har jo aldi vært alene sammen, Østens Perle og jeg. Men vi klarte oss fint!:)

(og du - it takes one to know on, sies det...)

Tina
07 Sep 2007, 18:46
Så flott at dere har hatt en fin dag! Den mammafølelsen er god :)

Dere har hjulpet meg veldig også og i dag har vi hatt det fint, noen episoder men stort sett greid oss bra! Enda mannen jobber overtid (og dermed jeg også ;) )

Vims
07 Sep 2007, 18:51
Så fint å høre, Tina !!
Hold på den følelsen, damer!!

Rivella
07 Sep 2007, 20:17
:blomsterfjes:Så fint å høre, Østens Perle og Tina, takk for at dere delte det med oss. Håper det blir flest slike dager i tiden fremover også, da blir de som ikke er sånn lettere å takle.