Alle blogginnlegg

1. Insomnia

av den 30 Jul 2010 kl. 00:21 (Dosering jevnt over døgnet)
    Ja, jeg vet, det er litt oppbrukt det ordet der. Oppbrukt, misbrukt og feilbrukt. I kveld om lakenskrekk, det er vel mer det jeg har en noe annet. Uten at jeg vet hvorfor. Men kanskje er det fordi månen er sånn ca full i kveld også? Skulle tro at skylaget forhindret dens effekt på min søvnkvalitet, men ikke sann ikke.

Vi ligger der på rekke og rad og i min våkenhet hører jeg åndedrettene gå jevnere enn en metronom - på de to største. Den minste er så liten at han fortsatt er uregelmessig, ...
    Kategorier
    Ukategorisert
  2. - og saligheta er et bæssmorfang

av den 25 Jul 2010 kl. 23:21 (Dosering jevnt over døgnet)
    Å røre sin egen mor til tårer...det berørte meg også, og kom fra det innerste da jeg sa at jeg gladelig overlater mine to goinger i hennes omsorg mens jeg går ut og maler låve fordi min mor er den beste mormor jeg kan tenke meg. Jeg vet at min lille bebis har det bra, hun kjenner hans signaler for sult og tørst og kommer ut med ham på armen og roper "servering" til meg mens jeg sitter på stilaset innsauset i falurødt.

Det er vinn vinn på denne arbeidskolonien. Jeg får bruke ...
    Kategorier
    Ukategorisert
  3. Den sene kveldstime

av den 10 Jul 2010 kl. 23:27 (Dosering jevnt over døgnet)
    I venstre øre hører jeg støyen fra riksveien og lørdagsfestlighetene i byen, i høyre øre hører jeg stillheten. Ingen små supre barn som trenger meg akkurat nå, de sover side om side i dobbelsengen med armene utstrakt mot hverandre. I venstre øyekrok skumringen og telysene, det tomme glasset. I høyre øyekrok den mørklagte stua, ingen lys, ingen skygger.

Jeg sitter på verandaen og nyter sommerkvelden i fulle drag, litt på alerten i tilfelle noen av barna skulle våkne, men samtidig ...
    Kategorier
    Ukategorisert
  4. Kvalitetstid

av den 26 Jun 2010 kl. 22:23 (Dosering jevnt over døgnet)
    Finnes det? Hvordan bedømmer man egentlig kvalitet på samvær med sin familie?

Nå er vi på tur. Jeg kaller det ikke ferie - vi har i og for seg ferie, men: - vi besøker hans familie. Det er ikke ferie, er det vel? Selv om det er hyggelig? Og har kvalitetstid i familien. Er nærere min super enn noen gang, ser og opplever gjennom hans øyne, har tid til å svare på alle "hvorfor" "hva" og "hvordan" som bare en fireåring kan klare å spørre. Har tid til å le ...
    Kategorier
    Ukategorisert
  5. Feilmedisinering

av den 18 Jun 2010 kl. 21:06 (Dosering jevnt over døgnet)
    Den siste uken har vært preget av migrenens klør, trodde aldri jeg skulle komme ut av det. Og i smertens vold feilmedisinerer man, det vil si overdoserer og dermed forsterkes migrenen. Men hva gjør man, desperat etter å slippe, søvnløs og urolig? Men da....intet så deilig som når man kjenner at det hele slipper, glir over, hodet kan plutselig hviles på begge sider og ligge flatt i senga. Og våkne om morgenen og se og høre - som for første gang en deilig god smilende og skraslende liten gutt som ...
    Kategorier
    Ukategorisert
Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste