Side 3 av 6 FørstFørst 12345 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 52
    Anjali Guest

Standard

Jeg melder meg herved inn i Monstermammaklubben..

Samboeren er på påskescootertur, det er knallvær og jeg kjenner at jeg er litt sur fordi jeg må være her i byen med ungene (selv om jeg unner ham turen). Én dag alene er unnagjort, tre igjen.. Lunta er faretruende kort, hvordan skal dette gå?

ALL ære til deg som er alene med TRE unger i FIRE UKER, Snuskerusk!! Hvordan får du det til??

Det er første gang jeg er alene med begge to så lenge, og uten barnehage, uten åpen butikk/kafé, uten slektninger i nærheten og med en svært aktiv 2,5-åring og en litt småsutrete 1/2-åring som plutselig ikke er så glad i å sove, kjenner jeg at vi sliter. Godt å lese en tråd som dette, faktisk - i morgen skal alt bli så meget bedre!

Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anjali Vis innlegg

ALL ære til deg som er alene med TRE unger i FIRE UKER, Snuskerusk!! Hvordan får du det til??

Må bare signere denne! Jeg som klager over en ettermiddag, så er Snuskerusk alene med barna 4 uker om gangen! Jeg bøyer meg i støvet!
    Learn from yesterday
    Live for today
    Hope for tomorrow

Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Rose Vis innlegg
    Vi har lov til å være trøtte og slitne Hvor gamle er barna dine? Går det an å forklare til de at mamma er trøtt og lei seg?

De er 15 mnd og 3,5 år gamle. Storebror forstår det hvis jeg forklarer, men lillesøster skjønner ikke alt enda.
    Learn from yesterday
    Live for today
    Hope for tomorrow

Ble medlem
    29 Mar 2007

Standard

Jeg merker veldig godt at to ting er avgjørende for hvorvidt jeg takler en situasjon bra eller "mindre" bra(med andre ord overhodet ikke...). Nok søvn og nok mat innabords. Det hjelper dog ikke alltid at jeg er klar over disse svakhetene mine, for med to søte små i huset får man ikke alltid den søvnen man trenger(eller enda mer-kunne tenkt seg!). Jeg merker heller ikke alltid at blodsukkeret har sunket faretruende lavt før det er for sent, og da skal det så uendelig lite til før vi havner i en ond sirkel.

De gangene jeg vet at jeg risikerer å havne i slitsomme situasjoner(når mannen jobber ettermiddagsskift f.eks.) prøver jeg å planlegge så godt jeg kan i forkant, og å legge lista for ting som MÅ gjøres veeeeldig lavt, men jeg må nok tilstå at monstermammaen likevel kan dukke opp.

(Anjali, dersom du føler behov for å komme deg ut, så er du hjertelig velkommen til å komme på besøk. Jeg tror ikke A er redd for jentelus(ennå ), så får kanskje størstejenta di "lekt litt fra seg" )
    Gullgutten november-05,
    Sølvgutten mars-07,
    og lille Bronsejenta sept-08

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Augusta Vis innlegg
    Må bare signere denne! Jeg som klager over en ettermiddag, så er Snuskerusk alene med barna 4 uker om gangen! Jeg bøyer meg i støvet!
    Det er rett og slett imponerende!

Ble medlem
    26 Oct 2007
    Sted
    Sandvika

Standard

Jeg pleier noen ganger å borre ansiktet inn i en pute (eller noe annet tilgjengelig) og brøle skikelig høyt inni der. Det letter litt på trykket...

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Oslo

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Felix Vis innlegg
    Jeg pleier noen ganger å borre ansiktet inn i en pute (eller noe annet tilgjengelig) og brøle skikelig høyt inni der. Det letter litt på trykket...
    Mammaen til Lille My (2004) og Hattifnattet (2006)

"Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen..."
    Gro Nylander

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Ja, det lurer jeg også på!!

Anjali Guest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Jomma Vis innlegg
    (Anjali, dersom du føler behov for å komme deg ut, så er du hjertelig velkommen til å komme på besøk. Jeg tror ikke A er redd for jentelus(ennå ), så får kanskje størstejenta di "lekt litt fra seg" )
    Tusen takk, men vi har klart oss fint! I dag har vært en "normal" lørdag med kafé og bibliotek og svømming.

Og så er jeg litt redd for å trenge meg på nå i påska, det er liksom en familetid og de aller fleste har nok med sitt, hvis de ikke jobber i påska er de ute på tur..

Ble medlem
    11 Oct 2006
    Sted
    Nordpå

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Augusta Vis innlegg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pixie Vis innlegg
    Det er rett og slett imponerende!
    Du verden så godt å få anerkjennelse!
    Tror bare det er andre mødre som kan skjønne hvilken utfordring det er.

Hvordan jeg får det til? Innimellom føler jeg slettes ikke at jeg får det til. Jegføler jeg har for liten tid til kos med jentene.Og Rusketusket stakkar,han leker mye alene, og så har han en mamma med utrolig kort lunte for tiden. Så tilværelsen er ikke sånn som det kunne ha vært med begge foreldre på plass. Men jeg prøver å gjøre det beste utav det, selv om det bare blir vanskeligere og vanskeligere etter som tiden går og man blir mer og mer sliten.

Og forrige uke var utrolig slitsom på grunn av at Rusketusket og jentene var syke, og han da var hjemme hver dag fra bhg. Så jeg endte uka med gråtetokt pr tlf til mamma og Oliven.

Og i dag tenkte jeg at dette takler jeg ikke. At jeg må være så mye alene med ungene.Jeg gruer meg allerede til neste gang han skal dra (og han er ikke kommet hjem enda...). Men så får man sovet, og hvilt seg litt, og får tid for seg selv, så klarer man det likevel.

Så ingen Superwoman, jeg synes det er trolig tøft. Og som sagt, monstermamma er ikke langt unna for tiden. Og det er såleit for barna.
    Mamma til Rusketusket som er storebror og Vesla og Søta

"...raising kids is not for wimps."
    -Alfie Kohn

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •