Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 13 av 13
    Ble medlem
    12 Sep 2007

Standard

Tusen takk for fantastisk fine og reflekterte svar
    Det gjorde veldig godt å lese, og har gitt meg veldig mye å tenke videre på. Flere dimensjoner i dette som jeg ikke klarte å se før dere forklarte. Og jeg tror jeg skal klare å takle en lignende situasjon bedre neste gang.

Etter å ha lest svarene her og tenkt, så er jeg sikker på hvor riktig det er at det er jeg som skal ta føringen (slik som flere nevner). I situasjonen som var, overlot jeg altfor mye til henne å skulle lede oss videre, og det var min oppgave å gjøre.

Jeg ser også helt tydelig at det er feil av meg å si at hun må si hva som er galt. Forstår helt hva du mener når du setter det opp slik du gjør, Eple! Tusen takk for den tankevekkeren!

Og så tror at kaje er inne på noe som jeg burde tenke mer på. Å sette grenser for meg selv. For det har jeg egentlig ikke tenkt på i det hele tatt siden jeg fikk barn.. Og dermed så blir det lett at jeg ikke er bevisst dette, men at jeg underbevisst registrerer at mine grenser blir tråkket over, og dermed blir jeg irritert. Kanskje jeg kan unngå å bli irritert dersom jeg er mer tydlig på mine egne grenser, slik at de ikke blir brutt? Dette med grenser for meg selv er jeg sikker på at jeg kan ha stor nytte av å tenke på. Det var som om et lys gikk litt opp for meg da jeg leste det du skrev, kaje. Og slik du illustrerer en løsning, er jo også veldig omsorgsfull og fin, samtidig som du tydlig er den ansvarlige som leder vei. Skulle ønske jeg hadde klart å takle denne situasjonen slik.

Det var så mange kloke ord her, og jeg skal bære dem med meg, alle sammen. Tusen takk alle dere som har svart, dere hjelper meg til å bli en bedre mamma for jentene mine, og det føles så godt å få lufte frustrasjoner og få hjelp og også så deilig at det er flere som skriver at de kjenner seg igjen i frustrasjonen over tilsvarende. Og for en mamma som tidvis føler at hun er ganske mislykket, så varmer det veldig godt med klemmer og litt ros

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Ang det å sette grenser for seg selv så er det noen fine tråder her inne om det. Søk etter Jesper Juul
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    01 Jan 2007

Standard

Krokus: Du er herlig!
    Sånn går no dagan! Og jeg elsker det!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •