Viser resultater 1 til 3 av 3
    Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard Case uke 19: Frida er todlermamma og trenger inspirasjon i morsrollen sin.

Frida er mor til Sindre 3 år og Sofie som er halvannet år. Frida føler hun snakker og snakker, strekker seg og strekker seg. Hun føler hun kommer til kort og ønsker ny inspirasjon for å beholde den gode kontakten og kommunikasjonen med barna sine. Disse to friske, sterke og klare barna som ikke er babyer mere, men toddlere, på godt og vondt.

Frida trenger inspirasjon....

Hva inspirerer dere?

Har dere tips til Frida?

Litteratur, kurs, tiltak i familien....
    Lykkelig gift med mannen min
    Mamma til Storebror mars 89
    og lillebroren Lillebap som ble født i mars 06.

Ble medlem
    29 Mar 2007

Standard

Her var tråden for meg ja... Er nesten der selv, med en 3 1/2-åring og en 2-åring i hus, og det kan være vanskelig. Jeg trenger også inspirasjon, og er selv inne i en fase hvor jeg søker mye informasjon om hvordan jeg best kan forholde meg til barna. Det er vanskelig, og jeg tror jeg må tenke litt mer før jeg skriver noe mer(må uansett snike meg avgårde og ta en dusj mens veslejenta ligger og tar en liten lur).
    Gullgutten november-05,
    Sølvgutten mars-07,
    og lille Bronsejenta sept-08

Ble medlem
    09 Aug 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Jeg er også der, med to jenter på 3,5 og (snart) 2 år. Vi har hatt en hektisk vinter og vår med jobb og studier, og vi har ofte følt på at vi ikke helt strekker til som foreldre.

Men alt ble så mye lettere når våren kom og vi kan være ute, leke i sandkassa, sykle, spise is og grille pølser. Det er ei herlig tid, som jeg nyter på tross av nært forestående eksamener.

Et annet tips er å alliere seg med andre barnefamilier - dra på besøk, inviter til dere, lag middag sammen, eller bak boller. Jeg får mye igjen av å være sammen med andre foreldre og deres barn, både i form av inspirasjon og ny energi.

Jeg har nettopp lest ut "Kjeft mindre" av Erik Sigsgaard, og den anbefales virkelig. Den fikk meg til å senke skuldrene og flyte mer med på det som skjer. Jeg sier mer ja og tar færre kamper, og det hjelper veldig på humøret og den gode mammafølelsen.

Jeg har også et siste ess i ermet: få besøk av mine foreldre eller dra på besøk til dem. De bor nordpå og vi i Oslo, men vi ses jevnlig likevel. Mamma er så herlig dedikert til sine barnebarn og pappa helt oppslukt når han er sammen med dem. Å ha så gode, nære og fine besteforeldre til sine barn er gull verdt, og en trygg avlastning for oss foreldre. Vi finner mye inspirasjon og ny giv når vi er sammen med folk vi har nære og er glade i.

Student og mamma til to stilige jenter:
    Storesøster (nov 2005)
    Lillesøster (juli 2007)

"Visst har det blivit kaos i tidens lopp,
    men så länge det finns ungar så finns det hopp"

(Cornelis Vreeswijk)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •