Viser resultater 1 til 3 av 3
    Eïrïn Guest

Standard soving, lek, kos, mat, alenetid og morsfølelse

Morsfølelsen min sier meg at jeg har lyst til å være med lillegutten vår (5 mnd) hele tiden, jeg har lyst til å være sammen med han på gulvet, jeg har lyst til å leke med han under babygymmen, jeg har lyst til å ha han på magen mens vi ligger på gulvet og bli spist opp av det forferdelige siklemonsteret som suger seg fast i kinnene mine. Jeg har lyst til å kile han og høre den vakre latteren hans. Jeg har lyst til å stelle han, lyst til å gi han mat, jeg ønsker å sove i lag med han når han skal sove. Noen ganger må jeg begrense meg selv kjenner jeg, og la han få styre på alene. Jeg finner på ting å gjøre for at han skal få tid for seg selv, til å bare ligge på gulvet å pludre alene. Så går det noen minutter også tenker jeg "Har han vært for mye alene nå? Er jeg en god mor nå? Har jeg vært nok sammen med han i dag? Vet han at jeg her for han nå? Er han lykkelig nå?"

Hvordan skiller dere i mellom disse tingene? Jeg vil jo ikke være en overtrampende, overkosende, overbeskyttende mor. Og jeg vil heller ikke at han skal bli så avhenig at jeg er med på leken at han ikke klarer å leke selv.

Ble medlem
    13 Oct 2006
    Sted
    Lommekroken

Standard

Fasiten ligger nok hos dere. Om barnet virker fornøyd og du synes alt er kjekt så er alt bra. Jeg tror ikke det er mer komplisert enn som så.

Selvstendighetsutforskning og definering av egen personlighet slår inn ved et senere tidspunkt i barnets liv og det er en prosess som går helt av seg selv. Jeg tror ikke du har noen grunn til å frykte at barnet ikke har det bra.
    Gullungen Maya dubbedåre født mai 2005

I solemnly swear I'm up to no good. UV-ståa akkurat nå finner du ut av på: http://www.nrpa.no/uvnett/

Ble medlem
    11 Aug 2007
    Sted
    Sunnydale
    Blogginnlegg
    1

Standard

Du er helt sikkert ei god nok mor. Hvis du ønsker å være myyyye sammen med ham nå, så vær det. Som Al-Kemia sier: Selvstendigheten kommer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •