Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 14 av 14
    Ble medlem
    24 May 2007
    Sted
    Hurum

Standard

Vi har ikke helt det store problemet her enda, selv om S er skeptisk til ny mat, smaker hun på den, om enn veldig forsiktig.

Men jeg tenker vi kommer til å gjøre som Tusenogtredve, den maten som blir servert, er den som blir spist. Om S ikke spiser og er sulten før hun skal legge seg, klart hun skal få en brødskive, men ikke under middagen, og ikke med syltetøy..

Om hun nekter å smake på nye ting, så ok. Det lar vi passere uten noen ståhei, og legger det samme på tallerkenen neste gang vi har det.

For min del måtte jeg bli voksen før jeg virkelig begynte å like grønnsaker. Noe av grunnen lå nok i mine foreldres matlaging, men dog...

Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard

her har vi vært veldig dårlige på middagsbiten med H og hun har veldig ofte fått brødskiver i steden. (hun får heldigvis ett varmt måltid hver dag i bhg.)

vi er sent hjemme og hun er ofte sulten med en gang vi er innenfor døren. hun elsker virkelig pølse og karbonader. i dag spiste hun en kald grillpølse mens jeg laget resten av maten som ble ris og kokte gulrøtter(noe hun pleier og sluke) i dag spiste hun opp alle pølsene sine..(3 stk), rørte ikke gulrøttene men kom tilbake for litt ris på slutten av måltidet.

jeg selv hater mat som er mikset sammen, liker å ta en ting av gangen i munnen, men vi ser at om vi gjør det med henne spiser hun ofte kun det som er kjøtt... har vi lapskaus spiser plukker hun ut potetene så blir litt av det samme...

hun likte kylling før , men vil ikke ha nå mer. fisk spiser hun lite av-kan spise fiskepudding. ellers spiser hun mye makrell i tomat. vi er litt rådville i forhold til sunn og enkel og rask middag som er barnevennlig og godt og ikke så dyrt. men prøver å introdusere noe nytt innimellom for å se om det slår ann.

fremover vil også vi lage en middag og da må hun enten spise eller vente. er bare det at jeg synes det er så fælt når jeg vet hun er sulten. hun har jo også ett sånn vindu hvor hun tar mat, blir det for sent vil hun ikke ha noe.. og å sende henne i seng uten noe skikkelig mat etter bhg synes jeg er ille.
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Apropo å ha på fatet: Det er en stor utfordring her. Begge to nekter å ha noe på fatet som de ikke skal spise. Hele måltidet blir ødelagt hvis vi sier at den skal ligge der. Det er i grunnen en skikkelig utfordring.
    Mammaen til -03, -06 og -09

Ble medlem
    21 May 2007

Standard

Her smaker ungene på maten når de er klar.
    Om de ikke smaker på den 1, 2 eller 3 gangen de får det servert, stresser jeg ikke med det, for jeg vet at de smaker på det når de er klar.
    Om de ikke smaker så gjør jeg ikke noe utav det. Maten blir lagt på fatet dems, og så spiser de den dagen de finner ut at de vil prøve.
    Jeg ble presset til å smake mat som liten, og jeg sliter med mat den dag i dag.
    Ungene spiser godt, ikke all verdens variert enda, men de spiser noe fra alle matgruppene.

Her i huset har vi også lov å ikke like all mat, men man må smake bittelitt på det før man sier det. (fremdeles ingen smaking før maten føres til munnen på eget initiativ.)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •