Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 26
    Ble medlem
    14 Oct 2006

Standard

Være ekte og helt ærlig fungerer best..
    Egentlig med voksne også, men de vil liksom ha det der rundt grøten-pjattet..
    Hvor mye bedre vi alle kunne hatt det om vi var mer ærlige med hverandre?

Barn er herlige mennesker!

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

Ja, det er jammen sant, Cleopatra :rosablomst:

Filipine - du er også inne på noe viktig her altså. Timingen. Lillebapen hadde nok slett ikke vært klar for denne for ett år siden. Da var han som lim om natten og hadde stort behov for nærkontakt mens han sov.

Noe sier meg imidlertid at han nok var klar en god stund før meg

Jeg kan forøvrig melde om en fin natt. Våknet av at Liten gutt kom ålende med massasjeben. Jeg hvisket til han og gryntet først misbilligende. Så krøp han bort og sa blidt, akkurat det samme som pappaen pleier: "Oi, sorry!"
    Lykkelig gift med mannen min
    Mamma til Storebror mars 89
    og lillebroren Lillebap som ble født i mars 06.

Ble medlem
    04 Feb 2008
    Sted
    hegreland

Standard

hihi, "sorry" du...
    Yoga, sau og strikkepinner.

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Pelly Vis innlegg
    hihi, "sorry" du...
    Pappaen snorker og glemmer snorkeplaster altfor ofte! Godt de har vett på å være høflige da - de nattesøvnrøverne mine.
    Jeg håper denne gode trenden varer.

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Repatriert. Igjen!

Standard

Og så blir jeg så utrolig forelsket i både den store og den lille mannen min i sånne øyeblikk, når de er kopier av hverandre!
    La hybelkaninene leve!

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Filipine Vis innlegg
    Og så blir jeg så utrolig forelsket i både den store og den lille mannen min i sånne øyeblikk, når de er kopier av hverandre!
    Jepp - jeg og. For ikke å snakke om mannens øyne når han selv ser det

Ble medlem
    26 Feb 2007
    Sted
    Oslo

Standard

Det var inspirerende lesning. Tror du man kan være ærlig på hvordan høytlytt sutring og komandering ved frokostbordet hver morgen føles også, eller blir det feil? Her er det kanskje min oppgave og finne ut hvorfor han sutrer og så fikse på det isteden. Kan det sammenliknes eller ikke?
    Mamma til Tullingen født i oktober 2006 og Søtnosa født november 2009. Sambo med super og tilknyttet pappa

Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    Asker

Standard

Inspirerende og koselig å lese! Lillebap virker supersøt! (Og jeg tror han og storebror hos oss hadde funnet tonen, etter hva jeg har lest om han i innleggene dine)
    Februar -06
    Mai - 09

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Heliose Vis innlegg
    Det var inspirerende lesning. Tror du man kan være ærlig på hvordan høytlytt sutring og komandering ved frokostbordet hver morgen føles også, eller blir det feil? Her er det kanskje min oppgave og finne ut hvorfor han sutrer og så fikse på det isteden. Kan det sammenliknes eller ikke?
    Ja, sutring kan være en ufordring altså. Og da spesielt sutring før frokost og en stor dose kaffe.
    For meg hjelper det å tenke på sutring som et følelsesuttrykk på linje med gråt. Når Lillebap sutrer så er det en grunn til det. Han viser følelser, men uten at han har ordene for det enda. Moren til Lillebap er litt slik med kraftig pms . Både Lillebap og jeg reagerer med å lukke igjen kommunikasjonen hvis noen ville sette grenser for oss da. Så for oss hjelper aller best å ta imot uttrykket, omsorg, nøsting og å hjelpe han finne ordene. Men hvis denne sutringen er en vane om morgenen, så kanskje han vil fortelle deg noe om sin opplevelse av morgenen på mer generell basis? Akkurat som du sier.

Hvem vet - kanskje dere en dag er modne sammen - klare for å løse morgenene med en god autentisk samtale. Bare du kjenner deres kontekst godt nok til å vite hva som føles rett for dere, tenker jeg.

Sitat Opprinnelig skrevet av Spirello Vis innlegg
    Inspirerende og koselig å lese! Lillebap virker supersøt! (Og jeg tror han og storebror hos oss hadde funnet tonen, etter hva jeg har lest om han i innleggene dine)
    Du, det har jeg også tenkt når jeg har lest dine innlegg. Hyggelig å høre :rosablomst:

Standard

Herlige dere altså

Jeg får høre noen "ja men hvorfor sa du det ikke" eller "å ja men det visste ikke jeg" i det siste
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •