Viser resultater 1 til 5 av 5

Standard sånn kan det gjøres, men...

Jeg har i en lang periode hatt problemer med å pusse tennene til Bobble.

Med puss puss så får du en suss ol. med pussing av øret og nese og alt så har det gått til en viss grad. Men han ar nektet å hattpå tannkrem. Gutten er sterk og jeg vil ikke true og holde fast.

Men nå fant jeg ut at noe måtte gjøres. Så sånn ble det:

I går fortalte jeg Bobble at det var lørdag og godtedag, videre fortalte jeg at om han ikke pusset tenner så kunne han heller ikke få brus og godis. Så et første gutten gjør er å gå inn på bade og gaper opp munn. Jeg tok på tannkrem og han ble litt sint. Tennene dine blir ikke rene om vi ikke har på tannkrem.

Ja ja sa han og gapte og jeg fikk pusse hver eneste krok.
    "sånn nå kan jeg få brus"
    Så Bobble fikk et glass brus med en gang

Etterpå har det gått helt fin, han gaper som en helt.

Men, så kommer det store mennet.
    Er dette truing?
    Er dette noe som kan sammenlignes med klistremerker eller "skammekrok"?

Jeg må legge til at jeg synes det var en lur ide, men kunne tenkt meg litt for og imot.

Noen som vil diskutere litt?

Må også legge til at dette måtte jeg gjøre med ell i sin tid også, men da tok det to uker. Hun leve på grøt,melk og brød i to uker(noen som sa sta?)
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

gjest Guest

Standard

Å spise godteri krever mer renhold av tennene, enten man er to eller trettito. Jeg synest ikke du lurer han. Jeg kunne godt sagt noe av det samme, men her går det mer i at karius og baktus bygger hus i tennene dersom de ikke blir jaget ut av munnen hver kveld. Det er jo heller ikke så langt fra sannheten, og mer konkret for små barn å forholde seg til. Tannpuss er såpass viktig at jeg nok tillater mer tvang på det området enn mange andre.
    Det var mine tanker.

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Det er jo en sannhet i det.. jeg sier til nordjenta at vi må pusse tennene for hvis ikke kommer karius og baktus.. det går vel ut på det samme.. å skal man spise godter så må man pusse tennene..
    Nordjenta født mars 2006
    Nordgutten mars 2010
    Nordbabyjenta født april 2012

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Tannpuss er ikke enkelt nei.
    Men nå er vi inne i en god periode, så jeg vil bare si noe om hva vi gjør nå. Vi sier at han kan få vondt i tennene om han ikke pusser de.
    Som regel bruker vi en elektrisk tannbørste. Noen ganger later vi som det er ett tog som kjører over alle skinnene (tennene), også tuter det, og går inn i tunnelen, når han lukker munnen, klager toget for det blir for mørkt, da må han gape opp og si aa.
    Han får velge hvem av oss som skal pusse tennene, og hvis han ikke vil i det hele tatt, kan det hjelpe veldig med en hånd-dokke som spør pent. I dag hadde apekatt-hånddokka veldig lyst til å pusse tennene hans, og selvom han nektet oss begge å pusse, gapet han villig opp for apekatten
    Heldig mamma til storebror -05
    og lillesøster - 08

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Ningamor Vis innlegg
    Tannpuss er ikke enkelt nei.
    Men nå er vi inne i en god periode, så jeg vil bare si noe om hva vi gjør nå. Vi sier at han kan få vondt i tennene om han ikke pusser de.
    Som regel bruker vi en elektrisk tannbørste. Noen ganger later vi som det er ett tog som kjører over alle skinnene (tennene), også tuter det, og går inn i tunnelen, når han lukker munnen, klager toget for det blir for mørkt, da må han gape opp og si aa.
    Han får velge hvem av oss som skal pusse tennene, og hvis han ikke vil i det hele tatt, kan det hjelpe veldig med en hånd-dokke som spør pent. I dag hadde apekatt-hånddokka veldig lyst til å pusse tennene hans, og selvom han nektet oss begge å pusse, gapet han villig opp for apekatten
    Så søtt
    Bobble er en sta liten gutt, jeg har prøvd det meste.
    Men han vet best
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster