Side 3 av 8 FørstFørst 12345 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 74
    gjest Guest

Standard

Noe sier meg at jeg kanskje bør holde meg hjemme den dagen... Det finnes jo en relativt stor risiko for at a) jeg reiser meg og går i protest, eller b) jeg hopper opp og protesterer villt og hemningsløst. Mest sansynlig blir jeg sittende og irritere meg stille, men likevel... kanskje jeg er litt misunnelig på dere også?

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Jeg har nå lagt til en link fra da Jesper Juul var på Skavlan- legger den her også

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/34176
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Trondheim

Standard

Jeg liker den boken kjempegodt. Hva er det du er uenig i, Knytingen? *nysgjerrig*

-Mamma til Turbo f. -05 og Snuppa f. -07

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Jeg skal også! Bestemte meg i siste liten :julpipe:

gjest Guest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tina Vis innlegg
    Jeg liker den boken kjempegodt. Hva er det du er uenig i, Knytingen? *nysgjerrig*
    Mest hans knusendes dom over alle som ikke gjør slik han tenker. Hvordan han river fra hverandre hver eneste fillebit av eksisterende erkjennelse for så å bygge denne opp fra grunnen uten perspektiv for at han kan ta feil.
    Så jeg reagerer mest på måten han formiddler på. Boka smilviskalspise gikk faktisk bra å lese, men dittkompetentebarn gikk sannelig i veggen rimelig fort.

Ble medlem
    12 Sep 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av knytingen Vis innlegg
    Mest hans knusendes dom over alle som ikke gjør slik han tenker. Hvordan han river fra hverandre hver eneste fillebit av eksisterende erkjennelse for så å bygge denne opp fra grunnen uten perspektiv for at han kan ta feil.
    Enig!
    Jeg holder på med boken nå, og er faktisk ikke så begeistret. Jeg synes det blir litt vel svart/hvitt, savner litt mer nyanser, selv om det definitivt er mye for meg å lære fra den. Skal ikke uttale meg så mye før jeg har lest hele boken, men det er nå mitt inntrykk så langt.

Og så reagerer jeg litt på at det liksom ikke taes høyde for at ting kan gjøres på ulike måter. Jeg tror feks. at det er mange måter og situasjoner der jeg sier at barnet mitt er "flink" på en slik måte og i en slik situasjon at det er godt for selvfølelsen hennes, og ikke bare for selvtilliten.
    Men, som sagt, jeg burde ikke uttale meg før jeg har lest hele boken, ble bare så veldig fristet nå..

gjest Guest

Standard

Jeg klarte aldri fullføre boka jeg, den ble stille og forsiktig dumpet på biblioteket... irriterte meg vel på ganske mye av det samme når det gjelder på vei av nylander også i sin tid... så jeg tror det har mye med min toleransegrense for slikt å gjøre...

fikk akkurat melding fra fant, hørtes ut som hun hadde det fint. litt misunnelig er jeg nok innerst inne...

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

fikk akkurat melding fra fant, hørtes ut som hun hadde det fint. litt misunnelig er jeg nok innerst inne...
    Og siden jeg vet hvor glad du er i Juul så måtte jeg jo bare slenge med et bilde..

Og ja, det var fint! Mest inspirerende, og bittelitt provoserende.

Veldig glad jeg fikk det med meg, og gleder meg til å la det hele kverne i hodet nå fremover. :cheer:

gjest Guest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Fant Vis innlegg
    Og siden jeg vet hvor glad du er i Juul så måtte jeg jo bare slenge med et bilde..

Og ja, det var fint! Mest inspirerende, og bittelitt provoserende.

Veldig glad jeg fikk det med meg, og gleder meg til å la det hele kverne i hodet nå fremover. :cheer:
    så da var det kanskje like greit at jeg ikke gikk... han er jo ganske klok han godeste juuuul, det skal han ha. men om du ble provosert så tør jeg ikke tenke på hvordan det hadde gått med meg...

jeg er glad for at du likte det og gleder meg til et sammendrag i morgen.

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

så da var det kanskje like greit at jeg ikke gikk... han er jo ganske klok han godeste juuuul, det skal han ha. men om du ble provosert så tør jeg ikke tenke på hvordan det hadde gått med meg...

jeg er glad for at du likte det og gleder meg til et sammendrag i morgen.

Jeg har masse notater, så det blir definitivt sammendrag

Jeg tror du vil like det meste, altså.. litt spent på det.. men det finner vi jo ut snart!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •