Dosering jevnt over døgnet

Moderskapet doseres over hele døgnet. Jevnt er kanskje ikke rett, noen ganger gir man en større dose, andre ganger en mindre - ofte gis en feildosering som må justeres enten ved å ta en ekstra dose, eller i stedet dosere litt far. Overdosering er dog ikke farlig, derimot vil underdosering kunne gi varige konsekvenser. Bivirkningene er av det avhengighetsskapende slaget, men tross det anbefales moderskapet på det varmeste, særlig om man ønsker å behandle en følelse av for lite mening i livet.

1. Den sene kveldstime

av den 10 Jul 2010 kl. 23:27 (Dosering jevnt over døgnet)
    I venstre øre hører jeg støyen fra riksveien og lørdagsfestlighetene i byen, i høyre øre hører jeg stillheten. Ingen små supre barn som trenger meg akkurat nå, de sover side om side i dobbelsengen med armene utstrakt mot hverandre. I venstre øyekrok skumringen og telysene, det tomme glasset. I høyre øyekrok den mørklagte stua, ingen lys, ingen skygger.

Jeg sitter på verandaen og nyter sommerkvelden i fulle drag, litt på alerten i tilfelle noen av barna skulle våkne, men samtidig ...
    Kategorier
    Ukategorisert
  2. Kvalitetstid

av den 26 Jun 2010 kl. 22:23 (Dosering jevnt over døgnet)
    Finnes det? Hvordan bedømmer man egentlig kvalitet på samvær med sin familie?

Nå er vi på tur. Jeg kaller det ikke ferie - vi har i og for seg ferie, men: - vi besøker hans familie. Det er ikke ferie, er det vel? Selv om det er hyggelig? Og har kvalitetstid i familien. Er nærere min super enn noen gang, ser og opplever gjennom hans øyne, har tid til å svare på alle "hvorfor" "hva" og "hvordan" som bare en fireåring kan klare å spørre. Har tid til å le ...
    Kategorier
    Ukategorisert
  3. Feilmedisinering

av den 18 Jun 2010 kl. 21:06 (Dosering jevnt over døgnet)
    Den siste uken har vært preget av migrenens klør, trodde aldri jeg skulle komme ut av det. Og i smertens vold feilmedisinerer man, det vil si overdoserer og dermed forsterkes migrenen. Men hva gjør man, desperat etter å slippe, søvnløs og urolig? Men da....intet så deilig som når man kjenner at det hele slipper, glir over, hodet kan plutselig hviles på begge sider og ligge flatt i senga. Og våkne om morgenen og se og høre - som for første gang en deilig god smilende og skraslende liten gutt som ...
    Kategorier
    Ukategorisert
  4. Som en film i høy hastighet

av den 12 Jun 2010 kl. 21:39 (Dosering jevnt over døgnet)
    Det er hva jeg ser for mitt indre når migrenen har satt seg fast med bankende klør og nekter å slippe taket. Mitt i natten med min gode baby tettinntil og den største på en underarmlengdes avstand, mitt i natten med to rolige og jevne åndedrett, mitt i natten med regnets taktfaste drypp - mitt i natten der det er en ro i alt er et stort uro i mitt hode. Jeg prøver å gripe et bilde eller en tanke som flagrer forbi, jeg ser tanken for meg i et sentrum, mens de andrer svirrer rundt fort fort fort, ...
    Kategorier
    Ukategorisert
  5. Nattlig infusjon

av den 06 Jun 2010 kl. 22:46 (Dosering jevnt over døgnet)
    Jeg hørte lyden, når man våkner med en smell, av mareritt - og ikke eier ord, bare kroppen og de desperate hikstene. Tung av trøtthet og altfor varm i kroppen dro jeg deg tett inntil meg og strøk deg over hele kroppen. Jeg tilbød brystet som du grep begjærlig, en sterk - skulle tro den var magnetisk! - kobling, og kjente kjevene dine jobbe som besatt mellom hikstene. Det var som når man skur på en radio som er tom for batteri, lyden døde brått og uventet og jeg kjente hele den lille kroppen slappe ...
    Kategorier
    Ukategorisert
Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste