Side 8 av 8 FørstFørst ... 678
Viser resultater 71 til 74 av 74
    Ble medlem
    29 Nov 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Eple Vis innlegg
    Anton- der peker du på "kjernen" synes jeg. At grenser for grensenes skyld ikke har noen verdi. Men at det er viktig å definere seg selv, vise hva man står for slik at barna blir kjent med oss- ikke en fastlåst mamma i en rolle som er definert ut fra hva vi tror er en perfekt mamma... altså en som aldri sier nei.
    .
    Eller å være fastlåst i at man "alltid" skal si nei - som mange andre "der ute" er. Foreldrerollen er jo egentlig en eneste lang selvterapi - hvem er jeg, hva står jeg for, hva er viktig for MEG? Ikke for omgivelser, ikke for hva jeg tror vil ta seg bra ut - men hva er egentlig viktig for meg som person? Utrolig vanskelig. Mener det er viktig at ungene våre blir kjent med oss som mennesker, ikke som glansbilder uten egne grenser, preferanser og temperament (for de som undertrykker sinnet sitt overfor ungene sine).

(Har nå bestilt boken hos Haugen bok, de pleier å være kjappe og det håper jeg de er nå også!!)

Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Vestfossen

Standard

Jesper Juul får meg til å føle meg bedre som mamma
    Jeg har gavekort

Mamma til LilleUlv på 3,5 år.

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ´trikken Vis innlegg
    Jesper Juul får meg til å føle meg bedre som mamma
    Meg og

Det er godt å få bekreftelse på at de jeg av og til kvier meg for (eks si nei og sette grenser for meg selv) ikke ødelegger barna, men gir dem sjansen til å bli kjent med meg som person. Og at de gjennom det får mer respekt for andre.
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Vestfossen

Standard

Jeg har gavekort

Mamma til LilleUlv på 3,5 år.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster