Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Ble medlem
    29 Apr 2007

Standard

Jeg vet ikke helt om det kom frem :
    Jeg ville ikke nødvendigvis ha prøvd å trøste barnet ..
    men spurt om det var lei seg .Om det trengte hjelp til å komme opp, og finne en voksen kansje.
    Og OM DET LÅ I SNØEN, hadde jeg kansje løftet det op eler spurtom å hjlp det opp, om det var kaldt eler våt og trengte å skifte.

Jeg ville unaset ha spurt de voksne om hvorfor det var greit å være fortvilet alene , og om hvorfor de ikke hadde hjulpet barnet til et trygt sted og ikke bli liggene i smnøen ogbli kald og våt i tillegg til å være fortvilet.

For meg er det sselvsagt at slik behandling også vil få innvirkning på mitt barn, på oppfattelse av hva som genererer hjelp og er greit å måtte få hjelp til, hvilken følelser som voksne tolererer og vil hjelpe med og hvilken de blir overlatt til seg selv med.
    Og hva man har rett til å føle og hvordanman skal ignorere andre som har det vondt..

Ihvertfal siden ingen voksne tok kontakt med barna rundt heller ...

Hadde vurdert på om dette var et miljø jeg villel amitt barn være i,med en sånnmanglende respekt for følelser .....
    Alveprinsen mai 2007

Ble medlem
    04 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Moder'n Vis innlegg

Spennende tanker her fra dere andre. Særlig dette med å være gode forbilder for de andre barna. Hvordan kan snuppa mi være trygg på å få trøst når hun er lei seg, hvis hun ser at andre barn ikke får det? Er trøst noe man må gjøre seg fortjent til? Hmm. Mange tanker her.
    Ja och just detta tänker jag kanske bör vara vägledande här. Alla (alla) barn bör rätt och slätt få lära sig att gråt=tröst av vuxen. Och detta oavsett anledning till gråt och så vidare för det tror jag generellt man ska passa sig för att tänka att små barn förstår ordentligt. Också det att en del vuxna känner sig obekväma med att deras eget barn får tröst av andra tror jag man ska låta bli att använda som MÖJLIG orsak för att hålla sig undan, för vad innebär det i förlängningen??? Att vi inte ska bry oss om andra barn för att en eller annan förälder KANSKE inte vill att deras barn ska få tröst av mig för jag är inte känt "gott nog" för dem??? Likaså dessa fall när en del barn inte tar emot tröst av andra vuxna: Det går ju att se an. Man kan inte springa och ta upp ett okänt barn i famnen som inte är trygg med situationen, men man kan visa delaktighet tydligt och ge tröst i förhållande till just det barnets reaktioner.

Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av fru Potethode Vis innlegg

Barnet som gråter kan være en av den som absolutt ikke takler kroppskontakt eller tilsnakk når følelsene topper seg og da er det lite annet å gjøre enn å gi barnet den plassen det trenger.
    fordi jeg selv har ett barn som ofte reagerer slik, ville jeg ikke gått utifra noe vondt, men hadde nok gått inntil og spurt barnet om det gikk bra og om det trengte hjelp.

i vår bhg ligger ofte noen og hyler i ett hjørnet i rommet, fordi de ikke vil ha trøst. om man forsøker å snakke med de da blir det verre.

men man må jo uansett forsøke og forstå og trøste tenker jeg, deretter må man se ann barnets personlighet. noen tar alltid i mot trøst andre ikke, og det er iallefall ikke bra å presse trøsten på de som ikke ønsker den enda.

men om barnet ble liggende veldig lenge og ingen gikk bort for å følge opp, da hadde jeg nok sagt noe.

-nå er han nok klar for å få trøst tenker jeg. eller noe slikt.
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Hadde det vært et av barna på Lilleputts avdeling som lå i snøen og gråt alene hadde jeg nok gått bort til barnet først. For de barna kjenner jeg litt, jeg vet navnene deres og de vet hvem jeg er.

Men hvis det var et barn jeg ikke kjente så syns jeg Hurramegrundt har en god åpningsreplikk for å få i gang noe med de voksne.
    E januar 08 K juli 11

Standard

Jeg så en litt lignende situasjon nylig. Rett etter ferien og tydeligvis en gutt som hadde første dag i barnehagen. Han satt alene og gråt. Mens jeg var der kom en av de ansatte bort og prøvde å snakke til ham, men han løp bare vekk. Selv om de ansatte tydelig prøvde å trøste ham og hjelpe ham til å trives, så synes jeg det var vondt å se at han hadde det så ille i barnehagen. Hvis ingen hadde prøvd å trøste mens jeg så det, håper jeg at jeg hadde hatt mot nok til å spørre de ansatte hva som foregikk. Jeg tror jeg vil be om å bli oppringt hvis mitt barn er så ute av seg uten å kunne trøstes i barnehagen.

Ble medlem
    10 Nov 2006

Standard

Men vet dere.. noen ganger har jeg lyst til å være i fred. Lyst til å være sint og sur og ligge i snøen å sparke...

Mellomsøster er sånn... hun vil gjerne ha trøst, men når hun bestemmer at hun vil ha trøst.. at det sitter folk å ser på henne eller prøver å trøste uten at hun har gitt tillatelse ser hun på som et overgrip mot hennes grenser, og gjør saken om enn værre...

Jeg tenker at ting ikke alltid er sånn det ser ut til å være. Men små barn(eller store).. som faller eller som tydelig søker en voksen og det er ingen i nærheten, ja da blir jeg sur!
    indiana har sammen med indiamannen
    3 nydelige barn
    gulljenta 2003

snuppelure 2005

lillebror 2009

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •