Side 1 av 6 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 58
    Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Cool Ja- hvor perfekt er du da?

Ha ha ha- for en ekkel trådtittel!

Jeg er en gammel traver her inne. Og har lest mange bøker. Men likevel snubler jeg gjennom hverdagen og blir frustrert og søkende som den gangen jeg skrev mitt første innlegg her på Ringblomst.

Synes det er så viktig at alle nye forstår at vi som har vært her lenge har gjerne lettere for å svare i tråder- tenke høyt sammen om tema som kan være vanskelige å formulere noe "klokt" om. Vi har helt sikkert diskutert det før og lært en del gjennom det. Når jeg finner frem gamle tråder og bli litt satt ut av hvor mye lurt man kommer frem til når man legger mange hoder sammen- hoder som er så empatiske og som leser hverandres innlegg med positive briller.

Hva jeg vil formidle med dette innlegget?

Hm... kanskje at selv om vi kan mange ord, lest Juul, Kohn, Sigsgaard og diverse andre, så har vi (gamlisene med mange innlegg) helt sikkert følt oss som et utgangspunkt for en diskusjonscase denne uken. Vi har bannet og sukket og følt oss hjelpeløse, funnet tilbake balansen og holdt på troen om at det er riktig det vi driver med.

Klem til alle nye fra IkkePerfekteEple,
    som klapper meg selv på skulderen og synes jeg er god nok. Tror jeg.

Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    11 Aug 2007
    Sted
    Sunnydale
    Blogginnlegg
    1

Standard

Hvor perfekt jeg er? Ikke på en flekk.
    Sist endret av Thinkerbell : 11 Sep 2010 kl 23:11

Standard

Jammen er det godt at vi ikke er helt perfekte. Hadde vi vært det hadde vi jo ikke hatt behov for noe forum å diskutert i
    Tror ungene våre ville fått nervøst sammenbrudd om vi klarte å være perfekte hele tiden. Det er menneskelig å feile og å lære av feilene sine.
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Enkelte dager står jeg fullstendig fast og vet ikke min arme råd. Da tenker jeg "hva ville de kloke damene på ringblomst svart hvis jeg spurte?". Andre dager føler jeg at jeg er i fin flyt og skuldrene er senket. Men perfekt? Nei. Men obs: her er det lett å gå i rakke-ned-på-seg-selv-fella, tenker jeg, for det er jeg rask til å gjøre. For eksempel: Jeg snubler litt i den der om å gjøre sitt beste er godt nok eller ei. Egentlig synes jeg ikke at å gjøre sitt beste er godt nok, fordi da er man ikke åpen for at det kan finnes andre løsninger, andre muligheter. Men samtidig kan man ikke være noen annen en den man er.

Jeg har ikke lest så mange bøker, men jeg har lest mye på ringblomst og gjort mange kloke damers svar til mine egne, sett om de passer meg for meg i min situasjon. Den kollektive klokskapen er stor her på forumet, det enkelte medlems hverdag en annen historie.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard

...skal vi se... I dag spiste Blåbæret og jeg frokost på ikea . Med andre ord mange hakk unna økologiske, hjemmebakt brød hos oss. Deretter kjørte jeg noen ekstra runder med bilen fordi jeg gjerne ville at han skulle sove ordentlig i det jeg forsøkte å løfte ham over i vogna. Han våknet, så klart, og jeg ble bitter over at sjansen til en kaffe i ro og mak ble forspilt. Jeje, så mye for selvregulering av søvn og alle de fine tingene der. Muggen mor slepte et såret Blåbær gjennom hele Zara, tvang ham til å sitte i vogn, og forsøkte å bestikke ham med godteri for å være stille . Deretter var det tid for å møte Solkremen, og søskenkrangelen som oppsto umiddelbart, ble på ingen måte betraktet som stimulerende og utviklende for relasjonen mellom søsknene, men kort og godt avbrutt med en streng melding om at vi måtte dra rett hjem om de ikke snarest holdt munn. Glemte jeg å nevne at det stakkars lille Blåbæret ikke hadde på seg jakke en gang, men til gjengjeld en desto fullere bleie?

Og det verste er at jeg ser ikke på dette som en spesielt dårlig mammadag, en gang. Dere skulle bare visst hvordan det er hos oss når ting virkelig går på tverke .
    Lykkelig mamma til Solkremen (mai 06) og Blåbæret (mai 09). Kona til J.

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

I love you!

Enig- barna ville fått sammenbrudd om vi var sånn "bloggedameperfekte"

Og du Rivella- frokost på Ikea høres helt perfekt- ikkeperfekt ut!
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    15 Mar 2007
    Sted
    Ø`n

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Rivella Vis innlegg
    ...skal vi se... I dag spiste Blåbæret og jeg frokost på ikea . Med andre ord mange hakk unna økologiske, hjemmebakt brød hos oss. Deretter kjørte jeg noen ekstra runder med bilen fordi jeg gjerne ville at han skulle sove ordentlig i det jeg forsøkte å løfte ham over i vogna. Han våknet, så klart, og jeg ble bitter over at sjansen til en kaffe i ro og mak ble forspilt. Jeje, så mye for selvregulering av søvn og alle de fine tingene der. Muggen mor slepte et såret Blåbær gjennom hele Zara, tvang ham til å sitte i vogn, og forsøkte å bestikke ham med godteri for å være stille . Deretter var det tid for å møte Solkremen, og søskenkrangelen som oppsto umiddelbart, ble på ingen måte betraktet som stimulerende og utviklende for relasjonen mellom søsknene, men kort og godt avbrutt med en streng melding om at vi måtte dra rett hjem om de ikke snarest holdt munn. Glemte jeg å nevne at det stakkars lille Blåbæret ikke hadde på seg jakke en gang, men til gjengjeld en desto fullere bleie?

Og det verste er at jeg ser ikke på dette som en spesielt dårlig mammadag, en gang. Dere skulle bare visst hvordan det er hos oss når ting virkelig går på tverke .

Mamma til
    Lillegutt 29.04.06,
    Mini 27.04.10
    -og kona til mannen i mitt liv

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Rivella - jeg må bare le, levende beskrivelse altså! Et eksempel fra i dag er: "supern, vi skal dra til byen" "jeg vil ikke, vil være her og leke!" "jammen, hvis du blir med skal du få en bil på lekebutikken". Et annet er "supern, vil du ha is" - dette for å legitimere mors ønske om det samme. And the beat goes on.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    23 Apr 2008

Standard

Jeg er veldig mye nærmere når jeg gir opp alle ambisjoner om perfeksjon. Og er veldig glad for at jeg deler mitt uperfekte liv med mine herlige uperfekte barn og at vi får sjansen til å trå opp veien sammen. Vi finner nemlig ikke veien uten å tråkke utenfor ganske ofte her i huset, altså. Hadde jeg aldri skulle trådd feil hadde vi jaggu stått bom stille.

Standard

For en deilig tråd, jammen godt å se at andre feiler også.
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •