Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25
    Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard Smarte løsninger hjørne på kjøkkenet

Noen som har noen smarte løsninger? Vi vurderer kjølehjørne,men er dyyyrt. Likevel behøver vi mye kjøleplass siden vi lager alt fea grunnen og vi bruker mye grønnsaker og frukt. Skulle helst hatt kjøl/sval,men selges visst ikke mer siden kjøleskapene idag har sval nederst.
    Uansett har vi fortsatt ett hjørne igjen å fylle. Skal ha billig og bra kjøkken og foreløpig er ikea heteste kandidaten.
    Jeg vil helst ha høyskap for hjørne med snurr inni,men det finner jeg ikke på ikea.
    Vi har forsøkt snurrekurvhylle inni skapet eller bare hyller,men førstnevnte gir lite utnyttelse av plassen og andre samler rot.
    Bor med mannen, junior (juni 2010) og lillemor (31.mai 2012)

Depression is the price we pay for being "good" (Marshall B. Rosenberg)

Ble medlem
    24 Jan 2008
    Sted
    Nøtteliten

Standard Re: Smarte løsninger hjørne på kjøkkenet

Komfyr/Stekeovn på skrått i hjørne er mitt beste tips, så kan du ha flere skuffer under vanlig kjøkkenbenk.

Ser i tillegg veldig stilig ut, og velger det selv når vi en eller annen gang skal pusse opp kjøkkenet
    Er mor til veslA (2007) og lillebror (2010) og lillesøster (2014)

Ble medlem
    04 Oct 2010

Ok,vi tenker to stekovner i høyskap. Har en nå og det er deilig å slippe å bøye seg,pluss at det er fint ifht barna. Jeg ønsker en vanlig og en med dampfunksjon.
    Men kanskje ha platetoppen i hjørnet ved stekovnene...hmm...da kan vi få snasent gryteskap under. Og fin ventilator over.

Ble medlem
    12 Dec 2007

Standard

Vi skal ha denne i stedenfor den tradisjonelle snurreskapet:http://www.ikea.com/no/no/catalog/pr...33/#/S09890021. Som veggskap blir det nok tradisjonell hjørneskap. Personlig er jeg ikke så glad i stekeplate i hjørnet. Jeg synes det er kronglete på en måte, men jeg skjønner plassbesparelsen. Hva gjør dere forresten med vifte over det? Da blir det ikke særlig plass til veggskap, men på den andre siden er dere kanskje ikke så avhengig av det som meg?
    I tillegg skal vi ha et slikt skap:http://www.ikea.com/no/no/catalog/pr...60/#/S09853740. Det gir en perfekt oversikt over alle tørvarer, for du kan se de fra begge sider. I tillegg så kan du jo fint få plass til diverese kjøkkenmaskiner.
    Verdens beste mars 2007, nov 2008 og juni 2012

Ble medlem
    04 Oct 2010

Jeg har nå prøvekjørt platetopp i hjørnet og ser for meg at det blir vanskelig å holde det rent innerst i hjørnet for meg som er kort.
    Skal sjekke ut linker nå Fortsatt usikker på kjølehjørne vs to høye kjøleskap.

Ble medlem
    04 Oct 2010

Har forresten sett mange fine hjørnevifter.

Den første linken er slike vi har idag. Jeg er skuffet over hvor lite som får plass,men det er kanskje vanesak. I det ene har vi plastbeholdere og i det andre halvparten av grytene. Vil finne smart gryteoppbevaringsløsning.
    Den andre linken der liker jeg. Slike vil jeg ha

Ble medlem
    12 Dec 2007

Standard Smarte løsninger hjørne på kjøkkenet

Hmm, sier du det. Vi har veldig mange gryter som jeg vil ha plass til. I dag har vi bare hyller i hjørneskapet, og der er det et salig rot. Hadde håpt at det ble bedre med en slik greie.
    Verdens beste mars 2007, nov 2008 og juni 2012

Ble medlem
    04 Oct 2010

Jeg kan ta bilde til deg imorgen

Ble medlem
    18 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Jeg vil anbefale kjølehjørne på det varmeste. Vi har det og har vært superfornøyd med det valget. Det er virkelig en annen verden å ha så god plass i kjøleskapet. Og det er fin utnyttelse av hjørnet.
    I andre hjørnet vårt har vi bare vanlige hjørneskap. Har hyller i skapet nede, og bruker det til å plassere kjøllenmaskin, vaffelhjern og sånne litt store ting.

Platetopp i hjørnet er jeg ikke så begeistret for. Både fordi man da får det hjørnet bak som kan være vanskelig å holde rent. Og fordi man med de oppsettene jeg har sett mister en del skapplass under på å lage det skrått heller enn rett i hjørnet.

Ellers når det gjelder gryter så har vi en lav og to høye skuffer under platetoppen og der står grytene nedi de to nøye og lokkene ligger i den lave. Synes det fungerer utrolig bra.
    Erlend 28.03.06
    Oda 18.01.08

"Og små kaniner skal man ikke tvinge, sier mamma. Hvordan skal de da kunne vokse opp og bli frie og sterke og kloke kaniner?"

Ble medlem
    04 Oct 2010

I like it christine. Må tegnes inn og grubles på. Lurer på om jeg kjenner noen som har noe liknende. Jeg liker egentlig å ha gryter med lokk på inni skapet,men det tar plass. Pappa hadde kjølehjørne før og det var veldig deilig. Hvis man da er litt obs på å ha kontroll på datoer etc.
    Her er ene gryteskapet vårt med snurrert. Jeg hadde fått plass til mer med hyller. Også bråker det sånn med gryter og lokk mot metall.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •