PDA

Se full versjon : Slår seg selv i hodet!

annama & bolla
19 Sep 2007, 13:25
De siste dagene har bolla vært opptatt av alt som er "au au", og etter bare småskrammer som hun tidligere ikke har reagert på har hun i det siste kommet og vist frem hånden eller foten eller hva det måtte være, og sagt "au!" (ikke noe gråt). Jeg har da blåst på hånden/foten for henne og hun har vært fornøyd med det.

Men så kan hun også plutselig stå og slå seg med håndflaten (eller knyttneven, uff!) i hodet, eller banke det i en vegg gjentatte ganger :icon_confused:. Og da får hun jo vondt på ordentlig, og begynner å gråte. Vi trøster selvfølgelig, og ferdig med det.

Synes kanskje det kan virke som om hun gjør dette (i hvert fall banke hodet) når hun er frustrert og f.eks vil noe ikke vi vil. Men det kan også komme bare hun må vente litt for lenge på at melkeflaske skal bli varmet i microen.

Har dere noen gode tips til oss? Er dette en helt vanlig fase hos barn, som ikke kan snakke helt enda og blir frustrerte over å ikke gjøre seg forstått? Eller hva er det?

Luan
19 Sep 2007, 14:20
Jeg har ikke så mye råd å komme med. Men har en venninne som opplevde det samme med sønnen hennes da han var på samme alder. Og han også "slo" seg selv eller slo hodet mot noe i sammenhenger da han var frustrert over noe han ikke fikk eller ikke fikk til, eller hvis noe tok for lang tid, f.eks å vente på noe..
Jeg vet at de prøvde å komme han litt i "forkjøpet" hvis de så hva som ville skje ved å snakke litt med han og forklare at han måtte vente litt. Men uansett så gikk det over ganske raskt, det med å slå seg selv altså.

Klumpen har begynt såvidt han også. Slår hodet i bordkanten hvis jeg ikke er rask nok til å smøre brødskiva...

Det var ikke så mye svar på spørsmålet ditt da..Men det er nok bare en fase og går over.