Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Ble medlem
    12 Sep 2007

Standard Maltekstrakt til baby.

Er det noen som har erfaring med bruk av maltekstrakt til baby?
    Hun er 7mnd. gammel.

Tusen takk

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Jeg har ikke erfaring med det. Men er ikke det en søt gjørme? Kjenner jeg er litt skeptisk.

Dreier det seg om forstoppelse? Hva med litt sviskepurre, evt iblandet morsmelk så smaken blir bedre? Du kan lage selv.

(Du ammer, gjør du ikke? )

Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    Østlandet

Standard

Vet at det hjelper på fordøyelsen for en del, men ikke her i huset (hadde 1 ts i grøten en stund uten resultat). Og det er mest sukker ja - 1400 kJ pr. 100 g, 76 g karbohydrat, 5 g protein, 1 g fett.

Hos oss hjalp det å bytte grøt og å ha litt sviskepuré i grøten. Og så styrer vi unna banan, som kan virke forstoppende.

Ble medlem
    12 Sep 2007

Standard

Ammer mye, ja, og siste døgnet har hun spist et helt glass m sviskepure.
    Jeg er også litt skeptisk til alt sukkeret, men vil så gjerne hjelpe henne nå.

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Oslo

Standard

Hva spiser hun av fast føde, da? Jeg kokte min "egen" sviskepure av svisker og vann som jeg hadde i kjøleskapet og hadde en teskje av i vannet til grøten - det gjorde susen. Ellers har vi som andre opplevd at banan - som de fleste små elsker - stopper systemet skikkelig til. Så det lå vi unna en stund.
    [SIZE=1][COLOR=purple]Mammaen til Lille My (2004) :firehjerter: og Hattifnattet (2006) :blomst:[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=1][COLOR=slategray][I]"Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen.[/I][/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=slategray][I].."[/I][/COLOR][/SIZE]
    [SIZE=1][COLOR=#708090]Gro Nylander[/COLOR][/SIZE]
    :kaffi:

Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Jeg brukte det i grøten - men da var de eldre. Maltekstrakt kan inneholde gluten - pga gjæringen. Derfor ville jeg nok ikke gitt det enda. Jeg ble anbefalt rismaltsiruo til å søte grøten med i stedet. Men da er det jo dette med søtingen igjen da.
    [B]Mammaen til :storebror: -03, :storesoster: -06 og :babyboy: -09
    [/B]

Ble medlem
    12 Sep 2007

Standard

Tusen takk for svar!
    Banan holder vi oss unna. Ellers så har hun i 1mnd. spist risgrøt blandet m mm og pure av eple, pære, mango, sviske, blåbær, potet.Og vann.

Er litt ivrig etter å få hjulpet henne nå, har som sagt gitt mye sviske siste døgnet, i tillegg til forsiktig fot- og magemassasje, sykkelbevegelser med beina etc.

I ren desperasjon har jeg nå lagt henne kliss naken rett på 10 000 kroners madrassen, om ikke det får systemet igang så tror jeg ingenting hjelper..
    Sist endret av Krokus : 14 Jun 2008 kl 23:45

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Siden hun bare er 7 mnd, hva med å droppe all mat et par-tre dager for å se om morsmelken løser det opp?

Ble medlem
    12 Sep 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Pixie Vis innlegg
    Siden hun bare er 7 mnd, hva med å droppe all mat et par-tre dager for å se om morsmelken løser det opp?

Det synes jeg høres kjempelurt ut! Jeg har stor tro på mm som vidundermiddel mot det meste

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Lykke til og riktig god bedring til lille pusen!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •