Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 38
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Jeg er nok en omsorgsmamma - jeg tror jeg er rolig og god Men jeg er også en lekemamma Og en konfliktløsermamma (som oftest).

Håper på å bli en lesemamma også - jeg jobber hardt for at han skal like bøker
    Mini 05
    Miniputt 09

"Slapp av, dette klarer du, du må være deg selv" Mini, 4 år.

Ble medlem
    06 Jan 2007

Standard

Jeg er danse- og syngemamma, herjemamma og tullemamma, gjerne i kombinasjon. I går f.eks., sang vi "Musevisa" i bilen, og storebror forklarte at vi måtte lage fiselyd etter hver setning. Så da gjorde vi det og vi lo og lo. Herlig!

Også liker jeg godt når storebror og jeg har lange, gode samtaler
    Mor til Stratosgutten, født juli 06 og Stratosjenta, født august 09

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Jeg er en sprø mamma... Ungene flirer så de griner og alle andre hadde ute tvil stemplet oss som riv ruskende gale. Og vi digger det. For vi er en ganske sprø familie og trives god sånn. Og av og til er jeg en høre-på-mamma, og av og til er jeg en organisere-mamma.

Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Jeg er en innemamma, jeg. Inneaktiviteter blir vanligvis bra, og det er også det jeg kan best. Særlig det å herje og tulle med snuppa mi - det liker vi begge to. Humor er og har alltid vært det som binder oss sammen - hvor vi har noe som er felles. "Mamma tulle!" sier snuppa, og så ler vi sammen.

Selvsagt for meg - med snart 25 år i kor - er jeg også en syngemamma. Snuppa vil mer og mer at jeg skal synge for og med henne. "Synge hoppsann", sier hun, og så synger vi musevisa. "Synge vaska børe ved", og så synger vi julekveldsvisa. Vi synger når tennene skal pusses. Vi synger ved leggetid. Vi synger når vi går i barnehagen. Vi synger i bilen om hun kjeder seg. Ja - vi synger.

Standard

hmmm.... jeg er ihvertfall flink til å si at jeg er glad i ungene, og flink til å si unnskyld når jeg har gjort noe dumt (som er nokså ofte). Ellers er jeg flink til rolige dager uten så mye styr, og av og til er jeg flink til å ta dem med på turer

Ble medlem
    13 Jul 2008
    Sted
    Akershus

Standard

Jeg er en kosemamma. Helt klart skikkelig kosemamma. Jeg og storebror hadde frem til lillebror kom en deilig tradisjon med å nikose om morgenen før vi stod opp. Gjerne en hel time tett inntil hverandre under dyna hvor vi småpratet, slumret og bare koste sammen. Det savner jeg veldig kjenner jeg, og jeg tror vi må få pappa og lillebror ut av senga en morgen så vi kan mimre litt.

Jeg er også en dusje/bade/leke med vann mamma, som til og med badet i sjøen sammen med storebror i sommer. Og jeg bader ikke i sjøen i norge, for kaldt for meg.

Ble medlem
    29 Jan 2007

Standard

Jeg er en skravlemamma,som elsker å lese og tøyse med barna,da storebror.Ligger gjerne i telt og tåler både maur og halvstekte pølser,men liker best når pappaen har stelt i stand dette.Selv foretrekker jeg å oppsøke kolerakirkegårder,lage mat(eple-sjokoladepletter feks..) og gå bananas i den store esken vår med lim og glitter og saks og fint papir og aviser og alt både store og små hjerter kan begjære..
    "Det mest afgørende,som skete for os,da vi var børn,var,at der var kærlige øjne,som så os.Så os med glæde og varme.Ikke fordi vi havde de og de gode egenskaber,men fordi vi var til."
    (J.Møllehave 1985)

.

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Oslo

Standard

Lesemamma, helt klart. Vi liker bøker. Også er jeg litt turmamma, som ikke liker å være stille.
    Mammaen til Lille My (2004) og Hattifnattet (2006)

"Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen..."
    Gro Nylander

Ble medlem
    29 Nov 2007

Standard

Jeg er: Kosemamma, syngemamma, dansemamma, samtalepartnermamma, bakemamma, latterkrampemamma, sinnamamma.

Jeg er ikke: Lekemamma, utisnøenmamma.

Morsom tråd! Hyggelig å tenke mest på hva man klarer utfra hvem man er, ikke bare på alt man ikke får til fordi man er den man er... (jeg er heller ikke klar tale-mamma)

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Jeg er eventyr-lese-mamma og leke-i-snøen/vannet/gulvet-mamma når jeg er i mitt slag. Og grimasemamma og bæsj-tiss-promp-mamma

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •