Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 14 av 14
    Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av fillolin Vis innlegg
    Jeg forstår godt utfordringene, og takk for gode linker (innklipp) som det er godt for meg også å lese. Bare et innspill i forhold til mannen din for uansett om du finner relevant lesestoff og "beviser" så vil en jo ofte utforme dette forskjellig, både på grunn av egne erfaringer og personlighet og fordi ting ofte kan se annerledes ut i kampens hete enn på rolig avstand. Kanskje blir dere ikke enig. Men det som iallefall er en gylden regel, også for dem som tror på belønning og straff, er at det må være en rimelig balanse mellom positive og negative tilbakemeldinger. Det betyr altså at hver trussel eller annen negativ tilbakemelding må balanseres med 5-10 positive tilbakemeldinger. Barn i denne alderen kan være utfordrende, men de kan også være utrolig hjelpsomme - det kan hele familien ha glede av og dess mer fokus det blir på samarbeid og ros, dess mindre tid blir det til konflikter og masing. Kanskje er det lettere for han å gå den veien enn å akseptere din virkelighetsoppfatning. Pappaer er jo ofte også generelt flinke til å være aktive og i aktivitet med barna.

ja du sier noe der ja. han roser mye og er veldig flink med henne altså, men vi er bare uenige på "straffe" delen. da har jeg en lei tendens til å belønne i hans øyne og han straffe i mine øyne.

du tenker at jeg kanskje bare må la han gjøre sin greie da.. som du sier kan jeg ikke tvinge han til å bli annerledes. jeg vil uansett forsøke å "overbevise" litt først..
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard

Dytte denne lille skatten så jeg finner den hvis jeg ikke rekker å lese ferdig..

*tappetitapp*
    Jr (2010) og lillemor (2012)

Ble medlem
    24 Nov 2007
    Sted
    Finnmark

Standard

Så fint at du dytter charlie_83, denne må jeg lese næremer en dag jeg har tid med en toåring i huset.
    Mammaen til fjordjenta født i april 06 og fjordgutten født i juni 2010.

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard

Leses for å tenke på noe annet når den ene hyler og den andre bare er trist og vil se film og kose,men det er natt og da må man sove...

*tappetitapp*
    Jr (2010) og lillemor (2012)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •