PDA

Se full versjon : "Eksamen" i dag

Bæra
30 Sep 2007, 13:32
Jeg og A skal i 1 års dag i dag. Vi er en gjeng mødre med jevngamle unger som møtes innimellom (møttes på babymassasje, noen er naboer, noen kjenner hverandre fra før, altså lett blanding).

Det jeg oppdager er at jeg ser større forskjeller på oss for hvert møte. Sist vi møttes snakka vi litt om amming. Jeg amma J til han var ca 2,5 og har planer om å amme A en god stund til også. Det er nå bare jeg og ei til som fortsatt ammer, faktisk samsover vi begge to også. Men det at hun gjør slike ting er "greit" for de andre, vet ikke hvorfor, mulig det er fordi hun er ute i jobb, mens jeg har valgt å være hjemmeværende et ekstra år...
Hun ene sa rett ut at hun syntes det var motbydelig når store barn ble amma, særlig offentlig! Hun og ei til har aldri amma. Ei av de andre slutta da jenta var 9 mnd. Da gidda hun ikke mer av den avhengigheta, som hun kalte det, plasserte jenta og storebroren hos besteforeldrene, og reiste bort hele helga. Jenta hadde grått hele helga, fortalte hun nærmest med et smil... Hun siste slutta da jenta var ca 10 mnd, men da var det jenta selv som ikke ville.

Når det gjelder samsoving er det bare jeg og hun som fortsatt ammer som er positive til det. Ei fortalte at dattra hadde ligget sammen med henne litt ei natt, men da var hun veldig syk, altså. Det var tydelig at samsoving var galt. Ei anna ei sa at hun fatter ikke at jeg klarer at barna er så avhengige av meg.

Jeg er trygg på at det jeg gjør er riktig, prøvde det litt annerledes med sønnen, men er glad for at jeg "brukte" Tio litt da også, selv om jeg ikke kjente begrepet. Samtidig er det vanskelig å være alene mot "mobben" i slike sammenhenger...!:meditere:

For å forklare overskrifta, ser jeg ikke så veldig fram til bursdagen, da jeg vet at sånne diskusjoner ofte kommer, selv om jeg faktisk prøver å unngå det. Samtidig er jeg glad for at jeg gjør som jeg gjør, og ønsker å dele det med verden:jorda: :sladre:

Uansett har jeg ikke lyst til å bryte med de, da vi på andre områder har endel felles, og barna går godt i lag...

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men det gjorde iallefall godt å skrive det, så takk for at du gidda å lese det også :barn:

Har dere noe jeg kan slå i bordet med, kanskje? Kort og greit, som at man kan ikke skjemme bort noen på kjærlighet:solen:

krusedull
30 Sep 2007, 13:36
Bare vær deg selv du, du er jo et flott eksempel synes jeg :) Jeg tenker at siden de virker så negative, til tross for at de har kjent deg lenge, så er det ikke noen vits i å "slå i bordet", om de ikke ser hvor fint dere har det ved å gjøre ting på deres måte.

Lykke til i bursdagsselkap!

Bæra
30 Sep 2007, 13:43
Tusen takk, Krusedull :klemse:

Tina
30 Sep 2007, 16:39
Håper det gikk bra. Jeg tror dessverre at det er vanskelig å "omvende" noen som har så grunnleggende ulik tankegang, men jeg liker godt å være den "sære", og er stolt av det.
Men det er trist at tilknytning skal kunne være "sært"...

fiona
30 Sep 2007, 17:15
ja er enig med tina, innimellom er det deilig å være litt sær!

er spent på hvordan det gikk med dere i dag, jeg synes du er tøff, for du har jo virkelig fått høre at det du gjør er rart av de andre men alika vel tør du å fortsette med det og forsvare det (teit ord, men kom ikke på noen andre akkurat nå)
men det er ikke rart, det er jo det naturlige..:blomsterfjes:

meloni
30 Sep 2007, 17:21
Du sier at du prøver å unngå disse temaene, men at det uansett kommer opp. Kan du prøve å vri diskusjonen over på noe annet, for eksempel ved å si at du er fornøyd med hvordan dere har det og at hver familie må gjøre det som er best for dem, og så ta opp et annet tema? Hvis dette stort sett er hyggelige folk så tar de kanskje et hint? Evt bare la være å kommentere så mye i de samtalene og heller bidra i samtaler omkring andre tema?
Håper bursdagen gikk bra :blomsterfjes:

Bæra
30 Sep 2007, 18:08
Bursdagen gikk bra! A hadde nettopp våkna, så det ble en puppskvett mens vi var der. -Se hun som legger seg til så godt :), sa hun som mente amming av store barn var motbydelig for noen dager siden. Aner jeg et snev av sjalusi?!

fiona
30 Sep 2007, 23:03
hihi ja det kan tenkes:)
godt at det gikk bra, har tenkt på dette i kveld;)
håper dere koste dere!!!

Chance
30 Sep 2007, 23:58
Syns du gjør en kjempe jobb, jeg.
Det som er så flott med å tørre å fortelle andre hvordan man selv gjør, er, hvertfall som jeg opplever, at mange tørr å si at, ja da, slike gjør de også. Men fordi mange syns det f.eks er flaut å si at de samsover, tørr de ikke si det.
Så at vi fronter samsoving, langtidsamming osv, tror jeg er kjempe bra!