Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 27
    Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard Jeg vil så gjerne slutte men Bille er langt fra villig...

Og jeg er så sliten Jeg har ikke sovet en hel natt på 2 år og 4 måneder og er dønn sliten. Nå kjenner jeg at jeg MÅ få igjen nattesøvnen min for å fungere optimalt men Bille blir helt, helt hysterisk når jeg prøver å nekte han pupp. Jeg prater og forbereder men han er ikke med på den i det hele tatt. Så tenker jeg at han er ikke helt i lage, han har nettopp hatt ny ørebetennelse, snørrete og hoster mye om natta. I tillegg vil han IKKE være i barnehagen og er veldig mammete generelt.

Jeg bør bare vente en stund til, ikke sant? Og vær så snill å fortell meg at dette snart går over og om en stund er han mer klar for å slutte han også? Det skal nevnes at han vil ha pupp kun i senga og det er så absolutt en søvnassiosjon. Han er også helt avhengig av et silketeppe for å kose/die, så han har heldigvis det som er kjent når vi en gang slutter.

Eller har dere noen andre ideér til meg?

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Ukjent terreng for meg dette- men vil gi deg en klem!
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Eple Vis innlegg
    Ukjent terreng for meg dette- men vil gi deg en klem!
    Tusen takk

Skal gå å legge meg nå, prioritere litt søvn fremfor å gjøre husarbeid...

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Du Eple - Eplejenta er vel eldre enn 2 år nå??

Ble medlem
    07 Apr 2009
    Sted
    Midt i idyllen

Standard

Uff, det høres slitsomt ut. Hjelper det noe med pappatrøst eller er det bare mamma som gjelder? Har du vært borte fra han om natta, hvordan sover han da? Det går jo sikkert over, mine har slutta av seg selv, så jeg har ikke så mye erfaring med dette...
    Kosemamma til storesøster oktober 05, lillebror oktober 07
    og minibror februar 12

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimama Vis innlegg
    Uff, det høres slitsomt ut. Hjelper det noe med pappatrøst eller er det bare mamma som gjelder? Har du vært borte fra han om natta, hvordan sover han da? Det går jo sikkert over, mine har slutta av seg selv, så jeg har ikke så mye erfaring med dette...
    Det er det som er det store problemet, det er KUN mamma som gjelder om natta - pappaen har klart å legge han en eneste gang. Og han blir ikke bare litt lei seg, han blir hysterisk og umulig å trøste. Så jeg klarer ikke helt å gå igjennom dette sammen med han

Og jeg har ikke vært borte fra han enda.

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Serendipity Vis innlegg
    Du Eple - Eplejenta er vel eldre enn 2 år nå??
    Ja hun er vel egentlig det ja. Snakket med Kanelisvingene her om dagen og sa at hun var 2,5 og hun sa datteren var 3 år. Og når vi snakket om bursdagene så hadde de bursdag med 4 dagers mellomrom! Det var litt morsomt. Men jeg har sagt hun er2,5 år ganske lenge nå... tredje barnet er liksom bare med oss. Vi teller ikke kilo, mnd eller antall skiver. Hun bare ER hun.

Litt av en avsporing! Og du- sov godt

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    25 Sep 2006

Standard

Min erfaring er at når jeg er dritlei nok, så klarer jeg å nattavvenne. Jeg sluttet å amme A på natten litt etter at hun ble 2 år og jeg var blitt gravid med O. Da var det såpass ubehagelig å amme henne at jeg klarte å si nei om natta. Det var masse styr et par netter, men så gikk det veldig greit etter det.

"Der mine meninger/tolkninger er likegyldige, der alt er planlagt og sannheten er satt, der det ikke er plass til mine spørsmål, mine teorier, mine uttrykk, der er det i virkeligheten ikke plass til meg." Carla Rinaldi

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Eple Vis innlegg
    Ja hun er vel egentlig det ja. Snakket med Kanelisvingene her om dagen og sa at hun var 2,5 og hun sa datteren var 3 år. Og når vi snakket om bursdagene så hadde de bursdag med 4 dagers mellomrom! Det var litt morsomt. Men jeg har sagt hun er2,5 år ganske lenge nå... tredje barnet er liksom bare med oss. Vi teller ikke kilo, mnd eller antall skiver. Hun bare ER hun.

Litt av en avsporing! Og du- sov godt
    Jeg tenkte på tickeren din

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Serendipity Vis innlegg
    Jeg tenkte på tickeren din
    vet

Jeg burde lage en ny, men .... Hadde det vært eplegutt hadde han fått ny ticker hver uke

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •