Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 17 av 17
    Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Oslo

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Husnissemor Vis innlegg
    Barn trenger å bli innlemmet i fellesskapet når vanskeligheter oppstår, ikke bli ekskludert fra det!
    Der tar du det på kornet!
    Mammaen til Lille My (2004) og Hattifnattet (2006)

"Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen..."
    Gro Nylander

Ble medlem
    11 Oct 2006
    Blogginnlegg
    2

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sofia Vis innlegg
    - fordi barnet ditt trenger å vite at det er elsket selv når det oppfører seg mindre bra
    - fordi time out skaper et negativt læringsmiljø og det gir dårlig læring
    - fordi time out gir dårligere kommunikasjon og dårligere muligheter til å formidle til barnet hva du ønsker at det skal gjøre
    - fordi time out er krenkende, du vil heller være i forkant og gi barnet anledning til å mestre
    Nikker veldig engasjert og bekreftende!

Ble medlem
    25 Sep 2007
    Sted
    Midt på, cirka

Standard

Noen som har tips til alternativ? Her er det ofte en som fyker i tottene på en annen. Uprovosert. Jeg følger med fra sideblikket. Hadde det vært et frekt blikk, tegn, liten kommentar, NOEN form for triggende provokasjon som det gjerne er mellom søsken, hadde jeg vist mye slack. Men det er angrep helt utav det blå.. Ikke hele tida, men irriterende ofte. Da er det best å skille dem.. Men jeg liker jo ikke at han som blir sendt avgårde skal føle seg mindre elsket.. :-(

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 4
    Lille O , Bo Obo des. 2006, Tobo aug. 2009, Trebo des.2012
    - aka lilletambur

Standard

Her bruker vi ikke time out, men jeg ber de gå på rommet om de ikke kan oppføre seg.
    Når vi er så mange så kan jeg ikke la en lage det surt over lengre tid.
    Mille er 5 år og hun blir ikke sendt på rommet, men jeg tar henne med vekk fra de andre. Så snakker vi en stund om hvordan man oppfører seg og hvordan man ikke oppfører seg. Så går vi sammen tilbake til de andre.

Boble på 8 blir sendt på rommet innimellom, han er en veldig sta å nekter å høre etter selv om han får mange advarsler.
    Han må roe seg på rommet litt så kan vi snakke sammen etterpå.
    Jeg ser at det ikke er det beste, men for oss så virker ikke noe annet

Jentene er så store at de er ikke noe problem lengre, de kan snakkes med uten problemer
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Ble medlem
    25 Sep 2007
    Sted
    Midt på, cirka

Standard

Jeano: Ja, ikke sant? Vi er jo også mange, og det blir så kjip stemning med rabalder i stua.. Time in bruker jeg på Tobo, eller han går og raser fra seg på eget insj.. Men synes ikke prat hjelper så mye med han her.. Han VET jo hvordan han oppfører seg. Er grenser for hvor mange ganger jeg gidder og forklare. Jeg sender til rommet som en avledning, ikke som en straff - men ideelt sett burde jeg vel ha satt ham i gang med en konstruktiv aktivitet..

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 4
    Lille O , Bo Obo des. 2006, Tobo aug. 2009, Trebo des.2012
    - aka lilletambur

Standard

Så er det det med å klare å være perfekt hele tiden da, det klarer ikke jeg.

Mille løper som regel inn på badet og låser igjen døren og hyler til vi kommer å banker på døren.
    Men hun synes jo alltid at alt er vår feil.

Boble gir seg ikke han, så det ender med at jeg blir ganske så sint på han altså.
    Han er typisk gutt som må terge alle rundt seg
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster