Viser resultater 1 til 3 av 3
    Ble medlem
    28 Sep 2006
    Sted
    Trondheim

Standard "Dette var ikke veldig NVC"

Mens jeg leser denne boken om ikke-voldelig kommunikasjon kommer jeg over noe som jeg har opplevd her inne noen ganger - at når en diskusjon får svar som noen ikke føler er i henhold til det de leser om ikke-voldelig kommunikasjon, så ber de vedkommende om å skrive mer NVC, eller at det ikke var veldig NVC.

Jeg vil bare anbefale at istedet for å bruke denne setningen som Marshall foreslår for NØYAKTIG slike situasjoner (ikke uvanlig, mao) - eller oppfordre andre til å bruke ikke voldelig kommunikasjon ved å si noe slikt, så kan man istedet BRUKE ikke voldelig kommunikasjon.

Den samme setningen (skriv mer NVC/dette var ikke veldig NVC/Husk NVC etc) kan sies på denne måten, som er mye klarere og forståelsesfull:

Jeg har behov for at du uttrykker følelsene og behovene dine til meg om denne situasjonen fordi jeg setter pris på ærlighet og åpne forbindelser mellom oss.

Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Vestfossen

Standard

Jeg har tenkt litt på det samme. For når man får beskjed om å være mer IVK, så har man akkurat blitt bedømt, og det trigger ofte til å gi blaffen i nettopp det å være IVK, og da er jo hensikten borte. Det er liksom ikke særlig IVK, å si at dette ikke var særlig IVK

Og nå ble ikke innlegget mitt særlig IVK, heller
    Jeg har gavekort

Mamma til LilleUlv på 3,5 år.

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Nøyaktig dette har jeg også tenkt noen ganger.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •