Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19
    Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard Når kan man begynne

Når skal man starte med å forklare, fortelle og prøve å dirigere og si nei osv? Nå som snupp er portable og reiser seg opp etter gjenstander har vi begynt og prøve å snakke og forklare og hvis hun f.eks skal tygge på en ledning sier vi nei. Hun ser på oss og prøver sge igjen, vi sier nei, og sånn holder vi på. Som regel flytter hun seg fra ledningen, men om hun ikke hører-henter vi henne og legger henne ett annet sted. Det er som regel kun tygging på ledninger vi sier nei. Fordi det kan være farlig. Andre farlige ting flytter vi jo unna. Vi snakke rjo og forklarer ellers også, selv om vi ikek vet hvor mye hun skjønner av det. Bare fordi jeg liker å inkludere henen i dagliglivet og kommunisere.

Vi har hatt det sinnsykt moro på stellebodet den siste mnd, fordi hun skal rundt på magen med en gang, hyler hvis jeg prøver å holde igjen, og hun vrir hele kroppen så bare hodet er nedi matta.... veldig moro når stumpen er full av bæsj Vi prøver å lage lyder, danse og holde på oppmerksomheten, men det er ikke så lett. I det siste har jeg begynt og synge "teite" finne på rime sanger og det elsker hun! Nå kan jeg endelig få på den siste flappen på bleia før hun vrenger seg rundt (ikke missforstå-jeg må fortsatt være effektiv Men jeg kjøper meg litt tid!) Det virker nesten som om hun prøver å synge med, fordi hun kommer med sanglingnende lyder. Søte jenta!
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Oslo

Standard

Jeg tror at det å småprate med babyen sin er det aldri for tidlig å begynne med, jeg. Bare ha et nøkternt forhold til hva de forstår og "aksepterer" og ikke. Men milde, vennlige forklaringer på stort og smått, det er bra - så lenge det har en positiv vinkling, legger mer vekt på hva man skal gjøre enn hva man ikke skal gjøre.
    Mammaen til Lille My (2004) og Hattifnattet (2006)

"Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen..."
    Gro Nylander

Ble medlem
    04 Oct 2006

Standard

Og kanskje er tiden moden for å få stå litt på gulvet når bleia skiftes?
    Vesla 1998
    Junior 2000
    + den unge bonusmannen f.1994 med jevne mellomrom
    Lykkelig gift med mannen

Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Vims Vis innlegg
    Og kanskje er tiden moden for å få stå litt på gulvet når bleia skiftes?
    Ikke så dumt. Jeg må kle på henne mens hun står eller delvis sitter på fanget mitt og står. Det er vel en vanesak, men jeg ser for meg at det er umullig å skifte en bleie mens hun står, for å få den tett. Jeg har forresten lært meg og ta på prefolds baklengs nå Da setter jeg bare snappin bak i steden. Blir faktisk en tett og god bleie ut av det! Og da kan hun også stå så lenge jeg har fått på den ene siden Og akkurat vaskingen er vel greit å ta mens de ligger eller?
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sofia Vis innlegg
    Men milde, vennlige forklaringer på stort og smått, det er bra - så lenge det har en positiv vinkling, legger mer vekt på hva man skal gjøre enn hva man ikke skal gjøre.
    Er det noe sted her inn jeg kan lese mer om sånt og små babyer(altså før de blir ett år?f.eks fra 6 mnd til 1 år) Evt bøker o.l, lenker, nettsider, tråder. (ny enda, så jeg prøver å finne frem i jungelsen)
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Ble medlem
    04 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av katari Vis innlegg
    Ikke så dumt. Jeg må kle på henne mens hun står eller delvis sitter på fanget mitt og står. Det er vel en vanesak, men jeg ser for meg at det er umullig å skifte en bleie mens hun står, for å få den tett. Jeg har forresten lært meg og ta på prefolds baklengs nå Da setter jeg bare snappin bak i steden. Blir faktisk en tett og god bleie ut av det! Og da kan hun også stå så lenge jeg har fått på den ene siden Og akkurat vaskingen er vel greit å ta mens de ligger eller?
    Bytte til up and go-bleier??
    Niesen min står og blir vasket, løfter på beina, eller står med rumpa i været. Alt for å slippe å ligge. Har gjort det slik siden hun var ganske liten.
    Vesla 1998
    Junior 2000
    Lykkelig gift med mannen

Ble medlem
    04 Oct 2006

Standard

Ang det med å bite på ledninger - jeg ville funnet et alternativ til henne. Ha en ny bitering klar, og gi henne denne når hun biter på ledningene.
    Si at " du kan ikke bite på ledningene, men denne er kjempefin til det. Værsågo, lille venn!" Min erfaring er at det ellers blir veeelig mye nei nei nei nei, og barna slutter helt å høre på det neiiiiiet.
    Vesla 1998
    Junior 2000
    Lykkelig gift med mannen

Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard

Bytte til up and go-bleier??
    Niesen min står og blir vasket, løfter på beina, eller står med rumpa i været. Alt for å slippe å ligge. Har gjort det slik siden hun var ganske liten.
    Tja, jeg kan jo kneppe TBene før jeg drar de på, det går sikkert fint det! Problemet er at hun må ha noe å holde i , ellers faller hun jo. Så jeg pleier jo å hold henne i hendene.. men kanskje om jeg får henne til å holde seg fast i f.eks skulderen/overarmen min. Skal prøves for fulle mugger i morgen!!
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard

Ang det med å bite på ledninger - jeg ville funnet et alternativ til henne. Ha en ny bitering klar, og gi henne denne når hun biter på ledningene.
    Si at " du kan ikke bite på ledningene, men denne er kjempefin til det. Værsågo, lille venn!" Min erfaring er at det ellers blir veeelig mye nei nei nei nei, og barna slutter helt å høre på det neiiiiiet.
    Sant, som regel sier vi nei og flytter henne vekk og gir henne en annen leke. Men som du sier blir det nok for ofte litt mye nei. spesielt om vi er slitne og ikke orker å fly bort hele tiden og fjerne henne.
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Ble medlem
    04 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av katari Vis innlegg
    Sant, som regel sier vi nei og flytter henne vekk og gir henne en annen leke. Men som du sier blir det nok for ofte litt mye nei. spesielt om vi er slitne og ikke orker å fly bort hele tiden og fjerne henne.
    Og hun skal gjøre mye slikt fremover, mye forskjellig som dere ønsker hun ikke skal gjøre.
    Vesla 1998
    Junior 2000
    Lykkelig gift med mannen

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •