Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26
    Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard Om å være autentisk

Lillebap sover i sengen sin, men kommer ofte inn til oss i løpet av natta. Han er hjertelig velkommen altså. Så ligger han gjerne i midten da, vet dere. Og så masserer han meg rytmisk som med en kattepus sine poter mot lårene mine. Og vil gjerne ligge tettitett. Jeg sover dårlig slik.Jeg har snakket, snakket og forklart han, lagt pute mellom oss og andre tiltak, men det har ikke kommet frem. Jeg har også villet være varsom, for jeg vil at han faktisk skal føle seg velkommen til oss. Det har vært det viktigste for meg.

I kveld er pappaen avgårde og Lillebap ville legge seg i storsenga fra starten av. Han krøp opp på pappas pute. Jeg satt meg i senga og sa hjertelig: "Enda så høyt jeg elsker deg, Lillebap, så trenger jeg litt rom rundt meg for å sove godt om natten. Jeg våkner så lett når du masserer med føttene, ser du."
    Lillebap så overrasket på meg og spurte: "Gjør du??"
    Jeg nikket.
    Han kikket på meg: "Hvorfor har du ikke sagt det før??"

Tenk at han sa det da!
    Jeg ble overrasket, men sa at jeg nok burde sagt det tidligere, men at jeg ikke hadde følt det viktig nok før nå - og så presiserte jeg at jeg jo vil at han skal vekke meg hvis han trenger meg.

Han nikket og sa snusfornuftig: "Vekk meg da, hvis jeg masserer deg. Sånn som du gjør med pappa når han snorker."

Det var det, liksom...

Men det tok altså innmari lang tid før jeg virkelig var autentisk og ekte i forhold til dette. Tenk om jeg hadde klart det for 1/2 år siden.
    Sist endret av kaje : 06 May 2010 kl 00:02
    Lykkelig gift med mannen min
    Mamma til Storebror mars 89
    og lillebroren Lillebap som ble født i mars 06.

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Å- så nydelig!

Det er av og til så enkelt- vi undervurderer dem kanskje? Og tenker ikke på at de vil finne løsninger men gi oss motstand?

Er så glad for at du delte dette- trenger inspirasjon til en lignende (kommende) samtale med Eplejenta. Problemet er bare at hennes yndlingsfrase for tiden er "å slapp av- det går bra!"
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Eple Vis innlegg
    Å- så nydelig!

Det er av og til så enkelt- vi undervurderer dem kanskje? Og tenker ikke på at de vil finne løsninger men gi oss motstand?

Er så glad for at du delte dette- trenger inspirasjon til en lignende (kommende) samtale med Eplejenta. Problemet er bare at hennes yndlingsfrase for tiden er "å slapp av- det går bra!"
    Hun er bare råååå!

Men hvordan skal du komme rundt den, da?

Jeg vet ikke hvorfor det tok meg så lang tid, egentlig. Det er mulig jeg undervurderer han, og det er også mulig at det er den lille biten i meg som gjerne vil han skal være vår lille kosegutt, alltid, alltid..
    Men altså - noe sier meg at jeg bør bli bedre på å tie stille frem til jeg faktisk kjenner det sånn i kroppen at jeg er helt klar og trygg for hva jeg tenker. For alt det før jeg kom til i dag, det ble jo bare meningsløst tull og gnag..?

Ble medlem
    22 Sep 2007
    Sted
    Hedmark

Standard

Slike øyeblikk har jeg opplevd også; at jeg lenge har ønsket endring, og prøvd å få det til, men uten å si det så rett fram at det er forståelig. Men når det endelig er sagt, autentisk, så har jeg opplevd aksept fra Snupp. Og så blir jeg overrasket. Men hvorfor det egentlig? Hun har vist meg igjen og igjen at dersom hun blir møtt på en ekte og respektfull måte, så øsnker hun ingenting annet enn å samarbeide. Det er når hun ikke forstår at det er vanskelig å få til ting.

Mamma til lille snupp født mars-07
    og lillesøster født november -10

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Saphy Vis innlegg
    Slike øyeblikk har jeg opplevd også; at jeg lenge har ønsket endring, og prøvd å få det til, men uten å si det så rett fram at det er forståelig. Men når det endelig er sagt, autentisk, så har jeg opplevd aksept fra Snupp. Og så blir jeg overrasket. Men hvorfor det egentlig? Hun har vist meg igjen og igjen at dersom hun blir møtt på en ekte og respektfull måte, så øsnker hun ingenting annet enn å samarbeide. Det er når hun ikke forstår at det er vanskelig å få til ting.
    Ja, Saphy - der sier du det! Det er jo akkurat slik det er. :blåsehjerter:

Ble medlem
    04 Feb 2008
    Sted
    hegreland

Standard

Er for trøtt til å si mer enn nå. Og atter en gang takk for at du deler disse glimtene av hverdagen, tankene og samtalene deres - det inspirerer ofte, det gleder alltid og setter tankene i sving.
    Yoga, sau og strikkepinner.

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

Selv takk, Pelly. Det var en hyggelig tilbakemelding. Jeg smiler og tar den med til sengs

Ble medlem
    06 Jan 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Pelly Vis innlegg
    Er for trøtt til å si mer enn nå. Og atter en gang takk for at du deler disse glimtene av hverdagen, tankene og samtalene deres - det inspirerer ofte, det gleder alltid og setter tankene i sving.
    Mor til Stratosgutten, født juli 06 og Stratosjenta, født august 09

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard Om å være autentisk

Noen ganger blir en bare så paff av responsen, men så herlig god dialog det ble!
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Repatriert. Igjen!

Standard

Så fint det ble!

Jeg har også noen ganger blitt overrasket. Men samtidig så tror jeg at timing er utrolig viktig. Og det kan hende at din magefølelse gjorde at du klarte å gjøre dette på riktig tidspunkt. Litt is i magen kan ofte være fornuftig, er min overordnede mammaerfaring.
    La hybelkaninene leve!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •