Side 2 av 6 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 58
    Ble medlem
    06 Dec 2007
    Sted
    Buskerud

Standard

Åh, så deilig å lese denne tråden! Eple, du har en merkelig sans for å legge inn rett tråd til rett tid!

Det mest uperfekte med meg akkurat nå er at jeg enda ikke har lagt meg - jeg vet inderlig vel at monstermamma mer enn gjerne står til tjeneste etter en for kort natt.

En til; i sommer dro jeg på venninneferie, fire døgn borte fra min skjønne, 8-ganger-i-døgnet-puppende halvannetåring. Da ekskluderte jeg meg selv fra ringblomst en tid, jeg gitt... Det ser ut til å ha gått helt fint med han. Nattavvent var han også, da jeg kom tilbake. Suvvvvverent sånn, altså.

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Åh Rivella! Herlig
    Mini 05
    Miniputt 09

"Slapp av, dette klarer du, du må være deg selv" Mini, 4 år.

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Oslo

Standard

Perfekte bloggedamer bæsjer de også. Selvom husene deres sikkert ikke ser slik ut, hihi!

Og Ringblomstdamer er bare mennesker. Tidligere i mitt forumliv har jeg vært bekymret fordi jeg har oppfattet at medlemmene har stilt for store krav til hverandre, og at det har gjort at folk har pushet seg lenger enn hva som er forsvarlig. Her synes jeg vi balanserer veldig bra - og at et positivt barnesyn ikke er en motsetning til et balansert familieliv - og et balansert syn på hva mødre kan og bør utrette. Jeg liker dere jeg. Nesten fristende å si at i mine øyne er dere ganske perfekte
    Mammaen til Lille My (2004) og Hattifnattet (2006)

"Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen..."
    Gro Nylander

Ble medlem
    12 Dec 2007

Standard

Puster lettet ut, over mitt eget altfor uperfekte hjemmetilværelse. I går var en dårlig dag, og jeg blir sur og grinete.
    Verdens beste mars 2007, nov 2008 og juni 2012

Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard

Fantastisk bra tråd! Vi er jo faktisk bare mennesker, alle sammen.

Ble medlem
    14 Oct 2006

Standard

..
    Sist endret av Cleopatra : 04 Oct 2010 kl 21:01

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

...eh... nevnte jeg at det best ernæringsmessig sammensatte måltidet Blåbæret inntok i går, mest sannsynlig var en munnfull kattemat som han lurte i seg i et ubevoktet øyeblikk ...
    Lykkelig mamma til Solkremen (mai 06) og Blåbæret (mai 09). Kona til J.

Ble medlem
    14 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Rivella Vis innlegg
    ...eh... nevnte jeg at det best ernæringsmessig sammensatte måltidet Blåbæret inntok i går, mest sannsynlig var en munnfull kattemat som han lurte i seg i et ubevoktet øyeblikk ...

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Finnes ikke perfekt - på langt nær. Senest i dag tidlig kjeftet jeg på Tipp (6-åringen) for å ha rotet på iPhonen min og klart å slette nettverket og jeg dermed hadde surfet på 3G i stedet for. Han gikk fornærmet ut av senga og ville ikke prate med pappaen likevel som da ringte fra nordsjøen. For jeg passet også på å fortelle pappaen det nemlig. Det viste seg at han IKKE hadde vært borti telefonen i det hele tatt, nettet hadde ramlet ut mens telefonen låg under puta da jeg gikk på do

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sofia Vis innlegg
    Perfekte bloggedamer bæsjer de også. Selvom husene deres sikkert ikke ser slik ut, hihi!

Og Ringblomstdamer er bare mennesker. Tidligere i mitt forumliv har jeg vært bekymret fordi jeg har oppfattet at medlemmene har stilt for store krav til hverandre, og at det har gjort at folk har pushet seg lenger enn hva som er forsvarlig. Her synes jeg vi balanserer veldig bra - og at et positivt barnesyn ikke er en motsetning til et balansert familieliv - og et balansert syn på hva mødre kan og bør utrette. Jeg liker dere jeg. Nesten fristende å si at i mine øyne er dere ganske perfekte

Jeg føler det litt sånn at jeg har et teorigrunnlag som jeg synes er ganske perfekt, men at jeg er veldig menneskelig i praksis. Da er det både gode og dårlige dager - rivellas levende beskrivelse av en hverdag som småbarnsmor - herlig og veldig nær det som fort kan være en virkelighet!

Jeg føler at så lenge grunnsynet - synet på menneskene rundt oss og barna, og forsøket på å leve etter det er der. Ja da må det bare være bra nok - bedre greier ikke jeg i alle fall.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •