Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 29

Tråd: Puppekos

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard Puppekos

Ok - vi har en utfordring her i heimen.

Lillebap har sluttet å die for lenge siden, men han elsker fremdeles å kose med puppen.

Og jeg syns det er vanskelig..... Det er flere sider ved dette:

Pappaen ønsker jeg skal avvenne han med denne kosen.

Jeg opplever det upassende når vi har gjester eller er på besøk. Lillebap respekterer forklaring på dette, men jeg ser han blir såret. Han har holdt meg våken halve natten denne uken pga puppekos. Men jeg inbiller meg han ville holdt oss begge enda mer våken dersom han ikke hadde denne kosen. Tror noe har plaget han, mao.

Jeg føler ofte jeg kunne tenke meg å sette klare grenser for dette. Å vise at dette er min kropp. Men jeg likestiller kosen med amming hva nærhet og kontakt det gir. Kanskje er jeg lei meg for ammeslutt enda, kanskje er dette litt mitt behov også - men isåfall vil jeg gi slipp!

Jeg respekterer at det for han er en kos han ikke ønsker gi slipp på. Han er på et vis avhengig av det, og da er det for enkelt for meg å bare sette en kort konsis grense for meg selv her.

Jeg er redd for at vi mister noe av kosen mellom oss dersom vi slutter med dette. Jeg har vansker med hva jeg skal tilby istedenfor puppekos, på et vis, tror jeg.

Barn nr to, jeg er utdannet til å jobbe med barn, jeg arbeider med barn hver dag, og dette er helt umulig for meg - blir helt på gråten ved tanken på å avvise han

Å jenter - hjelp meg litt da. Hjelp meg å rydde i hodet nå.

Hva skal jeg gjøre og hvordan?
    Sist endret av kaje : 28 Mar 2008 kl 21:48
    Lykkelig gift med mannen min
    Mamma til Storebror mars 89
    og lillebroren Lillebap som ble født i mars 06.

Ble medlem
    22 Sep 2007
    Sted
    Hedmark

Standard

:saphyklem: Klem til deg, Kaje.

Jeg har ingen gode råd akkurat nå (hodet mitt fungerer ikke etter en svært slitsom uke). Men en klem skal du få! Skal tenke mer på saken når jeg re i stand til det....

Mamma til lille snupp født mars-07
    og lillesøster født november -10

Ble medlem
    15 Mar 2007
    Sted
    Ø`n

Standard

Hmm, ikke lett den der Kaje-mor, men sender deg hvertfall en stor klem.
    Må tenke litt mer før det (kanskje) kommer noe lurt.....
    Mamma til
    Lillegutt 29.04.06,
    Mini 27.04.10
    -og kona til mannen i mitt liv

Ble medlem
    29 Nov 2007

Standard

Jeg syns at føler du det ubekvemt skal du stoppe det. Det er ikke bra for noen av dere at han får gjøre noe du ikke er bekvem med - det er ikke ærlig overfor Lillebap.

Selv hadde jeg følt det som en negativ ting, mine pupper har for meg opphørt å være barnas når ammingen er slutt.

Ble medlem
    26 Oct 2007
    Sted
    Sandvika

Standard

Bare skriver ned noen tanker, jeg.

Kanskje det kan være en idé å gjøre ekstra mye av andre kose- og fellesting i en periode samtidig før du (gradvis eller tvert - vet ikke hva som er best ) slutter med puppekosen? Men det gjør dere sikkert allerede...

Hvis det virker som han har ekstra behov for nærhet pga et-eller-annet, så er det kanskje best å vente til dette er over, og trappe ned/slutte i en "god periode".

Kanksje det også går an å forberede han på at det skal bli slutt, og få han til å være med på å finne en slags "erstatning" e.l.?

Sender deg en klem jeg også!
    Sist endret av Felix : 28 Mar 2008 kl 22:42

Standard

Bobble er også en puppekoser, og han har funnet ut at pappan ikke er like glad for det.
    Han sier sånne ting som "du er for stor" ol.
    Så en morgen sa han til pappan at han bare kunne stå opp

Bobble vil ha pupp igjen også han, og han har fått smakt. Trodde han hadde mistet sugerefleksen og innteressen iom at det er tomt.
    "Jeg liker det selv om det er tomt jeg mamma"
    Men det gjør så vondt så det går ikke og det har jeg fortalt han nå.

Bobble får kose med puppen innimellom, men det blir sjeldnere og sjeldnere forde jeg som oftest føler for å ha de for meg selv.
    De er såre for tiden og jeg føler at det blir for mye.
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

Takk for gode klemmer - dere er sååå goe

Sitat Opprinnelig skrevet av Anton Vis innlegg
    Jeg syns at føler du det ubekvemt skal du stoppe det. Det er ikke bra for noen av dere at han får gjøre noe du ikke er bekvem med - det er ikke ærlig overfor Lillebap.

Selv hadde jeg følt det som en negativ ting, mine pupper har for meg opphørt å være barnas når ammingen er slutt.
    Hadde jeg følt det ubekvemt hadde jeg nok sluttet, ja. Tror kanskje egentlig at jeg ike er klar, men føler at omverdenen er overklar på et vis

Sitat Opprinnelig skrevet av Felix Vis innlegg
    Bare skriver ned noen tanker, jeg.

Kanskje det kan være en idé å gjøre ekstra mye av andre kose- og fellesting i en periode samtidig før du (gradvis eller tvert - vet ikke hva som er best ) slutter med puppekosen? Men det gjør dere sikkert allerede...

Hvis det virker som han har ekstra behov for nærhet pga et-eller-annet, så er det kanskje best å vente til dette er over, og trappe ned/slutte i en "god periode".

Kanksje det også går an å forberede han på at det skal bli slutt, og få han til å være med på å finne en slags "erstatning" e.l.?

Sender deg en klem jeg også!
    God ide å forberede han.Vi snakker litt om din kropp og min kropp om dagen, tenker kanskje det også er lurt. Få med han på lag ift å finne erstatning også god ide

Det vanskelige med de nære stundene er at det er da han koser med puppen.

Jeg snakket også med mannen i går om at det nok er et eller annet nå, og at vi derfor uansett må vente med å slutte. Tror det er lurt å slutte på en skikkelig god-dag. Kanskje ta det gradvis....

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeano Vis innlegg
    Bobble er også en puppekoser, og han har funnet ut at pappan ikke er like glad for det.
    Han sier sånne ting som "du er for stor" ol.
    Så en morgen sa han til pappan at han bare kunne stå opp

Bobble vil ha pupp igjen også han, og han har fått smakt. Trodde han hadde mistet sugerefleksen og innteressen iom at det er tomt.
    "Jeg liker det selv om det er tomt jeg mamma"
    Men det gjør så vondt så det går ikke og det har jeg fortalt han nå.

Bobble får kose med puppen innimellom, men det blir sjeldnere og sjeldnere forde jeg som oftest føler for å ha de for meg selv.
    De er såre for tiden og jeg føler at det blir for mye.
    Ja, Jeano - det er akkurat slik hos oss også

Ble glad jeg nå - godt å være flere

Ble medlem
    29 Nov 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kaje Vis innlegg

Hadde jeg følt det ubekvemt hadde jeg nok sluttet, ja. Tror kanskje egentlig at jeg ike er klar, men føler at omverdenen er overklar på et vis
    Men du... Omverdenen driter vi jo i!

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kaje Vis innlegg
    Ja, Jeano - det er akkurat slik hos oss også

Ble glad jeg nå - godt å være flere
    Jeg har tenkt å legge ut en sånn tråd en stund selv faktisk.
    I skrivende stund ligger han å slapper av oppå puppen.
    Det er nok den beste puten han kan tenke seg
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster