PDA

Se full versjon : Han BITER!!

kenguru
11 Oct 2007, 11:03
hva gjør jeg?
Han biter skikkelig hardt også.. igår bet han pappan i ryggen så han fikk bitemerker. Og det samme med meg.. i beinet/kneet/ansiktet... armen..

pappan ble "sinn" igår..og sa strengt at det var ikke lov.. med litt mørk stemme..og bolla ble DRITredd for pappan...
Mannen min er ganske så snill og rolig av seg.. ganske lite fryktinngytende..så dette overrasket meg..
Bolla gråt og ville bare være hos meg..
Hmm... vanskelig dette her..
Han skjønner jo ikke at det ikke er lov..enda han skjønner mer og mer nå..

Han er 14mnd..

Noen tips????

Vims
11 Oct 2007, 12:17
Mange barn biter når de får tenner, det bare kribler så innmari i gummene at de bare MÅ sette tenna i noe. Får han kanskje noen jeksler nå?

Gi ham noe annet det er lov å bite på. Feks en bamse eller no. Hver gang han biter, gi ham denne og si "ikke bite mamma, bite bamsen el.l"
Husker vi måtte kjøpe biteleke igjen til junior da han var 2, han knagde på alt mulig, klødde sånn bak i munnen.

Det er voondt å bli litt, altså. Hadde han vært eldre kunne dere hatt bitekonkuranse. Det hadde vi her. Tok hverandres finger i munnen, og så bet vi til den andre sa stopp. Da skjønte plutselig junior at dette gjør vondt, man må være forsiktig med andres kropp og tenner.

Anakiwa
20 Oct 2007, 05:54
Min Lilleville (2) biter enda, men mye mindre enn foer, og jeg tror det har noe med at han har mye mere spraak naa - at han ikke blir saa kjempefrustrert over at vi ikke skjoenner hva han vil. Vi forteller han ogsaa alltid at "ikke bit men gi meg et kyss istedet" og proever aa forklare at det gjoer veldig vondt. Men jeg tror han glemmer det naar ting gaar litt for fort, og han blir litt sint paa bror eller noe... men jeg haaper det gaar seg til! For det er skikkelig vondt!!

Bærbar
20 Oct 2007, 19:45
Jeg tenker litt det samme som begge to over her - det kan være rent fysiologisk (han behøver å bite noe - som kan løses ved å gi ham alternatvier til HVA han får bite - feks slike ting man kan putte i fryseren også slik at de blir kalde også) - eller psykisk - han forsøker å si noe men får det ikke til og blir veldig veldig frustrert...

Har du prøvd litt babysigns? Vi brukte en 7-10 tegn med T og det var virkelig virkelig bra! Barna i den alderen forstår så utrolig mye, men stemmebåndene er ikke modne nok til å uttrykke det de ønsker å si. Ved å gi dem noen enkle og fine tegn så føler de at de kan kommunisere og gjøre seg forstått slik at frustrasjonen blir mindre.

Hva med å kombinere (eller bare observere hva det kan være) disse to?