PDA

Se full versjon : Hyggelig kommentar...

Rivella
01 Oct 2007, 14:03
...i barnehagen på fredag :blomsterfjes:. Jeg ammer alltid lille S. når jeg kommer og henter henne i barnehagen. Og på fredag var det en mamma som sa: "Så hyggelig å se at det er noen andre som fortsatt ammer også". Jeg begynte halvautomatisk å lire av meg den innøvde leksa med unnskyldninger av typen "ja, immunforsvar og barnehagestart og WHO" osv., hvorpå hun svarte: "Ja, jeg synes det er veldig fint og viktig med den nærheten det gir, jeg". Enkelt og greit. Ikke noe forsøk på å rettferdiggjøre ammingen i det hele tatt, men rett og slett en konstatering av at det var en fin stund for mor og sønn. Ble så glad, og har tenkt mye på det fine svaret hennes etterpå.

Magica
01 Oct 2007, 14:12
Så godt å høre-jeg er som deg,begynner med samme leksa,men her om dagen fikk jeg en kommentar av moren til ei venninne,og da svarte jeg rett og slett at jeg ammet ennå(ungen var overtrett)fordi det var godt og nært,og jeg så ingen grunn til å slutte.Følte meg litt flink da!

Wanaagsan
01 Oct 2007, 14:35
Ser at datteren din ikke er halvannet år enda engang, og egentlig syns jeg jo det er altfor tidlig å både kommentere det negativt og å måtte komme med en forklaring. Men jeg husker jo at jeg hadde det sånn, jeg òg - til og med før minsten var halvannet år. Så da er det godt med sånne sunne kommentarer fra andre. Jeg ville vel kanskje tenkt at amming av barn i den alderen er for naturlig til å kommentere det, og dermed hadde jeg nok ikke kommentert det (dvs muligens kunne jeg ha sagt til barnet "så heldig du er" eller "så godt du har det" eller noe sånt). Men vi bor jo i Norge...så kanskje jeg burde være flinkere til å kommentere sånt positivt. (Ikke så ofte jeg ser det, da...)

Tina
01 Oct 2007, 14:47
Så flott! Det er så deilig å møte slik støtte! Og rart at vi føler at vi må forsvare at vi ammer et barn på halvtannet år...

Thinkerbell
01 Oct 2007, 15:00
Så deilig med sånne kommentarer, det er godt å møte likesinnede.

Zoë
01 Oct 2007, 15:19
Så rørende! Nei og nei, nå kommer det tårer her. Jeg er litt trøtt og lett rørt i dag :fnis:

Rivella
02 Oct 2007, 16:14
Ha ha, vi får se hvordan det blir med ammingen i dag. Jeg har glemt meg helt, og kledd på meg en høyhalset ullkjole av alle ting. Ikke nytter det å dra den ned, og ikke blir det så nydelig å sitte i gangen i barnehagen med strømpebukse og bar mage til allmenn beskuelse heller :knegg:.

Chance
02 Oct 2007, 17:20
Så flott!
Jeg vil og ha en sånn kommentar. Jeg er møkka lei av å forsvare meg..

ezi
02 Oct 2007, 21:50
så hyggelig da!

jeg vil ammmmmmeeeeeeee!!!! :)

Cleopatra
03 Oct 2007, 00:51
Så koselig! :hjerteskilt:
Stå på, ammet gutten vår til han var 2 år og 8 mnd, det var det mange som rynket på nesen av..