PDA

Se full versjon : Nå tror jeg vi er ute å kjører her...!!

Tærteluska
06 Oct 2007, 08:38
Ja. Siste uka har vært det jeg pent vil kalle ett mareritt. Jeg fatter ikke hva som er skjedd... Snupp våkner og hyler/griner og skriker hver bidige natt. Ikke i søvne eller lignende, men hun våkner først, å når jeg sier det er natt så vipper hun helt over. Jeg blir nesten skremt over hvor mye og høyt hun skriker... Å på dagtid er hun også igang nå de siste dagene... Tror vi kan si dette er det alle omtaler som "raserianfall". Hun blir helt krakilsk av selv de minste ting, kaster seg ned på gulvet, hyler skriker, sparker rundt seg, kaster hva hun en kommer borti veggemellom... Jeg blir fktisk skremt. Å det gjør mini å. Hun blir livredd og skriker som en stukken gris hun å! Noe som er fryktelig slitsomt, og ikke minst synd hvis alt dette sinnet kan ha noe med at hun fikk en søster for 4 mder siden som plutselig opptar mamma mer enn hun har gjort hittil...

Jeg vet ikke jeg. Hva det kommer av eller hva det er. Men en ting vet jeg: Dette orker jeg ikke i lengden. Nå har hu skriki i snart 40 min rundt beina mine her. Så nå måtte jeg logge inn og få det ned før det tilter helt for meg. :nemlig: Setter jeg mg ned å prøver å snakke bare slår og sparker hun etter meg. Dette ligner jo ikke henne i det hele tatt..

Og hva nettene angår så må vi få snudd det. FORT! Kjente i natt at jeg begynner å tenke "skummle" tanker om å legge hun på eget rom. Ikke for Min del, men for Mini som også blir holdt våken av kaoset hennes på nattetid, og som ikke får sovet igjen like lett...

Uff leit det her, og vet ikke helt hvor jeg vil med dette.. Men kanskje noen har opplevd noe lignende? Hørt om noe lignende? Har noen ideer på hva jeg skal gjøre?

lt mottas med takk iallefall. Og takk til de som gadd å lese.

mara
06 Oct 2007, 09:12
jeg mater minsten så med en hånd er alt jeg kan gi nå en :blomsterfjes:

Ma-i
06 Oct 2007, 09:18
Først en god lang klem!

Du har du tenkt på det at hun våkner om natten fordi hun er uthvilt? At hun kansje trenger litt mindre søvnakkurat nå?

JEg vill da ha stått opp med henne, tatt henne med ut av rommet der de andre sover. Og så sagt, Du vet at det er natten enda og de andre sover, så da kan vi heller sette oss i stua.. og så sett litt an.. er hun slulten, tørst, må hun tisse.. vil hun kose litt i armkroken?
Kansje hun bare vil ligge litt hos mamma helt alene...

Men jeg ville faktisk h astått opp og tatt henne ut av soverommet før jeg sa noe.. så slipper dere å vekke de andre og det ville jeg ha sagt. ( du får jo uansett ikke sove alikevel)
Jeg har vært oppe med barn fra 4 om morgenen jeg, da var de klar for at dagen startet, men det gikk over det også når vi fikk justert noen ting.

DEt er lett å si, men prøv å ta det som det er, bare tenk at vel, nå er hun våken, la oss stå opp sammen å se om vi kan finne ut av det.
Kansje hun bare trenger litt mamakos, eller er drikke eller gåpå do.... det er mye lettere å finne ut når man er oppe enn isengen :)

Det som skjer på dagen kan jo da ha med det på natten å gjøre.
DEt hørest faktisk litt ut som hun er frustrert over noe hun ikke greier å formidle. Raseri er ofte et uttrykk for avmakt, at man kommer til kort, føler seg ufortjent underlegen og frustrert . Raseri er en vebntil og et ytre uttrykk for indre kaos.

Det hjelper lite å finne ut av det i kaosets orkan, men man kan jo snakke om det etterpå. *Du hadde det fryktelig i sted du, så ut som du var veldig fortviilet over å ikke få mamma til å forstå, tror du vi kan prøve å finne ut av det nå? * Fks. kan du si noe sånt.
Etterpp noe det er ferdig og blitt rolig inni henne, DA kan du ta henne med og finne noe drikke,og si at det så veldig vondt ut, og at du har veldig lyst til å finne ut av det sammen med henne.

:)

Tærteluska
06 Oct 2007, 09:41
Ja å se om hun trengte mindre søvn prøvde jeg en av de første dagene etter nattestyret startet. Men det var ikke derfor iallefall. La hun en time seinere på kvelden og hun sov bare enda lenger på morgenen. :nemlig: For det var min første tanke også...

Men ang å gå ut i stua med hun på natta så er det veldig vrient. For da blir liksom Mini med dit også... Hun våkner på sekundet Snupp starter og driver alleredet og vrir og vender på seg når jeg reagerer... Å da er pupp det eneste som kan hjelpe til å roe hun igjen... Så hjelper liksom lite...

Hun sover med bleie enda, så må nok ikke på do, og vi har en flaske vann ved siden av senga.... Har prøvd å spørre hva det er, men hun bare hyler og skriker. Jeg blir så frustrert. For jeg KLARER bare ikke "lese" henne i slike situasjoner...!

Ma-i
06 Oct 2007, 10:57
At hun btruker bleie betyr jo ikke at hun ikke har tissetrang.
Kan jo hende at det er det hun må,men at hun ikke er klar over det selv heller..

Jeg vet ihvertfall at jeg tok mine opp på do og skifter på dem lenge før de sluttet med bleie pånatta, nå sluttet de med bleie mellom 2 og 3 år da.

Og det at hun ikke greier å si hva det er gjør det jo bare mer fortvilet for henne..

Og søvn er jo noe som kan være vrient.. Det kan jo tenkes at det er litt mye søvn.. men at hun trenger å legge seg på kvelden, da er hun sliten etter dagen.. men å stå opp tidligere hjelper.

Forslaget mitt om å ståopp var like mye for å slippe den hylinga og at du er forberedt på å få sove snart, derav din økende frustrasjon, det er natt og du er vant med ta da skla man sove= Lang er faring sier det er sånn.

Men mer for da å endre situasjonen, og at hun d akansje er mer motrtagelig for å snakke om det, prøve å fortelle hva det er.

Og om du har mannen der så får han ta mini og roe på rommet, bysse osv. Mens du tar storesøster ut og inn på stu eller badet.
Evnt dere 3 går på badet og bytter, og så kan du småprate om hv asom er dumt...

Tærteluska
06 Oct 2007, 11:10
Og om du har mannen der så får han ta mini og roe på rommet, bysse osv. Mens du tar storesøster ut og inn på stu eller badet.
Evnt dere 3 går på badet og bytter, og så kan du småprate om hv asom er dumt...

Noen mann er det ikke i hus lenger, så detta må vi kvinnfolka ordne opp i. :knegg:

Men gode tips med å stå opp, tisse litt osv. Prøve litt forskjellig... Skal gjøre det i natt, så kan jeg jo fortelle hvordan det gikk! :) Er mulig som du sier, for hun bruker jo ikke bleia på dagen, kanskje hun er begynt å våkne når hun må tisse om natten også? Bare at hun ikke får "stotra" det frem?? Det har jeg faktisk ikke tenkt på! Men takker masse for tips. Skal prøve å leve "Ma-i*style" i natt :knegg: å se hvordan det går.